gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 00:53

hoi allemaal!!

vandaag hadden mijn 3,5 jarige ruin en ik voor de 1ste keer een onderling wedstrijdje :)

gewoon voor de leuk, eens zien of het wat was, en natuurlijk om dat we km's moeten maken :D


ik had deze wedstrijd een poos terug al gepland, maar door wat bit problemen wilde ik me eigenlijk net gaan afmelden.
toen ik een nieuw bit probeerde en dat gewoon veel beter ging was ik nog aan het twijfelen.
maar toen ik afgelopen donderdag les had gehad van dominique filion dacht ik ach waarom ook niet :D het is maar voor de fun :Y)

helaas heb ik door wat rommeligheid mijn proefje niet eens kunnen oefenen met hem, dus was ik erg benieuwd wat we er van zouden brouwen!

tijdens het inrijden was hij eigenlijk ontzettend fijn, en ook fijn nagefelijk te rijden..

maar tijdens mijn proef was het erg rommelig! ten 1ste weer een andere bak, en dan stonden er allemaal mensen bij de uitgang te rommelen en mensen die de trap op en af renden!

dus ik vond het al enorm knap dat meneer zo braaf bleef!



ik heb meer inrij foto's dan foto's van de wedstrijd, maar heb wel alles op film staan!

even een paspoortje!

Naam: Gossa
Ras: Fries
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 3,5 jaar


Klaar om te gaan rijden!
Afbeelding

even belonen want een nieuwe omgeving vond hij erg spannend!
Afbeelding

hier had iets meer het neusje eruit gemogen
Afbeelding

naar voren kijken ipv benee :D
Afbeelding

tijdens de wedstrijd
Afbeelding

en groeten!! en hij stond zelfs 4kant *\o/*
Afbeelding

en als laatste mijn proefje op film!

er zitten erg veel spannings momenten tussen maar ik ben al lang blij dat we redelijk rustig ons proefje hebben gereden :j

we hadden 172 punten! persoonlijk vind ik dat voor de 1ste keer niet slecht!

commentaar en adviezen zijn zeker welkom! we zijn beide onervaren in de wedstrijden dus voor ons beiden nieuw!!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 01:01

Wauw, mooi beest!
Is dat echt een fries? Lijkt wel bijna een PRE, zo zonder sokken :D Heb je de sokken er af gehaald ofzo? vind dat trouwens wel veel mooier haha.

CharlyBrown

Berichten: 1262
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 01:11

Ik vind dat je een prachtige en super brave Fries hebt!

Sorry, maar ik vind het best veel gevraagd voor een paard van 3 jaar en 4,5 maand... Helemaal voor een Fries, die zou ik persoonlijk tot een jaar of 4 laten staan... (misschien alleen zadelmak maken, niet echt doorrijden)

Je proefje is vooral wat slordig gereden, niet goed op de letter.. En ik zou je teugels wat korter nemen... Maar eigenlijk kan je er maar weinig van zeggen, van zo'n jong beessie...

Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 04:28

Ik vind het nog steeds een super leuke fries!
Ik zie trouwens dat je ook uit zeeland komt en bij Geertse staat wat leuk. Bij wie les je met je fries?

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 05:01

Altijd stille meelezer, maar ik vind Gossa PRACHTIG !! <3
Knap zo zonder die sokken :D Je ziet nog veel spanning, maar ach ervaring op doen zegt.
Ik blijf jullie volgen! *\o/*

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 10:10

Eileen_ dankje! Haha jaa het is een echte fries met papier! En inderdaad sokloos!! Vind ik bij hem chiquer :)

Charlybrown hij is zeker nog jong! En het is niet dat we nu al persee wedstrijden willen rijden maar het is gewoon voor de leuk :) er zit totaal geen druk achter, vooral als je leest dat we het proefje niet eens geoefend hadden :)
Niet op de letters klopt inderdaad! Het gaat bij hem er ook nog slinger de slang aan toe dis soms is sturen nog best lastig :)

Jamiejoyce Dankjewel :) klopt! Ik les bij Marcelle de kam, en heb afgelopen donderdag mijn 1ste les gehad bij Dominique filion! Dat beviel wel dus daar gaan we af en toe ook een lesje bij meepakken :)

_alarm_wlkp Haha dankjewel!! Dat van de spanningen klopt zeker! Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen :) ten 1ste was het heel rommelig tijdens de proef en hij is nog zo jong dat hij het nog best spannend mag vinden van mij :j kben al lang blij dat hij braaf was :D

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:55

Gave fries heb je daar zeg! Mooie combinatie! Je ziet echt dat alles een nieuwe indruk is, ik zou hem persoonlijk eerst liever een paar keer meer op vreemd terrein oefenen, vooraf aangezien zijn leeftijd, want hij is nu niet aan je hulp en sluit zich af. De spanning zorgt voor een wat rommelig en strak beeld nog, dus veel km maken zal goed helpen! Want geloof echt dat jullie reuze fijn de baan rond kunnen! In de proef zal ik me als ik jou was vooral focussen op afwerken, rij een volte echt van punt tot punt en een gebroken lijn ook echt gelijk, het zijn kleine foutjes die er in sluipen maar je bergen punten kunnen kosten. Rust ontspanning en ervaring is een beetje jullie struikelblok op het moment nog gok ik :)

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 09:18

Wouw bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

Hij is eig al best vaak mee geweest haar vreemd terrein paar keer bij de kroo, toen we op vak waren een aantal keer naar eens vreemde manege geweest, en dan is hij super fijn, zo ook als met het inrijden zaterdag.. Maar toen kwamen we de ring in, en ik mocht maar een half rondje stappen voor ik moest beginnen... En het was erg rommelig, heel veel te zien :)

Maar we gaan zeker eerst nog een aantal keer ergens anders rijden :)

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:29

Denk aan je stelling naar binnen, maar voor zo'n jong beest, ach, ik vind het knap hoor :)

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 10:54

Dankje! Stelling zijn we nog totaal niet mee bezig! Vind ik ook nog niet persee nodig! :)

normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:12

wat een knapperd!! <3
natuurlijk is de spanning te zien, maar met veel trainen en oefenen komt dat vast goed, vind het er al heel netjes uitzien hoor!

xMathilde
Berichten: 1011
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:25

Jaa knappe Gossa! Ziet er goed uit hoor, lekker verder blijven spelen met hem! *\o/*

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:54

hee, leuk joh! Het is een knapperd. Lekker rustig aan dooroefenen en dan loopt ie straks de sterren van de hemel *\o/*

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 22:44

normann_love, dankjewel! spanning vind ik zelf inderdaad ook logies op deze leeftijd :j en kan het hem totaal niet kwalijk nemen :D

xMathilde, haha dankje :)

maria1991, dakjewel!! op het gemakje :j momenteel staat hij nu ineens stil :( zeker 15 dagen

normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:50

gossa4ever schreef:
normann_love, dankjewel! spanning vind ik zelf inderdaad ook logies op deze leeftijd :j en kan het hem totaal niet kwalijk nemen :D

xMathilde, haha dankje :)

maria1991, dakjewel!! op het gemakje :j momenteel staat hij nu ineens stil :( zeker 15 dagen
nee zeker kan je hem dat niet kwalijk nemen :) :D

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:38

wat een leuke fries heb je daar! inderaad nog wel heel veel spanning, ik weet niet hoe hij thuis is natuurlijk maar ik zou eerst even lekker huis door oefenen dat hij fijn en ontspannen goed aan de hulp staat. zeker als je net begint is het belangrijk met vertrouwen een wedstrijd in te gaan! veel succes met hem!

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:49

Weet je het is een jong beestje en jullie eerste wedstrijd. Ik ga mee met wat meerdere erop te zeggen hebben qua spanning en dat hij onder je weg rent en rommelig etc etc, maar wil toch ook ff zeggen dat ik het stoer vind dat je het op bokt zet en dat je gewoon trots bent op jezelf en je paard en zo hoort het ook! Voor een eerste keer met een jong onervaren paard niet slecht!

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:52

Wauw erg leuk dier! C:

Tisicirenti
Berichten: 79
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Koedijk

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:34

ziet er netjes uit!

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 00:38

wow wat een boel reacties!!

@ Laura, vertrouwen hebben we zeker in mekaar :) thuis is hij fijn, maar meestal op ander terrein nog veel fijner! bij het inrijden ging het dan ook geweldig maar in die binnenbak was het toch ineens het moment dat we het moesten neer zetten :j

@Soraya, dankjewel! ik dacht ook van naja rijtechnisch is er nog super veel commentaar maar was er zo blij mee dat ik het jullie niet wilde onthouden!! we gaan opt gemakje zeker toewerken naar een rustig proefje!

maar heel eerlijk, had het proefje thuis geen 1 keer gereden, of doorgelezen, dus ik weet zeker dat als ik het proefje kende dat het rustiger zou gaan :j

@Cynthia, dankjewel!!

@tisicirenti, dankjewel! we doen ons best :j

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:45

Ik vind het er nog erg gespannen uit zien. ik mis lengte buiging in de hoeken en figuren, pas op dat je hem niet nr buiten trekt met je teugel, maar rij hem met je been en in balans door de hoeken. Galop kan nog meer ontspanning beter gereden worden nettere figuren en weer niet met je teugel sturen maar met je zit en been. Midden stap hoeft ook niet harder maar moet ruimer dus meer lengte voor.
Nog genoeg tijd voor verbetering hij is nog heel jong. Heel veel succes samen!

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 00:50

dankjewel voor je reactie :j

ik moet van mijn instructriece juist duidelijker met mijn teugel sturen en dan natuurlijk wel meteen been erbij zodat hij dat linkt! galop is onze grootste struikel blok, en we zijn nog meer bezig dat de galop beheerst blijft en hij niet gaat bokken :j

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:54

oke? maar jij stuurt op de hoefslag je paard met het hoofd nr buiten waardoor hij z'n kont nr binnen doet. Daarna komt er op de lange zijde een gebroken lijn, waardoor je hem helemaal omtrekt zegmaar. Als je hem netjes door de hoek stuurt met lengte buiging en stelling, zal hij ook de gebrokenlijn netter ingaan.
Dat de galop nog niet zo denderend gaat vind ik persoonlijk geen drama, maar het sturen (lengte buiging) dat vind ik een punt waar ik absoluut aan zou werken. Als je lengte buiging goed is in stap draf dan gaat deze in galop ook beter en kan je ook een volte gaan rijden tot op de hoefslag! ;)

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 01:00

je bedoeld nu echt meer de afwerking van de figuren?

als dat zo is, thuis rijden we nooit zoveel figuren, en gebroken lijn was de 1ste keer :+ ik weet het stom, maar we rijden thuis nog heel ''simpel'' veel over de hoefslag en binnen hoefslag, wat voltes en van hand veranderen op de diagonaal en dan stap draf galop, en soms komen we niet eens toe aan de galop!

lengte buiging zijn we wel mee aan het werk, wat linksom heel fijn gaat en rechtsom nog niet zo :)

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: gossa voor de 1ste keer op wedstrijd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:04

lengte buiging en stelling is toch beetje de basis van elk figuur? dus ook de afwerking? Doordat je hem met z'n kop nr buiten stuurt heb je totaal geen correcte lengte buiging in de hoek waarna je daarna een gebroken lijn in moet zetten en die dus heel slordig inzet.
Ik wil je niet afvallen hoor ik was een jaar geleden precies zo bezig. maar met goede instructie kom je heel ver!

Ik zou minder sturen met je handen en gaan sturen met je benen ;)