Het jaar is alweer voorbij, Davita.

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kyralicious

Het jaar is alweer voorbij, Davita.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 20:59

Ik weet het nog goed, 1 februari 2013 ging ik voor de eerste keer kijken naar Davita. Op het moment dat ik haar zag was ik gelijk verliefd, wat een prachtig paard met een lief hoofd waar de deugnieterij van af spetterde!

Afbeelding

De beslissing was al snel genomen, dit wordt mijn verzorgpaard, aangezien de eigenaresse niets meer met haar deed en de verantwoordelijkheid eigenlijk bij mij werd gelegd zag ik haar aan als mijn eigen paardje.
Zo voelt het gelukkig nog steeds!

Afbeelding

De eerste keer rijden was echt vreselijk, lag niet aan Davita, maar aan mij. Ik had namelijk al bijna een jaar niet meer gereden dus moest behoorlijk wennen toen ik weer op een paard zat. Na 1 keer aan de longè gereden te hebben omdat ze al een aantal maanden stil stond zij ik tegen de eigenaresse, volgende keer gaan we een bosritje maken. Dus zo gezegd zo gedaan, Davita en ik samen met de eigenaresse en haar pony naar het bos geweest, en het was geweldig!

Afbeelding

Al gauw ben ik in m'n eentje aan de slag gegaan met Davita, en dit ging zoals het hoort met ups en downs. Na 3 keer er afgevallen te zijn in korte tijd was ik bang dat het toch niet zo geweldig was als ik in het beging dacht. Ook waren de bosritten niet altijd even leuk, ze was met momenten zo gespannen dat we drijfnat terug kwamen op stal en dit met alleen stappen en draven. Maar wat ben ik blij dat ik niet opgegeven heb!

Afbeelding

De bosritten werden steeds ontspannender het vertrouwen groeide en groeide, op het moment zelfs zo goed dat we kunnen rijden met de teugels op zijn langst en ik mijn beugels vaak over het zadel heen gooi om lekker zonder beugels te rijden.

Afbeelding

Ook het rijden in de bak ging steeds beter, ze werd steeds ontspannender en het dressuurmatig rijden ging er ook op vooruit. Ik denk dat we nu zeker een nette L-proef zouden kunnen rijden, maar aangezien we allebei niet van de stress en drukte op wedstrijden houden, blijft dat lekker tussen ons.
En natuurlijk mag er nog veel verbetert worden, maar we doen het stap voor stap en op het gemakje.

Afbeelding

Ook hebben we dit jaar meegedaan aan de paardendriedaagse, en wat was dit een topervaring.
In deze 3 dagen hebben we elkaar zo goed leren kennen, en is het vertrouwen in elkaar op het moment optimaal! Laten we hopen dat dit zo blijft voor eeuwig!

Afbeelding

Het is zo leuk om te zien dat ze me echt vertrouwt en ontspannen bij me is, als ik in de wei pionnetjes heb gezet en ik ga daar om heen zigzaggen of er tussendoor rennen volgt ze me. Als ik heel hard ga rennen galoppeert ze met me mee. Onze band is echt bijzonder.

Davita betekend liefste/vriend, en dit is ze ook zeker voor me.
Mijn vriendinnetje, mijn liefste en mijn allesje.

Afbeelding

Yaralisa

Re: Het jaar is alweer voorbij, Davita.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:26

Mooi overzicht zo en leuk paardje!
Veel plezier nog samen :)

Throw kindness around like confetti

Soof24

Re: Het jaar is alweer voorbij, Davita.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:38

Leuke combinatie en leuk overzicht!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie