Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwerfkei
Berichten: 321
Geregistreerd: 29-05-10

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:11

Oh en nog heel veel andere dingen...

Juuuuul_Xx

Berichten: 242
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:13

Ik zou ook je beugels zeker 2 gaten korter doen en daarbij zou ik minder koppig zijn. Als je je houding écht wil verbeteren dan is dat stap 1. Met zulke lange beugels ga je nooit leren zitten. Ik hoop dat de mensen van de zitles je kunnen overtuigen. Wel heb je een leuke pony met een leuke uitstraling. Maar er is nog heel veel werk aan de winkel, qua je eigen houding plus die van het paard. Succes! Enne op naar die 7 voor houding en zit!

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:25

juliedo24 schreef:
ik vind het heel gespannen ogen... het hoofdje schud, de staart zwiept en, wat al gezegd is, je zit heel onrustig. ik denk dat je nog moet heel veel op je zit moet oefenen en je paardje nog veel meer moet ontspannen. je zit ook best veel in zijn mond of niet?
het lijkt me niet het makkelijkste paardje maar ik vind hem wel heel erg mooi!
edit: hoe groot is hij eigenlijk?


Haha ik dacht juist dat het wel een erg makkelijke moet zijn. Ik vind het lijken dat als je pony wegschiet, jij op de zelfde plaats achter blijft. Ik sluit me dus helemaal aan bij bovenstaande reacties.
Maar zoals je zelf al aangeeft, zitles zou je goed doen.
Veel succes, en oefening baart kunst zeggen ze wel he :)

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 20:32

Op zich ik het wel een makkelijke pony maar schijn bedriegt ook weer als ze niet wil ontspannen dan is ze moeilijk uit te zitten (en zeg dat niet alleen) als ze ontspannen zit ze heerlijk.

Maar als ze moe wordt dan wordt het een hele grote draak
Verder is het een super lieve pony die eigenlijk wel veel voor me wil doen.

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:33

Leuke pony zeg! Wat mij stoort is inderdaad je zit. Je zit teveel voorover, waardoor je ook geen balans krijgt. Zoals al is aangegeven zou ik je beugels ook wat korter doen. Dan kan je net weer wat steviger gaan zitten.
Op een onderlinge wordt vaak wel minder streng gejureerd, dus denk dat je op een officiële wedstrijd geen winstpunt zou hebben gehaald. Verder vind ik je pony zich vrij netjes gedragen.
Maar werk vooral aan je houding, echt zitten in het zadel en achterover gaan leunen, dan zit je ook veel steviger.
Trouwens hoe groot meet je paard?

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 20:38

Hihi ze is maar 154 dus een uk.
Nou ik heb toevallig van de organisatie gehoord dat het er 1was van de oude garde Haha. Ze was of nog niet helemaal bekend met de nieuwe proeven wat mijn erg vreemd lijkt.
Maar we gaan van de zomer officieel proberen. Dan heb ik nu nog om te oefenen.

Maar wat er op mijn protocol stond klopte ook precies.

Ze vind het ook moeilijk als we gegalopeerd hebben om dan middendraf te tonen dan wil ze nog veel te graag weer galopperen hahaha.
Maar dat zij allemaal dingen om aan te werken.
Ben ook sinds kort van instructrice verwisseld.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:36

Ik ben het wel eens met de rest eigenlijk.
Je hebt een leuke pony en ook eentje die erg lief naar jou is. Je beweegt nog heel veel in je hand en in je lichaam en dat komt omdat je weinig balans hebt. Dat komt weer mede doordat je beugels veel te lang zijn. Misschien geen drie gaten, maar toch zeker twee.
Je doet er goed aan om centered riding lessen te gaan nemen, daar ga je erg werken aan je balans, ademhaling en zit. Dat is ook veel fijner voor je pony, want die zit je nu nogal in de weg vind ik.
Vandaar ook zeg dat hij erg lief voor je is, hij pikt al jou bewegen en onbalans heel lief.
Maar echt fijn is het niet voor hem.
Dat hij gespannen is is natuurlijk niet zo gek zo'n eerste wedstrijd en dat is helemaal niet erg. Hij doet het al hartstikke braaf.
Ik zou als ik jou was even echt goed achter mijn oren krabben over wat hier gezegd wordt over je balans en zit. En niet voor ons, maar voor je pony. Het is zoveel fijner om een mens op je rug te hebben die niet hotst en botst en waarvan de handen overal heen gaan.
Het spijt me dat ik het zo cru zeg en het is niet bedoeld om je naar beneden te halen, maar wel om aan te geven dat je daar mijns inziens eerst keihard aan moet gaan werken, voordat je je in de wedstrijden stort.
De gezondheid van je pony is het allerbelangrijkst. Die winstpunten komen heus wel een keer.

Balou_k

Berichten: 14055
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:40

Ik vind het er goed uit zien hoor, de beste stuurlui staan aan wal niet waar? Zoals je mij wel eens hebt verteld is Deb een karakterpaardje als je werkelijk zo vreselijk in zou werken zou ze dat absoluut niet tollereren, volgens mij vertekend het beeld dus behoorlijk.
Qua zit, dat is een lastige als ze niet ontspand kan je niet zitten en niet lekker je hulpen geven zo zit je in een cirkeltje, wellicht eens een zit lesje mee pakken is nog erg leuk ook!

Natuurlijk is zo'n wedstrijd spannend, ik zelf was altijd heerlijk ontspanen aan het los rijden maar tijdens de proef werd ik een brok spanning en was ik ook blij dat Bub mij nog een beetje deed redden. Met voldoende oefening komt dat helemaal goed.

Deb ziet er verder goed uit en ik wens jullie een fijn 2014 toe met wellicht meer wedstrijdjes!

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:52

Ik blijf toch het idee hebben dat dit zadel niet fijn voor je is. Je zit zo ver naar achter dat je dieptepunt bijna niet goed kan liggen. Ik denk ook dat dit je beugels vertekend want als jij op de goede plek van je zadel zou zitten zijn je beugels niet zo lang.
Wellicht omdat deb heel erg breder geworden is dat het mogelijk is dat je zadel vooraan strak ligt en daarmee achterover?

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 13:09

me zadel is toevallig nog vorige week na gekeken :)

Ik weet het ook echt van me houding, en ben er ook kei hard mee bezig!
Maar niet alles is in 1 les over jammer genoeg :(

Maar gaat helemaal goed komen hoor.
na dit jaar kan het ook eigenlijk alleen maar vooruit gaan.

[EJL-ITP] een bewogen jaar met vallen en opstaan.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:11

Maar is er toen gekeken naar het zadel op deb of ook naar jou in het zadel?

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Eindelijk me eerste wedstrijd met Deb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 13:11

beide