Een Jaar met Up and Downs.

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Madamenana

Een Jaar met Up and Downs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 04:01

Hallo Allemaal,

Het is een hele tijd geleden sinds ik ook iets van mezelf heb laten horen. Mijn jaar had zoals bij ieder ander up and downs. Nooit ging er iets zoals gepland. Zo verloor ik mijn beste maatje, maar leerde ik wel de liefde van een geweldig dier kennen. Iets wat zeer bijzonder in het algemeen is. Het word een vriend, familielid en uiteindelijk is het je hele leven waard. Laat ik gewoon bij het begin beginnen.

Eerst een Paspoortje van mijn Paardjes.

Paspoort
-De Nachtwacht van Gelre
-Vader; Recruut.
-KWPN ( Gelders )
-Ruin
-1.73 M
-18 Jaartjes Jong.

In mijn bezit sinds 1 augustus 2011

Paspoort 2
-Just Harrie
-Vader; Tosca.
-Tinker.
-Hengst.
-1.35
-1.1 Jaar.

December;

December vond ik heel erg bijzonder. Dit zal ook voor altijd zo blijven. Dit is de enigste fotoshoot die ik van Just Harrie heb. Het is een tijd waar ik graag op terug kijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Januari;

In Januari heb ik niet echt heel veel foto's kunnen knippen. Ten eerste ben ik daar niet zo heel goed in en dan ten tweede, ik heb er een ware hekel aan als mensen foto's knippen van mij. Maar toch heb ik een aantal foto's kunnen vinden die beschrijven wat we zoal gedaan hebben. Afgezien van de geweldige buitenritten, de sneeuw en zelfs het vrij springen hebben we ook flink gewerkt aan onze conditie. De nachtwacht mag dan misschien 18 jaartjes jong zijn, hij kan zich werkelijk gedragen als een jong, fris ventje.

Afbeelding
Afbeelding

Februari;

Februari kan toch wel beschreven worden als de maand van alle lol die ik heb meegemaakt met mijn jongste vriendje. Ik november werd ik de trotse eigenaresse van een geweldig dier. Een grappige, lieve en ongelooflijk geweldige Tinker. We zijn samen, met nog een andere meid van stal naar de optocht van beek en donk geweest. Het was geweldig, super en ja we hadden koude voeten, maar wat hebben we genoten!!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Maart;

Het was een maand van het laatste beetje sneeuw en toch nog lekker buiten trainen. Aan de longe uiteraard. Wandelen en lekker op ons gemakje alle dingetjes op een rijtje zetten.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

April;

De bak was weer droog, minder hard en dus was het tijd dat we begonnen te werken aan alles wat nog moest komen. Een wapperend zeil, paraplu's, vlaggetjes we hebben het zo spannend mogelijk gemaakt. Maar toch bleek het geen partij voor Just Harrie. Inderdaad, meneer wandelde vrolijk over het krakend zeil. Zag geen kwaad in het wapperend vlaggetje en die paraplu. Nee hoor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mei;

In mei heb ik de trainingen met de nachtwacht iets of wat gelaten voor wat het was. Het was tijd om lekker uit te waaien. Lekker wandelen door de bossen, het water opzoeken, hier een tweetal foto's.

Afbeelding
Afbeelding

Juni;

Het was eindelijk zo ver. Na trailer trainingen, die beter gingen dan ooit. Maar toen puntje bij paaltje kwam er niets van terecht kwam. Heb ik een keuring gelopen met Harrie. Hij had een tweede premie behaalt. Met de kritiek punten dat hij iets voller mocht worden. Hup meteen de DA erbij, laten onderzoeken of hij anti worm was en daar hebben we werk van gemaakt. Hier een aantal foto's van de Keuring.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Juli;

De trainingen zijn weer opgepakt. We moesten langzaamaan beginnen. Ik de maanden Mei en Juni zijn de ijzers er bij De Nachtwacht definitief afgegaan. Dit heb ik samen met mijn hoefsmid besproken en was ook het allerbeste om te doen. Ik mocht ze voor een periode niet uitkrabben, aangezien mijn vorige hoefsmid zijn hoeven geheel verpest had.

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Augustus;

Dit was de meest zware periode in mijn hele leven. Just Harrie is maar 1.1 Jaar oud geworden. Mijn zwaarste beslissing. Na verder onderzoek zijn we erachter gekomen dat Just Harrie geen Rhino had, hij had ook geen hersenvlies onsteking en hebben dus een volledige autopsie moeten laten doen. Alles om erachter te komen waar mijn ventje aan heeft geleden. We zijn erachter gekomen dat hij na een harde klap zijn nek had gebroken. En omdat dit dezelfde symptomen als Rhino ( Neurologisch ) afgeeft hebben we hem niet genoeg kunnen helpen.

Afbeelding

Uiteraard kan iedereen begrijpen dat de maand september zwaar was voor mij. Hier heb ik ook nul foto's van. maar het gemis van een klein beestje. Een veulen die je helemaal alleen gaat opvoeden, een band mee creƫert. Het was een waar gemis. Na een aantal dagen van rouwen, huilen en mezelf afvragen hoe dit kon gebeuren heb ik toch een beslissing genomen. Ik wilde nog een veulen. Een ander Ras dan Harrie. Geen Tinkers meer voor mij, en andere zeggen dat dit waarschijnlijk veel te snel zou zijn. Ik heb er toch voor gekozen. Niemand Zelfs niet De Nachtwacht kan Harrie vervangen. Maar wat moet ik dan? Ongelukkig blijven?? Natuurlijk niet, op 14 oktober ben ik gaan kijken bij een Zeer mooi Gelders Hengsten veulen. Genaamd Goliath. Goudvos en gewoonweg helemaal anders dan Harrie.

Paspoortje;
Naam; Goliath.
Vader; Garant ( IHW STUDBOOK )
Leeftijd; 6 Maanden.
Ras; Geheel gelders Gefokt.
Schofthoogte; 145.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Iedereen alvast een Gezond 2014 Gewenst!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:04

Mooi overzicht! Sterkte nog met het verlies van Just Harrie...
Heb een merrie van Rekruut gereden, qua koppie leek ze wel op de jouwe :j

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)
Dressuur Z1 + 3
Springen L + 4

Shamanqueen

Re: Een Jaar met Up and Downs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:21

Wat een mooie foto's allemaal! Heel mooi overzichtje.

Daniekvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:32

Heb jullie zien staan bij de optocht in beek en donk. We stonden er nog van te kijken hoe ontzettend braaf en rustig ze bleven!

Mooi overzicht!
Jammer van Harrie :-(

Kamillas Tord B+10 *in 3 wedstrijden* L1+11 *in 7 wedstrijden* L2+16* in 8 wedstrijden* M1+2 in een wedstrijd *

Madamenana

Re: Een Jaar met Up and Downs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 03:14

Heel jammer inderdaad. Zon beestje krijg ik nooit meer terug. Bedankt voor het reageren!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie