2013, een bewogen jaar

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Saffie1

2013, een bewogen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 21:24

Eind 2012 was Vumeralda getrapt door Sissi (die ik erbij aan het leasen was en over zou gaan nemen als ze me beviel).
Opnieuw een diepe wond rond het spronggewricht. In februari was het dan zover, ze mocht het land weer op.
Afbeelding

Sissi was ik dus aan het leasen omdat ik een 'buitenrijpaard' zocht. Ik zou haar eerst een half jaar leasen omdat het een pony is die nogal snel van zichzelf loopt en ik daaraan wennen moest.
Het rijden ging op zich wel in de bak.
Afbeelding

In februari ben ik op zoek gegaan naar een andere stal. De stal waar ik stond (particulier van een oude vrouw) beviel absoluut niet meer. Zo vond ik op een dag zo'n klein handharkje in de stal omdat ze had aangeveegd. Pff wat zou er gebeurd zijn als Vuum erop was gaan staan.
Ook haalde ze vaak het eten uit de stal van Vuum terwijl ze 24/7 op stal stond vanwege de wond. Dat moet je dus echt niet doen bij mij. Toen was de maat vol.
Diezelfde middag kwam een man hooi halen bij mijn vriend zijn ouders. Hij had ook paarden wisten we en ik dacht laat ik het gewoon vragen. Ja hoor, mocht diezelfde dag nog komen :)

Sinds Vuum bij hem op stal staat is ze met sprongen vooruit gegaan! In haar doen en laten maar ook met rijden.
Afbeelding

Ook met Sissi reed ik lekker buiten.
Afbeelding

Alleen had de eigenaresse ineens bedacht dat ze Sissi toch maar niet kwijt wilde. Dus ze ging weer weg :(
(Een half jaar later bedacht ze zich toch, ze had geen tijd voor Sissi. Of ik haar alsnog wilde kopen. Ik had net besloten volledig voor Vuum te gaan dus heb Sissi niet gekocht)
Afbeelding

In mei bloeide er mooie bloemetjes en hebben we leuke foto's gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Het rijden ging ook steeds beter.
Afbeelding

Nog een leuke foto gemaakt door mijn bijrijdster :)
Afbeelding

Rijden in juni. Ging goed, alleen de galop wil ze gewoon niet doen.
Afbeelding

In juli hebben wij op de boerderij van mijn vriend zijn ouders gepast. We hebben Vuum toen op een zaterdag mee naar de boerderij genomen. Wat is dat heerlijk zeg, je paard aan huis.
Ze was zo relaxed dat ze er een paar dagen heeft gestaan :)
Afbeelding
Afbeelding

Vertrouwde het zelfs dat ik zonder zadel en hoofdstel erop ben geklommen.
Afbeelding

Na de zomer heb ik een osteopaat bij Vuum gehad. Zij heeft de rug losgemaakt. Ook heb ik haar zadel aan laten passen. Sindsdien gaat het met de galop ook steeds beter :)
Vanaf volgend jaar wil ik zo nu en dan een lesje gaan nemen.
Afbeelding

Animal

Re: 2013, een bewogen jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:23

Wat een knapperd zeg!
Blij dat het weer goed gaat met Vumeralda!

Beat drums, not people!

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:15

Ahh Vuumie :D

Leuk overzicht geworden! Gelukkig is Vuum er helemaal bovenop gekomen! :)

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie