Brownie EJL-ITP 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Brownie EJL-ITP 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 20:14

2013 Eigenlijk een jaar waarin weinig gebeurd is :Y)Wat natuurlijk niet altijd slecht hoeft te zijn! Maar goed, een verzameling foto’s is altijd leuk!

Afbeelding

Brownie Bobber
Ik ken haar al vanaf veulen af aan, ben tijdens haar opgroeien altijd bij haar geweest en later heb ik haar mogen overnemen. Dat was even een spannend momentje, want ik was even bang dat ik haar kwijt zou raken. Het medeleven van bokkers heeft me toen goed gedaan.
[VVDD] Van nachtmerrie naar droom?

Ik heb haar na overname zelf zadel/ruitermak gemaakt/ingereden en we zijn nu nog bezig met doorrijden. We komen van ver.
[RIJ-ITP] Brownie Bobber ohz
(maar goed, terug naar 2013)
De eerste 2 jaar dat ik haar had, hebben we rustig aan gedaan. De eerste stal waar we stonden was heel slecht en we konden ook weinig doen. Nu ben ik van mening dat jonge paarden sowieso weinig moeten doen, dus dat was prima. We zijn na enkele maanden verhuist, en dat deed ons goed. Ze is inmiddels 5 jaar en wat puppy-af, dus numag ze wat meer aan het werk.

Afbeelding

Zo ging het rijden in het begin van dit jaar. Ik had toen nog erg de neiging om mijn handen vast te zetten op mijn benen, niet zo vriendelijk voor paardlief, die toch braaf bleef lopen. We waren vooral bezig met buiging, ontspanning en aanleuning, wat niet altijd even goed lukte.
Afbeelding

Verjaardag 25 Maart , nu echt 5 jaar oud! Mocht niet onopgemerkt voorbij gaan, natuurlijk.
Afbeelding

April/Mei
De ene kan van de bak bleef eng. Iedere keer opnieuw de bakkabouters weerstand bieden, ze blijven maar bezig, daar in die hoek! Soms steigerde je zelfs, omdat je niet die kant op wilde :roll: Puber-streken, gooi ik het maar op...
Afbeelding

Tijdens het schooljaar staat Brownie overigens in België gestald, vanwege mijn studie. In de maanden juli/augustus/september staan we in Nederland voor de zomervakantie. We hebben hier gedurende 3 maanden lang, 2x in de week les gehad bij de rijvereniging, en nog een enkele keer extra van een andere instructrice. Veel van geleerd, vooral de galop was goed verbeterd en Brownie liep netjes tussen 2 teugels en benen, een heerlijk gevoel. Nu is er daar nooit iemand die dan mee gaat om foto’s te maken, dus we slaan een paar maanden over wat foto's betreft.

Mid September weer terug in België, fijn terug naar de stal waar ze stond. Nu het dressuurmatig steeds wat lekkerder begon te gaan en de galop regelmatig(er) was, konden we ook eens gaan springen. Uit draf hebben we eerder wel gedaan, maar uit galop is toch fijner om te doen.

We zouden later in November mee gaan op oefenjumping 50-60cm, dus we hebben thuis enkele keren geoefend en we hebben uiteindelijk netjes 70cm kunnen springen. De oefenjumping is helaas niet door gegaan.

Ondertussen wel lekker doorgereden, genieten van de na-zomer.
Afbeelding

En eind September hebben we onze eerst wedstrijd meegedaan! Wel onofficieel, enkel om wat ervaring op te doen. En Brown deed dat super, wel wat hinneken, maar verder braaf de proef gereden! De punten waren niet zo super “spanning”, was de boodschap. Protocol stond vol met commentaar, dus we wisten waarmee we thuis verder konden gaan werken.
Afbeelding

Afbeelding

In Oktober gezellig op buitenrit met vriendinnen! We gingen vrij vaak alleen, maar het lijkt erop dat we eindelijk wat paarden/mensen hebben gevonden om samen te gaan rijden.
Afbeelding

November
Later zelf een filmpje gemaakt waarin mij opviel dat ik een stoelzit had, kapstokken, niet stilliggende onderbenen etc., heel confronterend -O- Vriendin om zitles gevraagd en vervolgens met iedere training proberen op van alles en nog wat te letten. Ik moest mijn handen meer dragen en mijn tenen naar binnen houden.
Afbeelding

En ook zo nu en dan zonder beugels of zadel hobbelen, zodat ik rechter in mijn zadel ga zitten
Afbeelding

Eind November opnieuw onder het scheermes, de race-streep zoals te zien in de eerdere foto’s was niet effectief genoeg. Voor het eerst zelf geschoren, was erg spannend om te doen, al dat haar eraf... Hopelijk kunnen we nu gewoon weer rijden, zonder uren te moeten uitstappen of op stal moeten blijven hangen, want ik kan je toch niet nat onder de dekens weg zetten!
Afbeelding

Vandaag lekker op buitenrit geweest. Jij als leidpaard, want jij schrikt van weinig. Die andere, oudere paarden daarentegen := En dan ben ik weer trots op jou.

Voornemens December en 2014
Lekker met plezier blijven rijden, is het voornaamste! Momenteel staat Brownie wat frisser en wilt ze graag het tempo overnemen. Ontspanning is dan ook nog weinig aanwezig. Daar gaan we eerst weer aan werken, we doen gewoon weer even een stapje terug. Wanneer we kunnen (ivm vervoer e.d.) pakken we zoveel mogelijk wedstrijden mee. Zowel dressuur als springen.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:26

Leuk overzicht! Jullie gaan echt al vooruit hoor :j Ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat!

Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:27

mooi overzicht! Nog veel plezier met haar de komende jaren! :D

LecyTinker

Berichten: 6578
Geregistreerd: 05-03-05
Woonplaats: Op een bergje in België

Re: Brownie EJL-ITP 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:36

BROWNSSSSSS!!!!!! <3 <3 <3 <3 ..... *\o/*

AramisJames

Berichten: 270
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Antwerpen

Re: Brownie EJL-ITP 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:41

Leuk overzicht Amber! Jullie gaan lekker +:)+
Springen ziet er ook super beheerst uit!

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Brownie EJL-ITP 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 23:08

Dankjullie wel <3

Birgit, springen gaat redelijk ja :) Heb laatst balkjes met haar gegalopeerd om meer ritme en sprong te krijgen en ze deed het wonderbaarlijk goed. Binnenkort weer een paar lage hindernisjes meepakken!

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Brownie EJL-ITP 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 07:50

Jullie zijn zeker vooruit gegaan, heel netjes en Brownie lijkt veel op Ubique zeg!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:56

Super zeg!
Brown gaat vooruit, en jij ook :D!

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Brownie EJL-ITP 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 17:59

Dankjulliewel! Leuk om te horen dat we vooruit gaan. Probeer toch echt wel te verbeteren, dus mooi als anderen dat zien.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Brownie EJL-ITP 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:42

Wat leuk om te zien hoe jullie vooruit gaan samen :D ! En je ziet aan de foto's terug dat ik veel op bezoek kom, hihi. We gaan nog veel samen rijden de komende tijden en hopelijk ook samen starten? :)

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Brownie EJL-ITP 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 21:52

Ja, ben altijd weer blij als jij mee bent geweest met je camera. Overigens ook zonder camera :P Samen starten lijkt me erg leuk! Hoe leuk zou dat zijn. Samen de wedstrijdstress delen en ook handig om met 2 te zijn.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Brownie EJL-ITP 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:15

Zo zeg, Brownietje- is een heuse Brownie geworden :D
Jullie gaan geweldig goed, dat beloofd voor 2014 :j