Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 15:02

Hai allemaal!

Weer een topic van onze GVR Bogan. Bo is een reus van rond de 1.80 schoon aan de haak. Maar ondanks zijn grootte, superlief en fijn te rijden. Soms issie wel wat lomp, maar ja, daar kan ik mee leven.

Ik rijd Bogan voor zijn eigenaresse sinds mei. Zij kan zelf wegens rugklachten niet rijden, en zij zocht iemand om wat met Bo te gaan doen. Hij is nu 7 en heeft tot aan mei zo'n 1.5/2 jaar niets gedaan. Daarvoor op B niveau gereden, nooit uitgebracht.

In het begin zou ik 1x per week gaan rijden, maar dat is langzaam meer geworden toen hij het zo goed oppakte. In september zijn we voor de lol mee geweest naar Haaksbergen en daar 3 proefjes L1 gereden. Alle proeven winst en zelfs bijna in de prijzen. En dat met een paard wat nog nooit een wedstrijd gelopen had, nog nooit op gras gereden had, zoveel paarden bij elkaar gezien had binnen witte hekjes gelopen had. Was onwijs trots op hem, zo braaf, zo relaxed. Echt een toppaard.

Omdat het onverwacht zo goed ging, ging het kriebelen om verder te starten. Helaas is de bak waar Bo stond erg slecht en min of meer de winter niet te rijden. Toevallig deed zich een mogelijkheid voor op een andere stal, waar nog zo'n grote reus staat en een fijne bak!
Na Haaksbergen heb ik tot begin november eigenlijk weinig kunnen rijden. Sowieso de laatste 3 weken van oktober niet. Vanaf de verhuizingrustig aan gaan rijden, conditie opbouw en loswerken. En ook dit doet hij super. Hij geniet volop op de nieuwe stal, staat de hele tijd te kroelen met de mini’s of met zijn stalgenoot, net zo groot als hij. Heerlijk om te zien!

De eigenaresse heeft vorige week wat foto’s gemaakt van ons en gisteren heeft mijn paps foto’s gemaakt. Gisteren zijn we namelijk een proefje wezen rijden op de manege bij ons in de buurt en niet zonder succes. 2 Keer een 1e plek met 188 en 190 (in het L1)
Was zijn eerste wedstrijd in een binnenbak (en 2e keer ooit in een binnenbak gelopen) en ook dit deed hij alsof hij nooit anders had gedaan! De achterban (eigenaresse, haar ouders, tante, nichtje, mijn paps en vriend) stonden mee te genieten.
Maar vooral ik genoot! Het is zooo’n fijn dier om mee te werken.

Natuurlijk is hij soms weleens niet de fijnste haha En kan ik hem achter het behang plakken. Maar het is echt een schatJE :D

We werken hard aan een fijne nageeflijkheid en losgelatenheid. Hij wil graag groot draven, maar dat kan hij eigenlijk nog niet verwerken met zijn lijf. Ik rijd hem daarom bewust wat kleiner, wat terug, om dit op te zoeken en als hij fijn los en nageeflijk loopt, rijd ik hem er weer wat uit. En elke keer worden die stukjes langer en beter. Alleen om dit dan ook nog tijdens een proefje te doen, is best lastig _O- Dus voor het mooie mag hij wat actiever, maar op dit punt in onze training, is dat nog niet reëel om een heel proefje te verlangen van hem. (ook zat ik zelf onder de ibuprofen ivm flinke nekklachten, die nog niet over zijn)

Work in progress zullen we maar zeggen.

Hierbij wat foto’s van deze maand.

Tijdens zijn allereerste rondjes op Haaksbergen
1Afbeelding

Op onze nieuwe stal
2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding


Gisteren tijdens de wedstrijd
6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

9Afbeelding

Even een onderonsje samen.
10Afbeelding


Trots terug naar stal
11Afbeelding

1e proef
http://www.youtube.com/watch?v=kK8XKXuz ... e=youtu.be

2e proef
http://www.youtube.com/watch?v=PfwQWF1V ... e=youtu.be


Een berichtje is leuk, maar ik zet de foto’s bewust op ITP ;)

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:10

Ziet er fijn uit. Je rijdt hem netjes. Gefeliciteerd met je punten.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:18

Mooi hoor, ziet er goed uit! :)

Throw kindness around like confetti

Soof24
Berichten: 120
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:47

Egt leuke combie en wat kan hij lopen <3

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:47

Mooi hoor! Hij loopt netjes bij elkaar voor zo'n groot paard en wat een draf!! ENORM

Maar zit jij nou grote stukken door? zoals bij die voltes 15 meter? Wordt je daar niet op afgestraft?
Ik vind dat zelf namelijk ook veel makkelijker tijdens de voltes! :o

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 20:57

Thanx allemaal!

@liesen, hij kan inderdaad behoorlijk draven, de eerste keer stuiterde ik er bijna af hahaha Daarom trainen we veel op het kleinere rijden, groot kan hij wel :)

Wat betreft het doorzitten... Ik ben zo gewend om alles door te zitten tijdens proeven (het is aardig wat jaar geleden dat ik L1 heb gereden ;) ) Had tegen de eigenaresse gezegd, joh lees maar gewoon: A afwenden, wijken linker/rechterbeen, rest weet ik wel. Was alleen vergeten te gaan lichtrijden... Dus na de voltes hoorde ik opeens: Voor A doorzitten... Maar dat deed ik dus al hahaha Oeps!

Officieel hoor je volgens mij -1 te krijgen? Ben er niet op afgestraft, had gewoon 7ens voor de voltes (of misschien had ik anders een 8 gehad, maar dat denk ik niet.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:59

Hmm raar dat je daar niet op afgestraft bent eigenlijk als je zo nagaat want je laat niet zien wat er gevraagd wordt :)

Ziet er verder netjes uit Mich!! Fijne reus :D

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

BailyKarlos

Berichten: 2138
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:26

Ziet er goed uit! En een leuk paard!
Ik vind zijn naam ook leuk.

Verder denk ik dat er nog een hoop winst van te behalen in het actiever maken van Bo.
Want ik vind hem iets onder het tempo lopen. Vlugger maken betekend niet dat hij groter moet. Lekker veel schakelen dus en dan zal je nog hogere punten rijden!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 15:12

Yonker schreef:
Hmm raar dat je daar niet op afgestraft bent eigenlijk als je zo nagaat want je laat niet zien wat er gevraagd wordt :)

Ziet er verder netjes uit Mich!! Fijne reus :D

Klopt! Maar sommige jury's vinden de oefening belangrijker dan het wel of niet lichtrijden. Ach, soms maak je een foutje en word je dat zwaar aangerekend en soms niet. Soms mazzel dus _O-

BailyKarlos schreef:
Ziet er goed uit! En een leuk paard!
Ik vind zijn naam ook leuk.

Verder denk ik dat er nog een hoop winst van te behalen in het actiever maken van Bo.
Want ik vind hem iets onder het tempo lopen. Vlugger maken betekend niet dat hij groter moet. Lekker veel schakelen dus en dan zal je nog hogere punten rijden!

Thanx!
Zoals ik vertelde in de OP zijn we daar hard op aan het oefenen. In de training gaat het hele stukken al heel fijn, maar bij een proefje rijd ik dan ongemerkt wat voorzichtig. maar komt goed :)

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:17

Vind jullie een leuke combi Mies! Fijn dat je weer met plezier aant rijden bent! :D

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:52

Wat een kasteel :D ! Maar wel een met body en uitstraling. Jij zit er ook mooi op. Leuke combinatie om te zien *D . Je kan wel terug zien op de foto's dat hij een stukje kracht mist soms en daardoor wat 'strak' wordt, maar ook plaatjes waar hij al echt fijn loopt. Veel succes, maar dat gaat met jullie wel goed komen denk ik :D

Wienske :+: B+11 L1+12 L2+3
23/09/2008 - 22/12/2012 "We had a great time, thanx for all the beautiful memories" *Chico*
Pitufo, you're a star in heaven now. :+:

Zidane2004
Berichten: 32
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:43

Wat een knapperd zeg!!
Ziet er goed uit, heel veel succes en plezier verder met hem!

Ps. mooie cap, ik heb bijna dezelfde :P

AnjaClaudia
Berichten: 40
Geregistreerd: 30-01-12

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:46

Ik heb alleen je tweede proef gezien en op het filmpje vind ik m iets terug houdend in tempo, het kan zo lijken door het filmpje maar ik zou hem iets meer rijden. Verder ziet het er leuk, netjes uit en je hebt een mooi jasje aan! :)

Graag zou ik je laten terugkomen, nog een dagje met je doorbrengen. Een laatste keer. Nog een keer hard knuffelen. Nog een kans krijgen om te zeggen hoeveel ik van je hou! Ik hoop dat je het goed hebt lieve Clau. De tijden die wij hebben gehad pakt niemand ons meer af!
Mijn topper, met een gouden hart! TROTS <3
Giving up doesn't always mean you're weak
Sometimes it means you're strong enough to let go.....

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:51

Mooi fijn paard. Fijn dat jullie het samen zo goed kunnen vinden.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:59

Wat een leukerd zeg! Hij kijkt echt nergens naar. Lijkt me een heel fijn paard om mee te werken.
Je noemt precies de puntjes die aandacht vereisen en ik vind dat je hem erg netjes rijdt. Leuk om naar te kijken :)

Antares Z1 startgerechtigd
Weston M1 + 1
Caddy M1+6 Verkocht
Picasso eindstad M1 met winst.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 22:43

karlijn1985 schreef:
Vind jullie een leuke combi Mies! Fijn dat je weer met plezier aant rijden bent! :D

thanx meis! Hoe is t met jouw knapperd?

Prinslover schreef:
Wat een kasteel :D ! Maar wel een met body en uitstraling. Jij zit er ook mooi op. Leuke combinatie om te zien *D . Je kan wel terug zien op de foto's dat hij een stukje kracht mist soms en daardoor wat 'strak' wordt, maar ook plaatjes waar hij al echt fijn loopt. Veel succes, maar dat gaat met jullie wel goed komen denk ik :D

Dank je wel! Hij is gelukkig chique gebouwd, das wel erg fijn! En bedankt!
Zidane2004 schreef:
Wat een knapperd zeg!!
Ziet er goed uit, heel veel succes en plezier verder met hem!

Ps. mooie cap, ik heb bijna dezelfde :P

Dank je! Het is de HH Challenge met door mijzelf aangebrachte rhinestones :)

AnjaClaudia schreef:
Ik heb alleen je tweede proef gezien en op het filmpje vind ik m iets terug houdend in tempo, het kan zo lijken door het filmpje maar ik zou hem iets meer rijden. Verder ziet het er leuk, netjes uit en je hebt een mooi jasje aan! :)

Dank je! Over het tempo kun je in de OP lezen ;)

janouk schreef:
Mooi fijn paard. Fijn dat jullie het samen zo goed kunnen vinden.

Dat is heerlijk! Ik geniet ook echt van hem

Caatje87 schreef:
Wat een leukerd zeg! Hij kijkt echt nergens naar. Lijkt me een heel fijn paard om mee te werken.
Je noemt precies de puntjes die aandacht vereisen en ik vind dat je hem erg netjes rijdt. Leuk om naar te kijken :)

Dank je wel!

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:48

Ziet er super uit! Maar wat een groot beest zeg! Veel plezier!

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 07:52

Michelle77 schreef:
karlijn1985 schreef:
Vind jullie een leuke combi Mies! Fijn dat je weer met plezier aant rijden bent! :D

thanx meis! Hoe is t met jouw knapperd?


Ja goed! Hij begint een beetje bij te komen, te wennen aan een stalletje, al staat ie overdag nog steeds heerlijk buiten. Z'n karakter lijkt super! Ik ben verliefd op m <3 :o

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 08:03

Wat leuk, Michelle, toch weer in het zadel!
Geniet er lekker van, met je training komt het vast wel goed!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 08:07

ziet er goed uit michelle; verbeterpunten geef je zelf al aan :)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 21:03

Tanja_14 schreef:
Ziet er super uit! Maar wat een groot beest zeg! Veel plezier!

Dat is hij zeker haha

karlijn1985 schreef:
Ja goed! Hij begint een beetje bij te komen, te wennen aan een stalletje, al staat ie overdag nog steeds heerlijk buiten. Z'n karakter lijkt super! Ik ben verliefd op m <3 :o

Klinkt goed! Welke stal staat hij?

Marije_jiplover schreef:
Wat leuk, Michelle, toch weer in het zadel!
Geniet er lekker van, met je training komt het vast wel goed!

Dank je wel Marije. Jij gefeliciteerd ;)

tamaramt schreef:
ziet er goed uit michelle; verbeterpunten geef je zelf al aan :)

Thanx!

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:17

Vind het echt onwijs knap dat je zo'n groot paard toch netjes bij elkaar kunt rijden, wauwie.
Erg mooi aansprekend paard. Jullie zijn duidelijk een erg mooie combinatie.

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 15:23

Gerritt schreef:
Vind het echt onwijs knap dat je zo'n groot paard toch netjes bij elkaar kunt rijden, wauwie.
Erg mooi aansprekend paard. Jullie zijn duidelijk een erg mooie combinatie.

:o :o

dank je wel!

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:38

Leuk Michelle,dat je er zo een klik mee hebt.
Ik hoop dat je met deze nog heel lang,heel veel plezier zult hebben.
Het ziet er al netjes uit,vlug worden is ook een kwestie van kracht dus geduld en doorzetten maar.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 16:04

ambre schreef:
Leuk Michelle,dat je er zo een klik mee hebt.
Ik hoop dat je met deze nog heel lang,heel veel plezier zult hebben.
Het ziet er al netjes uit,vlug worden is ook een kwestie van kracht dus geduld en doorzetten maar.

Thanx Amber! Dat hoop ik ook inderdaad ;)

Vlug worden komt inderdaad vanzelf, eerst maar eens goed los in zijn lijf worden en blijven tijdens het rijden :D

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers