Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDebora

Berichten: 816
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Friesland

Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 00:20

Ik hoop stiekem om in 2012 de L2 en de M1 door te rijden en wat te gaan springen. Misschien zelfs een oefencrossje springen? Ik zie het wel, het enigste wat ik hoop is dat we volgend jaar beide gezond blijven en veel plezier aan elkaar hebben!
[RIJ-ITP] Alamo en ik, 2012 het jaar van elkaar leren kennen


Zo sloten we het jaar 2012 af, wat is de tijd weer snel gegaan! Nu ik lees wat mijn doelen waren voor eind 2013, is het toch heel anders gelopen dan ik vorig jaar had verwacht, maar het is zeker een topjaar voor ons geweest!

Afbeelding



Januari
Iedereen kent het, winter… Dat betekend minder vaak rijden en iets langer op stal staan. Vorige winter ging het daarom helemaal niet goed met het rijden, maar deze winter viel het best wel mee! Deze maand lekker doorgetraind voor de Regio Kampioenschappen, ook heb ik hem de jambette en spagaat aangeleerd, zodat hij als hij een dag stilstond doordat de bak was bevroren, we toch wat te doen hadden.
Afbeelding

Ook hadden we in januari onze eerste springwedstrijd! De vorige zomer gingen de BB wedstrijden op het laatst hartstikke goed (ook al hebben we maar vijf BB parcoursen gereden) We hebben voor de tijd misschien twee keer getraind, maar we gingen er met goede moed heen! Het inspringen ging hartstikke goed, maar in het parcours werd ik zelf wat zenuwachtig. Het eerste parcours was ik uitgebeld op hindernis 5, doordat ik zelf niet goed reed. Maar het tweede parcours hadden we ‘maar’ 2 weigeringen, 1 balk en 1 tijdfout. Wat dus op een totaal kwam van 50 punten, daar was ik toch best tevreden mee zonder dat ik echt getraind had! Hier het filmpje van het springen, zoals je ziet ging dat echt nog niet soepel.


Februari
De Regio Kampioenschappen, waar ik natuurlijk hard voor getraind had! Super fijn gevoel van de proef, we hadden hem samen niet beter kunnen rijden. 183 en 188 (61,83%) met een nette 6e plaats van Friesland!
Afbeelding

Helaas ging het deze maand niet echt meer lekker, ik had steeds het gevoel dat het niet lekker ging. Het was niet dat het heel slecht ging, maar had het gevoel dat we een beetje aan het rond hobbelen waren en dat het dressuur rijden gewoon niet ging.


Maart
De slechtste wedstrijd ooit gereden, maar die moet er ook zijn. Alamo is best wel vriendjes met de pony van mijn zus. Op wedstrijd moesten we met elkaar inrijden, maar in de proef was hij z’n beste vriendje opeens kwijt, drama natuurlijk! 169 en 173 gereden, het viel nog wel mee. Later die maand nog eens wedstrijd gereden wat resulteerde in 184 en 186, wat de teller op L2+7 zette.

Voor de rest deze maand ook weer lekker verder gehobbeld, soms ging het goed, soms wat minder, maar over het algemeen zat er wel een stijgende lijn in ons rijden. Voor de rest heb ik in maart volgens mij alweer een buitenritje gemaakt, even wat anders dan in de bak rijden. Alleen was Mo een beetje bang voor de grotere auto,s (met aanhanger), trekkers, vrachtwagens etc. Dus buitenrit was soms ook wel wat spannend.

April
Het begon eindelijk wat warmer te worden! Nu konden we weer vaker in de buitenbak rijden en Mootje kwam ook weer vaker en langer buiten. Op paasmaandag hadden we een cross les en een oefencross gehad in Oenkerk, een deel binnen en een deel buiten. We hadden dat jaar daarvoor in oktober een kleine oefencross gedaan, maar dit stond toch wat hoger en waren de hindernissen wat spectaculairder. We hebben beide erg ons best gedaan, maar vooral genoten! Ik had echt iets van, dit wil ik veel vaker doen, dat had ik vorig jaar al na het oefencrossje, maar nu nog meer!
Er werd echt heel leuk les gegeven in Oenkerk, ik zat in de 60 cm les. Eerst hadden we eigenlijk alle hindernissen verkent, wat eigenlijk best goed ging. Soms een weigering, maar dat lag er meestal aan dat ik het wat spannend vond. Daarna zelfstandig de oefencross rijden, wat hartstikke goed ging!
Afbeelding
Cross les

Ook was deze maand gelukkig weer de eerste outdoorwedstrijd. Ik vind het outdoor seizoen altijd veel leuker dan het indoor. Je hebt natuurlijk dressuur en springen op één dag, maar je komt ook veel meer mensen tegen. Het resultaat van de eerste wedstrijd was 182 en 184, met een 2e en 3e prijs. Ook kreeg ik vanaf deze maand springles om de twee weken.

Deze maand kwam ik eigenlijk achter de oorzaak waarom het dressuur rijden niet meer écht lekker ging. Het lag aan mezelf. Ik had nooit echt een goede handhouding, het was niet dat ik streng was met mijn handen, maar ik pakte de teugels steeds opnieuw vast. De teugels gleden eigenlijk steeds uit mijn handen en daardoor pakte ik ze steeds opnieuw vast. Dat zorgde ervoor dat Alamo een onrustige hoofd/hals houding kreeg, omdat ik wel onrustige handen had. Daardoor kon hij zich niet meer lekker ontspannen en ging het rijden niet meer lekker. Dus ik moest flink aan de bak. Toen heb ik eigenlijk besloten om bitloos te gaan rijden. Waarom? Omdat ik kon leren mijn teugels vast te houden, zonder dat Alamo daar verder last van had. Zo gezegd, zo gedaan en het beviel hartstikke goed! Ik heb anderhalf maand rondgereden zonder bit, alleen met dressuur, buitenritten en springen wel met. Nadat ik weer met bit ging rijden kon ik mijn handen stilhouden en ging het zoveel beter!
Hier een filmpje toen we wat begonnen met bitloos rijden;


Mei
We hadden al een aantal springlessen achter de rug, toen ik mijn tweede B wedstrijd reed. Helaas weet ik mijn precieze stijlpunten niet meer, maar ik had in het 1e parcours mijn eerste winstpunt te pakken! Helaas ging de dressuur steeds minder op wedstrijden, terwijl het thuis steeds beter ging. Toch heb ik hier een winstpuntje mee weten te pakken. (foto is een klein beetje raar ingescand)
Afbeelding

Maar er stond nog wat leuks op het programma, onze tweede crossles! We zijn naar Lelystad afgereisd, naar het crossterrein genaamd Bronsveld. En wat is dat een prach-tig terrein, wauw! Voor mij als beginner stonden er vele hindernissen, maar ook voor gevorderde ruiters stonden er leuke, pittige hindernissen. We vonden samen de afstappen nog lastig, er werden ook de nodige weigeringen gemaakt, maar al met al ging het hartstikke goed voor de derde keer crossen!

De rest van deze maand heb ik lekker bitloos getraind en ook buitengereden. Helaas hebben we hier een mooie buitenrijomgeving, maar er zijn een aantal brede bermen waar we wel in kunnen rijden. Ook was Alamo langzamerhand gewend aan de grote vrachtwagens en trekkers, waar we hard op geoefend hadden, dus konden we met een gerust hart op buitenrit.

Juni
Juni was een drukke wedstrijd maand. Eerst hadden we concours hippique Sneek, hier heb ik twee parcoursen gesprongen met super resultaat. 3 winspunten en een 2e en 4e prijs. Daarna had ik de selectie wedstrijd voor het regio kampioenschap. Helaas ging de dressuur steeds minder, dus was ik niet geselecteerd voor het springen. Wel was ik met springen 5e geworden en daarmee geselecteerd. De laatste wedstrijd was een thuis wedstrijd. De dressuur ging niet goed voor mijn gevoel, toch 2 winstpunten mee kunnen pakken. Springen daar in tegen ging hartstikke goed! Twee winstpunten en twee prijzen.
Daarmee had ik in de maand juni 6 winstpunten in het springen gehaald (met 4 prijzen) en 2 winstpunten in de dressuur (met 2 prijzen).
Springen

Juli
Eerst deze maand nog een selectie wedstrijd gereden, twee winstpunten, maar helaas net niet geselecteerd.
Ook was ik dit jaar voor het eerst naar KNHS instructieweek geweest, naar week 8, dit was allround pony’s en paarden t/m 20 jaar. Het was echt een hele gezellige en leerzame week geweest!
We hebben met de dressuurlessen vooral gewerkt aan dat Alamo niet onder me weg liep. Als hij wat moeilijk vond, liep (en loopt nu nog steeds) snel onder me weg, vooral op vreemd terrein. En vooral veel aan mijn houding gewerkt. Met springen hebben we ook gewerkt dat er wat rust in kwam. En de crossles had ik geoefend, aangezien in dezelfde maand ons SGW debuut gepland stond!
Afbeelding
Dressuur op instructieweek

Ook is zijn vorige eigenaar, Nienke, hartstikke leuk langs geweest! Ik reed weleens af en toe zonder zadel en hoofdstel, maar had eigenlijk altijd nog een neckrope om. Maar ik dacht, och, we zitten in een bak, ver kan hij niet komen. Dus de neckrope afgedaan en voor het eerst zonder gereden. Dat deed hij super braaf, er was een rem, stuur en gas, meer heb je niet nodig.
Afbeelding

En toen kwam het, lang naar uitgekeken, ons SGW debuut. Nadat ik hem had opgezadeld en net een minuut rondstapte, kwam de enorme onweersbui langs. De wedstrijd werd stilgelegd en gelukkig kon de wedstrijd na de bui gewoon doorgaan. Met dressuur hadden we 198 punten en stonden daarmee 5e, springen ging sommige stukjes een beetje onrustig, maar we waren foutloos. En dan komt het. We hebben beide enorm genoten onderweg en tot mijn grote verbazing foutloos! (ook al waren we 72 buiten tijd, we waren heelhuids over de finishlijn!) Dus de eerste twee winstpunten waren binnen, want we hadden een 6,3 en 7,3 voor stijl.
Afbeelding
SGW dressuur
SGW springen
SGW waterbak

Augustus
Het Fries Kampioenschap kwam eraan. Helaas was ik niet met dressuur geselecteerd, maar ik mocht wel springen in B categorie D/E mee springen. Ook versterkte ik met het springen ons verenigingsteam. En het resultaat mocht er wezen, een foutloos rondje met volgens mij 71 voor stijl, waarmee ik een 6e plaats heb behaald. Maar onze vereniging was kampioen geworden! Dit betekende dat we naar het Nederlands Kampioenschap mochten!

Drie dagen daarna had ik mijn tweede SGW. Het begon heel mooi, ik stond eerste met dressuur met 202 punten, met het springen op de laatste hindernis een balkje. Maar de cross was veel pittiger dan mijn debuut. We hadden eerst een weigering op de hindernis na de greppel, omdat we nog nooit een greppel hadden gesprongen zat ik niet goed voor de tweede sprong. Daarna ging het best lekker, ik probeerde iets vlotter door te rijden. Alleen met de laatste hindernissen werden we beide moe… Dus bij de laatste drie hindernissen hadden we een weigering en dan moet je het parcours verlaten met de finishlijn in zicht. Tuurlijk baal je dan, maar ik heb veel van de SGW geleerd en genoten! Het was gewoon mijn eigen fout dat ik deze SGW wat had onderschat, ook qua conditie konden we beide wat beter in vorm zijn, maar dat zijn leermomenten!
Afbeelding
als het je trouwens nog niet was opgevallen, ik ben kampioen in gekke, geconcentreerde hoofden trekken op m’n geliefde pony

Aan het eind van de maand stond het Nederlands Kampioenschap gepland. Ik moest in de B springen, het ging hartstikke goed, alleen we hadden een pech balkje. Uiteindelijk nog 8e van Nederland geworden met onze vereniging. Er is in Ermelo natuurlijk ook een leuk cross veldje waar wel meer mensen aan het rijden waren, dus ook ik ging even een paar hindernissen mee springen!
Afbeelding
Klik

September
De maand begon met een gezellig weekendje weg met de club, de pony’s en paarden mee en er stonden drie bosritten op de planning. Helaas is dit maar één geworden omdat het –hoe kan het ook anders- regende in Nederland. Maar dat mocht de pret niet drukken!
Afbeelding
Paardrijden vind ik heel leuk, mocht je op deze foto niet denken…

Daarna een twee weekjes rustig aan gedaan, ik vond hem niet helemaal lekker lopen. Niet dat hij kreupel was, gewoon een beetje stijfjes. Maar na de twee weken rustig aan ging alles weer top!

Met dressuur heb ik besloten om de overstap naar de M1 te maken, in de L2 ging het steeds slechter, dus ja, dan ga je maar een klasse hoger… Maar het pakte goed uit, ondanks dat ik niet super had gereden een winstpuntje mee weten te pakken.

Oktober
Deze maand op wedstrijd geweest, 2 lekkere foutloze parcoursen gesprongen, 4 winstpunten erbij en ik was dus L startgerechtig! (in totaal 8 B verschillende springwedstrijden gesprongen (in totaal 12 parcoursen gesprongen, waar 11 parcoursen voor winstpunten golden)).

Ook had ik op 20 oktober onze 2 jaar samen zijn! Ik heb Alamo alweer 2 jaar, tijd gaat snel! Vorig jaar om deze tijd was ik ook naar het strand gegaan, voor Alamo het eerst. Toen gingen we met een groepje met nog 3 andere paarden. Nu gingen we voor de tweede keer naar het strand, maar deze keer helemaal alleen! Maar hij heeft het perfect gedaan! Geen stap verkeerd gezet, braaf luisteren en weer terug gaan, perfect!
Afbeelding

Hier nog een filmpje van het trainen. Als je kijkt naar het filmpje van februari, april en deze maand, kan ik toch wel zeggen dat we heel erg vooruit zijn gegaan. Mijn houding en zit (en handen!) zijn echt een stuk verbeterd, ik vind mijn zit nog niet goed genoeg, maar al veel beter dan het begin van dit jaar. Alamo is een stuk constanter gaan lopen en geconcentreerder. Er kan nog een hoop verbeterd worden, maar daar trainen we op!


November
Deze maand stond ons L spring debuut gepland! In de B had ik 1 weigering, wat geheel door mezelf kwam en twee tijdsfouten. En toen kwam ons L parcours, het inspringen ging niet super goed, dat kwam waarschijnlijk ook door mijn eigen zenuwen. Maar in het parcours ging het super! We hadden een foutloos parcours en foutloze barage. De barage had ik niet snel gereden, maar toch nog een 8e prijs!
Ook een dressuur wedstrijd gehad, hier hadden we een 1e en 2e prijs met 185 & 190 punten dus winstpunt nummer 2 en 3 zijn binnen!

December
De twee M1 selectie wedstrijden mee gereden. Helaas gingen ze beide (helemaal) mis. De laatste tijd gaat Alamo met zijn hoofd schudden (doet hij de laatste tijd als hij wat spanning krijgt…), met het inrijden valt het wel mee, maar in de proef (wat waarschijnlijk ook wel door mezelf mee komt) is het erger en komt er heel veel spanning. Op deze wedstrijden had ik 176 en 167, waar ik heel erg van baal, maar ik kan de tijd moeilijk meer terug draaien. Wat ik zelf wat raar vind is dat het ‘toevallig’ op de selectie wedstrijden gebeurde, want twee weken daarvoor had ik gewone wedstrijd en reed wel heel lekker. Maar we blijven hier niet bij stil te staan en gaan lekker door trainen.



En dan is het jaar alweer afgelopen! Zaterdag staat mijn tweede L springwedstrijd alweer, waar ik het volste vertrouwen in heb! Ik ben hartstikke blij dat we in dit jaar zo verbeterd zijn, in eigenlijk alles wel. We hebben dit jaar zoveel overwonnen, zowel Alamo, ik en samen! Alamo zijn grote ‘overwinning’ is toch wel dat hij het grote verkeer niet meer eng vind. Als iemand mij had verteld dat ik aan het eind van het jaar over een B cross en L springparcours durfde, zou ik dat niet geloven. Maar Alamo en ik hebben het toch gedaan! Ook helemaal zonder tuig rijden en alleen op het strand rijden zijn ook dingen die we dit jaar hebben overwonnen.
Wat ik wel grappig vind, is dat ik vorig jaar dacht dat ik aan het eind van 2013 de M1 dressuur al lang door was, misschien net een fatsoenlijk B parcours kon springen en misschien een crossles/oefencross aandurfde. En het is eigenlijk omgekeerd! Dressuur heb ik te hoog ingeschat en het springen en cross juist veel te laag!
Natuurlijk maak ik ook weer een ‘voorspelling’ voor volgend jaar. Ik hoop/denk dat ik een keer een M2 wedstrijd heb gestart en een M springwedstrijd. Voor de SGW wil ik gewoon lekker doorrijden/trainen in het B, mocht het echt goed gaan misschien een L wedstrijd proberen, maar daarvoor moet de B echt goed gaan. Maar, net zoals 2012, het hoofddoel is dat we beide alles heel houden en veel plezier hebben!




Bedankt voor degene die de tijd hebben genomen om dit topic aan te klikken en hebben bekeken en/of gelezen!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 00:30

Leuk overzicht Debora! En wat gaan jullie hard!
Ik blijf Alamo toch zo'n gave pony vinden. Succes in 2014!

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 00:46

Wat een leuk paardje en een leuk team zijn jullie samen! Ik vind je een hele sympathieke amazone. Veel plezier en succes verder.

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 00:51

Ontzettend leuk topic! Mijn complimenten voor de keuzes die je hebt gemaakt, het heeft hartstikke goed uitgepakt!

xDebora

Berichten: 816
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Friesland

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 09:11

Hartstikke bedankt allemaal!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 09:33

Knappe mootje!
Erg leuk overzicht! En ga zo door, jullie komen er wel! :D

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 09:57

Wat een gaaf beesie!! En super dat jullie blijven verbeteren door dingen anders te doen!

nienkefelice
Berichten: 374
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: noorden/drenthe

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:57

Debora, wat hebben jullie weer veel overwonnen! Mooi om te zien hoe jullie band groeit! Ben onwijs trots op jullie! Fijn om er vaak bij te zijn op die mooie momenten van jullie! Zet m op en ga zo door, Jullie kunnen het! (getemt voor uitgelicht, jullie verdienen het)

dominiquew

Berichten: 141
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:41

Wat een leuk topic!
En wat zijn jullie vooruit gegaan :D

Brechtjee
Berichten: 773
Geregistreerd: 09-07-13

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:47

Wat een leukerd!

LePinto07
Berichten: 195
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: provincie zeeland

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:55

Wat een knappert! Leuk overzicht, op naar nog meer van zulke mooie jaren samen!

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 02:32

Jouw pony heeft maar geboft met jou. Ik vind je ook een vriendelijke ruiter, die een fout vooral bij zichzelf zoekt en niet altijd bij het paard, het bit, het zadel, het publiek...
Veel plezier in 2014 en ik hoop dat je je doelen gaat halen, dat gaat vast lukken zo.

indyx
Berichten: 7
Geregistreerd: 02-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 03:23

wat een super leuke pony en wat een mooi kleurtje !!! :j

marjotje82
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Goudswaard

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 08:26

Hartstikke leuk overzicht!
Veel plezier met alamo in 2014! :)

LolaCindy
Berichten: 171
Geregistreerd: 26-12-13

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 08:59

Heel fijn dat (bijna) alles dit jaar goed is gegaan, hoe oud is je paard nu eigenlijk?

HeavensLove

Berichten: 1198
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: België

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 09:30

wat doen jullie het goed, wat een fijn dier heb je ;)

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:19

Aah mo! Zoon mooie pony! Ziet er super mooi uit jullie twee samen!

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:42

Momo <3

Prachtige pony , en je rijd hem netjes!
Ik heb je zien rijden in Burgem.
In het echt issie nog mooier :oo

MXLISSA

Berichten: 493
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Gytsjerk

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:10

Ik vind jullie zo leuk samen! Ga zo door! :)

char1900
Berichten: 664
Geregistreerd: 14-03-13
Woonplaats: thuis.

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:13

Wat een plaatje <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Alamo en ik, 2013 het jaar van veel overwinningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:18

Wat een leuke pony en wat een leuke combinatie zijn jullie. Jij bent zo te lezen een fijne ruiter die wel doelen stelt maar goed kijkt of ze haalbaar zijn en ook niet bang is om ze bij te stellen.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:19

Hee, die knappe pony heb ik in een ver verleden volgens mij eens op de foto gezet. :))
Jullie zijn een ontzettend leuk stel samen zeg, jij bent een vriendelijke ruiter, het rijden ziet er super uit en jullie zijn erg veel vooruit gegaan! Leuk om te zien. :))

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:29

Knappe mo!! Wat een mooi overzicht heb je gemaakt en jullie zijn echt een hele mooie combinatie!

shaddy82

Berichten: 1842
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:52

leuk overzicht en wat een gaaf paard !

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:54

wauw mooie pony <3
succes in 2014 :j