lieve Candida

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 21:33

hallo


als ik het verkeerd heb geplaatst, willen jullie dat dan even laten weten :)

ik was al een tijdje opzoek naar een verzorgpaard.... na een tijdje had ik er een gevonden Candida heet ze ze is een KWPN. het is een fokmerrie.

voordat ik aan Candida begon wilde ik wel weten waarom niemand haar verzorgende want het is z'n lief paard, ze zijden dat ze eerst voor de verkoop was, ze was zelfs verkocht alleen ze was niet zo braaf ze bokt je er gelijk af. dus toen is ze terug gegaan.

voor mij heeft er nog een wat oudere vrouw opgereden, maar dat ging niet zo heel goed..... ik hield wel van een uitdaging, ik heb eerst 1,5 maanden gelongeerd, en toen heb ik iemand gevonden die er wel op durfte te rijden ( ik wilde eerst zien wat ze deed ) nou ze zat er op, stilstaan ging goed, maar ze zette 1 stap en begon toen met bokken...... daarna probeerde het meisje het nog een keer, en weer viel ze, ze zij die gaat nooit verandere "........ paard.


ik ging door met longeren, een week later dagt ik ik moet het ook zelf proberen, ik was met een goede vriendin. ik heb haar eerst even heel goed gelongeerd, en toen ben ik er rustig opgeklommen eerst hangen en toen zitten. ik vroeg of ze haar wel wilde vasthouden. we deden 2 stappen en beloonde haar toen heel erg. toen denden we 4 stappen en weer belonden, en steeds gingen we iets langer stappen. na een tijdje liep me vriendin haar zelfs los ik stapte gewoon hellemaal alleen :) ( was best wel een beetje trots op em zelf toen :P )


ik begon haar te begrijpen, ze wilde haar eigen zin doen, had ze er zin in kon je op haar rijden had ze geen zin, dan lag je er naar 1 pas al weer af. ik merkte ook hoe rustiger je deed hoe beter ze reageerde. ik heb alles toen heeeeeeeeeel rustig gedaan.

na twee weken stappen, durfde ik wel een klein drafje te maken, en dat ging best goed.

die tijd hebben we rustig aan gedaan.


na een maand wilde ik de galop proberen............. rechtsom ging oke, linksom viel ik eraf, ik probeerde het nog een keer en viel er weer af, toen maar besloten de galop even te laten zitten, en gewoon heel goed te gaan werken aan stap en draf.

na een tijdje durfde ik zelfs met haar het bos in, wel ging er iemand mee, stap en draf deed ik alleen in het bos.

maar toen was de zomer voorbij, en er was alleen maar een buitenbak, na de zomer heb ik nog even doorgereden, heb met een vriendin die daar een paard had vaak 2 uurs buitenritten gemaakt, wel stappte en draafde we alleen.

nu is het winter, en ben ik in dit weer aan het logeren, ik wil haar in de zomer weer oppakken maar in de bak rijden nu is geen succes.
respect als je het allemaal gelezen heb. hoop dat ze foto's zichtbaar zijn



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tamary op 15-12-13 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's zichtbaar gemaakt


Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:34

Ikzie geen foto's!

jopaardjo

Berichten: 457
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:34

Je foto's zijn helaas niet zichtbaar..

blub

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:35

helaas niet..

zet de foto linkjes even tussen IMG
dat knopje heb je boven aan ergens als je op bewerken duwt.
heb je twee stukjes en daar plak je je linkjes tussen :)

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:36

Je kunt geen foto's rechtstreeks van je computer op Bokt zetten, die moet je eerst uploaden op bijvoorbeeld Tinypic, Imageshack of een andere soortgelijke site :) Daarom werken ze niet, denk dus dat tussen haakjes zetten ook niet werkt.

Fenore van Gipsy Spirit

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:37

Heet dat paard nou serieus Candida? Dat is toch een vaginale schimmelinfectie? :')

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:37

Fiffill schreef:
Heet dat paard nou serieus Candida? Dat is toch een vaginale schimmelinfectie? :')


Daar dacht ik ook aan idd _O- _O-

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:38

Fiffill schreef:
Heet dat paard nou serieus Candida? Dat is toch een vaginale schimmelinfectie? :')

Hahahahaha :') :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110499
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:38

Wie noemt zijn paard in vredesnaam Candida?! Arm dier :(:) Je zult er maar op rijden op wedstrijd :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:38

Fiffill schreef:
Heet dat paard nou serieus Candida? Dat is toch een vaginale schimmelinfectie? :')


HAHAH :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33754
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:39

Cayenne schreef:
Wie noemt zijn paard in vredesnaam Candida?! Arm dier :(:) Je zult er maar op rijden op wedstrijd :')

"Ik heb candida tussen mijn benen" :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:41

Het is een fokmerrie hè dames :')

Maar TS, je moet inderdaad je foto's even ergens uploaden voor je ze op bokt kunt zetten. Imageshack is wel een fijne site :j

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:41

MarlindeRooz schreef:
Cayenne schreef:
Wie noemt zijn paard in vredesnaam Candida?! Arm dier :(:) Je zult er maar op rijden op wedstrijd :')

"Ik heb candida tussen mijn benen" :')


_O- Zou het dan ook nog een schimmelpaard zijn? :Y)

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Re: lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 21:46

Ik zal de foto's zometeen opniem downloaden dankjullie wel voor het uitleggen hoe het moet, het is een beuin paard hihi :) heb de na ook niet bedacht

karen20

Berichten: 38
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:48

Leuk verhaal Maaike :) Ja, jammer hé dat de bak zo slecht is.. Zie je vast nog wel een keertje op stal!

Een paard gallopeerd met zijn longen, houd vol met zijn hart, maar wint met zijn karakter

Kimbers

Berichten: 5099
Geregistreerd: 04-02-05

Re: lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:51

Ik ken een persoon die candida heet :')
Vond het al een vreemde topictitel

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Re: lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:02

mij lukt het niet om foto;s te uploden, ik heb apple, en het is te groot ofzoo, wie kan me helpen ??

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:04

MarlindeRooz schreef:
Cayenne schreef:
Wie noemt zijn paard in vredesnaam Candida?! Arm dier :(:) Je zult er maar op rijden op wedstrijd :')

"Ik heb candida tussen mijn benen" :')


Buikpijn van het lachen hahahaha!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:05

bonnie128 schreef:
mij lukt het niet om foto;s te uploden, ik heb apple, en het is te groot ofzoo, wie kan me helpen ??


Welke site gebruik je voor het uploaden? Vaak kun je op de site kiezen om de foto's te laten verkleinen, moet je even 800x600 kiezen :)

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Re: lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:07

oke, zal het proberen, ik heb het net geprobeerd bij Tinypic, Imageshack

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:11

Fiffill schreef:
Heet dat paard nou serieus Candida? Dat is toch een vaginale schimmelinfectie? :')


Haha ook mijn eerste gedachte. Ik las de titel van het topic en dacht eerst serieus dat het over de nare dingen bij zo'n infectie zou gaan :')

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:21

Fiffill schreef:
Heet dat paard nou serieus Candida? Dat is toch een vaginale schimmelinfectie? :')

Een gist om precies te zijn ;) Die op ook andere plekken dan de vagina terecht kan komen ;)

Maar goed, on-topic :+

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Re: lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:23

ik krijg de foto's vandaag niet hierin moet ff hulp vragen hihhi, maar als je nieuwsgierig ben hoe Candida eruit ziet, kijk dan even bij me advertentie, en dan zadel te koop, dan zie je een bruin paard met een roze dekje dat is haar :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:25

Je kan ze ook naar me mailen anders, dan probeer ik het even voor je?

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Re: lieve Candida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:30

ja graag, mag ik je mail :) thanks alvast


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annetjuuh en 3 bezoekers