Just enjoy met Vanity Joy!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xhorselovex

Just enjoy met Vanity Joy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 21:11

Hallo bokkers,

Aangezien dit mijn eerste topic is en jullie mij nog niet kennen zal ik me eerst even kort voorstellen.
Mijn naam is Sarah en ben 17 jaar oud.
Ik rijd al paard vanaf ongeveer mijn 10e en vind dit nog steeds helemaal leuk! Omdat ik jullie geen preek wil aandoen houd ik het kort:
Ik heb de eerste 3,5 jaar privé les gehad en ben daarna opzoek gegaan naar verzorgpony's. Heb daar ook veel van geleerd en helaas ook minder leuke dingen meegemaakt waardoor mijn zelfvertrouwen op een paard weg was.. Om mijn zelfvertrouwen terug te krijgen heb ik een klein jaar op een manege gereden omdat ik dan meerdere paarden onder mijn kont kreeg zodat ik het vertrouwen weer wat meer zou krijgen. Dit is gelukt en heb daarna even een tijdje een leuke haflinger gereden van MarliesV hier op bokt. Dit heeft me ook zeker geholpen! Ben blij dat ik dat mocht doen. Maar omdat ik toch weer graag de wedstrijd kant op wou en Marlies zelf weer kon rijden, ben ik opzoek gegaan naar een wedstrijd paard.

Op 2 juli 2013 kreeg ik een mailtje waarmee ik nog steeds blij mee ben. Iemand had een 12 jarige KWPN merrie die M² dressuur is. Ik was echt blij met dat mailtje, want dat was wat ik al die tijd wilde. De eigenaresse (Laura) had er niet alle tijd meer voor vanwege een eigen bedrijf ( http://way4you.nl ). Aangezien mijn niveau nog lang geen M² was, stelde ze voor om de eerste tijd privé lessen bij haar te nemen. Aangezien ze al 18 jaar instructrice is, moest dit goed komen! Toen ik voor de eerste keer ging was ik ontzettend gespannen, maar na die keer ging alles alleen maar beter. Vorige week zaterdag is er een vriendin mee geweest om foto's te maken. Hier zijn er een aantal, natuurlijk met genoeg verbeterpunten, maar als je het vergelijkt met de eerste weken mag ik toch wel zeggen dat ik trots ben op de mezelf, de merrie en natuurlijk Laura! Nu genoeg gepraat en tijd voor de foto's!

1. Een van de eerste lessen..
Afbeelding

Ik ben begonnen met longeren om haar een beetje los te werken.

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Galopje
Afbeelding

De rij foto's!

5. Dat beeen! <3
Afbeelding

6. Stap, deze vind ik persoonlijk heel mooi met die zon er zo op!
Afbeelding

7. Mijn been is hier heel raar haha, maar het gaat hier om de merrie!
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Galopje
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Pfff, zijn we klaar? Haha :')
Afbeelding

13. Je bent een schatje!
Afbeelding

14. En weer lekker onder de wol, wat een topper is het!
Afbeelding

Iedereen bedankt voor het kijken, tips zijn altijd welkom!!
En Laura, bedankt voor je top paard en je top lessen! Ik kan nog veel van je leren! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 10-12-13 08:43, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

Vanity Joy! <3
. . . .Lobke! <3

Snorretje

Re: Just enjoy met Vanity Joy! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:17

Leuk paard zeg! :)

xhorselovex

Re: Just enjoy met Vanity Joy! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 21:48

Dankje! Ben ook echt blij met dr! :)

Vanity Joy! <3
. . . .Lobke! <3

Neonlight
Moderator Kantine

Re: Just enjoy met Vanity Joy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 08:43

ITP --> RIJ-ITP

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:33

Erg gaaf paard en mooie combinatie!
Het valt me alleen wel op dat je behoorlijk streng met je hand bent en misschien iets te veel gefocust bent op het 'aan de teugel'rijden.
Rijd haar lekker voorwaarts en actief op je hulpen dan is ze ook niet zwaar op de hand.

Carpe diem.

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:34

Leuke combinatie en een mooi paard heb je onder je!
Ik zie helaas wel dat je té gefocust bent met het naar beneden rijden van je paard, je hebt een strenge hand waar je op kan letten. Probeer haar eerst lekker van achter naar voren te rijden door veel te drijven en consequent te blijven. Dan word je paard inderdaad niet vast in de hand en zet ze zich niet vast, gewoon lekker door blijven lessen en vooral zelf ook ontspannen! Veel succes jullie komen er wel.

xhorselovex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 16:41

Bedankt voor de leuke reactie's! Het klopt indd wat jullie zeggen, maar dit komt ook vooral omdat dit de eerste keer was dat ik voor mezelf mocht rijden, dus zonder les. Ik zal er in ieder geval op gaan letten! Bedankt! ;)

Vanity Joy! <3
. . . .Lobke! <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie