Wat begon met een briefje op tafel...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Wat begon met een briefje op tafel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 11:23

...eindigde in een droom die uitkwam.

In 2008 kreeg ik het nummer van een mevrouw, ze zocht nog een verzorgster. Maar verlegen als dat ik was durfde ik écht niet te bellen! Na twee maanden en heel veel aanmoediging verder besloot ik toch mijn stoute schoenen aan te trekken, wat had ik nou eigenlijk te verliezen?

Eenmaal op het erf aangekomen bleek al snel dat ik niet was wat ze zocht. Het ging over een pittige merrie van 18, genaamd Ilinda. Echter kwam ik van de manege, had geen wedstrijd ervaring en was nog erg jong. Maar ach ik was er nu toch, dus ik mocht haar merrie wel proberen. Eerst poetsen, opzadelen, eigenaresse er eerst op en toen was het mijn beurt. Met knikkende knieën stapte ik op. Al snel bleek het te klikken tussen deze merrie en mij. Op die manier kreeg mocht ik één keer in de week komen rijden onder begeleiding.

1.
Afbeelding

Ilinda was zo af en toe echt een draak, rennen om niks, geen stuur meer hebben of gewoon haar hoofd tussen haar benen en bokken maar. Ik was absoluut geen held, maar op haar voelde het gewoon vertrouwd en was ik niet bang. Na een tijdje ben ik begonnen met het volgen van dressuurlessen in een binnenbak in de buurt. In de winter kon ik bijna niet rijden, vaak was het niet te doen in de buitenbak en kon ik niet zomaar naar de binnenbak stappen. Na overleg ben ik in 2010 verhuisd naar een pensionstalling in de buurt. Hier trainde ik heerlijk verder en kon ik erg fijn buiten rijden.

2.
Afbeelding

In 2011 kwam er een fotografe op stal om Ilinda op de foto te zetten. Ook gingen we dit jaar met de hele groep naar de Veluwe voor een weekend met de paarden. Verder maakte we zo af en toe een sprongetje en reden we gewoon lekker recreatief.

3.
Afbeelding
4.
Afbeelding

In 2012 hebben we erg veel buiten gereden. Ook hadden we geregeld les. En zijn wij opnieuw naar de Veluwe geweest. In dit jaar leerde Ilinda en ik elkaar steeds beter kennen wat resulteerde in verschillende pennymomentjes.

5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding

In 2013 kreeg ik een bitlooshoofdstel. Als iemand mij 5 jaar geleden had gezegd dat ik deze merrie ooit bitloos zou rijden had ik diegene voor 100% voor gek verklaard. Maar tegenwoordig is er zoveel vertrouwen in elkaar, dat ik hier erg blij mee ben. Ook heb ik dit jaar meegedaan aan een oriëntatie-rit. We hebben in totaal 6,5 door het bos gereden en hier erg van genoten!

10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

In 2014 wordt Ilinda 24. Ik hoop nog vele jaren van deze gezonde en blije merrie te mogen genieten.
Bedankt voor het kijken! Een reactie zou leuk zijn. :evaw:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CarlitaR op 30-11-13 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

~ There are many wonderful places in the world. My favourite is on the back of my horse ~


_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wat begon met een briefje op tafel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:25

Wat een leuk en ontroerend verhaal! Je liefde en plezier met Ilinda straalt er vanaf. :D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat begon met een briefje op tafel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:27

Zo leuk om te zien, en wat ben jij qua rijden vooruit gegaan! Heel veel plezier nog met haar.

Je suis Charlie.

opisop_shop

Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Wat begon met een briefje op tafel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:30

wat ee progressie heb je geboekt, superknap!
En wat fijn van de eigenaar dat je dit mag doen.
Dat jullie nog maar lang samen mogen genieten :)

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Lodewijk91

Berichten: 168
Geregistreerd: 31-01-11

Re: Wat begon met een briefje op tafel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:43

Echt veel geleerd! Leuk om zo te zien rietje! ( de fotos zijn niet heel klein hoor) eahahahahahhaa

CoSnuf

Berichten: 1725
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:59

Dit is nu 1 van de weinige verhalen die ik lees zonder eerst de foto's gezien te hebben.

Normaal kijk ik eerst de foto's en als ik dan wil reageren ga ik eerst nog even het verhaal lezen.
Maar bij jou begon ik met lezen en heb het helemaal uit gelezen haha.

Prachtig verteld en ik vind het goed van je dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken. Ik hoop hiermee ook dat je zelfbeeld omhoog geschoten is!

Ik hoop voor je dat jullie nog heel veel plezier aan elkaar beleven!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:28

Leuk hoor dat het zo goed bleek te klikken, ook leuk om jullie samen zo te zien opgroeien! Ik hoop ook dat je. Og lang plezoer met elkaar mag beleven!

Anoniem

Re: Wat begon met een briefje op tafel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:23

leuk!!!!

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Wat begon met een briefje op tafel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 14:24

Bedankt voor jullie leuke reacties :)

~ There are many wonderful places in the world. My favourite is on the back of my horse ~

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wat begon met een briefje op tafel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:08

Bijzonder stel!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:57

Wat mooi hoe dat kan lopen he? Echt een ongelovelijke kans die je hebt gehad, en waardoor? Door tóch te bellen.. Heerlijk verhaal en hoop dat je nog lang kan genieten van haar...

Hier bijna hetzelfde verhaal: kreeg een nummer van mijn vader van een stel, dat een eigen pensionstal had.. Ik mocht bellen om eens langs te komen om daar te helpen.. Nou, ik met mijn belangst... Toch gedaan, en heb daar echt leuke jaren gehad en veel geleerd. Ik reed dan niet op hun paarden, maar juist daardoor waardeerde ik alles zo? Een keer mogen uitstappen vond ik echt gaaf! Via hun ben ik aan mijn bijrijdpaarden gekomen, die ik nu (19 jaar later!) nog steeds doe..

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 19:19

Amalarab schreef:
Bijzonder stel!

*D Dankje!

~ There are many wonderful places in the world. My favourite is on the back of my horse ~

oretta
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-01-06

Re: Wat begon met een briefje op tafel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:26

Blijft een bijzonder verhaal en jullie zijn inderdaad zwaar leuk samen :D
Heb met mijn meiden bij Carlita op stal mogen staan. Als je ooit een paard wilt zien wat niet klopt met haar kalenderleeftijd dan is Ilinda het meest briljante voorbeeld. Beestje denkt echt nog dat ze zes is, wat een energie heerlijk *\o/*

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:31

leuk verslag, ik hoop dat jullie nog veel van elkaar kunnen genieten!

Leef: neem en geef!

matedor

Berichten: 964
Geregistreerd: 06-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:40

Wauw hele mooie combinatie! En een erg mooi verslag! Dit lijkt erg op wat ik nu beleef en ik hoop dat er bij mij het zelfde als jou gebeurt. Die vooruitgang is enorm heel mooi. Ik hoop dat jullie nog lang bij elkaar blijven!

never give up on things that make your smile
Instagram fotografie: https://www.instagram.com/veerlek.fotografie/
Fotografie: http://www.bokt.nl/markt/ad/414764/sfee ... aangeboden

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 20:23

oretta schreef:
Blijft een bijzonder verhaal en jullie zijn inderdaad zwaar leuk samen :D
Heb met mijn meiden bij Carlita op stal mogen staan. Als je ooit een paard wilt zien wat niet klopt met haar kalenderleeftijd dan is Ilinda het meest briljante voorbeeld. Beestje denkt echt nog dat ze zes is, wat een energie heerlijk *\o/*


:o Ik word er verlegen van Nadine! Wat een ontzettend lieve reactie. Hopen dat Ilinda het nog heel lang vol mag houden! Groetjes

~ There are many wonderful places in the world. My favourite is on the back of my horse ~

emsie123
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:25

wauw wat zijn jullie een mooie combinatie <3 en ik hoop echt dat jullie nog heel veel mooie jaren samen gaan maken :j

two feet move our body
four feet move our soul

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Wat begon met een briefje op tafel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:29

Wat leuk, veel geluk nog!

Love - language - leadership

saldlove
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:34

Wat leuk zeg! Om te zien dat je een goede band hebt opgebouwd met zn leuk dier! :)

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:40

Hoe het toch ook allemaal kan lopen he. Wat leuk! En wat heeft dat beestje nog een energie voor zn leeftijd! Nog heel erg veel plezier en geluk! Dat er nog mooie pennymomentjes mogen komen!

A mind is like a parachute, it only works when it is open

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:14

Bedankt voor de leuke reacties!

Kim_14 schreef:
Hoe het toch ook allemaal kan lopen he. Wat leuk! En wat heeft dat beestje nog een energie voor zn leeftijd! Nog heel erg veel plezier en geluk! Dat er nog mooie pennymomentjes mogen komen!


Dankje! Gelukkig is ze nog heerlijk energievol, hopen dat ik er nog lang van mag genieten. :)

matedor schreef:
Wauw hele mooie combinatie! En een erg mooi verslag! Dit lijkt erg op wat ik nu beleef en ik hoop dat er bij mij het zelfde als jou gebeurt. Die vooruitgang is enorm heel mooi. Ik hoop dat jullie nog lang bij elkaar blijven!


Hihi wat lief om te lezen dit! Doet me goed. Ik hoop voor jou ook dat het loopt zoals je zou willen. Altijd je hart volgen, dat heb ik nu wel geleerd!

Marocje schreef:
Wat mooi hoe dat kan lopen he? Echt een ongelovelijke kans die je hebt gehad, en waardoor? Door tóch te bellen.. Heerlijk verhaal en hoop dat je nog lang kan genieten van haar...

Hier bijna hetzelfde verhaal: kreeg een nummer van mijn vader van een stel, dat een eigen pensionstal had.. Ik mocht bellen om eens langs te komen om daar te helpen.. Nou, ik met mijn belangst... Toch gedaan, en heb daar echt leuke jaren gehad en veel geleerd. Ik reed dan niet op hun paarden, maar juist daardoor waardeerde ik alles zo? Een keer mogen uitstappen vond ik echt gaaf! Via hun ben ik aan mijn bijrijdpaarden gekomen, die ik nu (19 jaar later!) nog steeds doe..


Haha die belangst van je herken ik helemaal! Ik durfde nog niet eens naar familie te bellen. Wat ben ik blij dat ik toch dat doodenge telefoontje gepleegd heb 5jaar geleden!
Jouw verhaal is ook erg bijzonder, fijn dat je daar nog steeds zoveel plezier aan hebt!

CoSnuf schreef:
Dit is nu 1 van de weinige verhalen die ik lees zonder eerst de foto's gezien te hebben.

Normaal kijk ik eerst de foto's en als ik dan wil reageren ga ik eerst nog even het verhaal lezen.
Maar bij jou begon ik met lezen en heb het helemaal uit gelezen haha.

Prachtig verteld en ik vind het goed van je dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken. Ik hoop hiermee ook dat je zelfbeeld omhoog geschoten is!

Ik hoop voor je dat jullie nog heel veel plezier aan elkaar beleven!


Hihi wat een ontzettend leuke reactie, ik voel me vereerd! Dit heeft me zeker heeeel veel geleerd en al helemaal om anders naar mezelf te kijken.

~ There are many wonderful places in the world. My favourite is on the back of my horse ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers