een jaar lang Keessie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NemoEeke

Berichten: 51
Geregistreerd: 12-01-13
Woonplaats: Lelystad

een jaar lang Keessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 21:43

hallo!
een jaar doe ik kees nu. kees is een pony met een goudeerlijk karakter maar als hij in een verkeerde bui is moet je oppassen. hij is al 22 maar aan zijn uiterlijk niet te zien. Ik ben begonnen in groepje 4 ( je hebt hier groepje 1 t/m 6 ) ik mocht na een maand door naar groepje 5 en mijn vriendin zat daar ook. mijn vriendin is gestopt en ik begon me ook te vervelen dus na lang twijfelen toch gestopt. (graag hier geen commentaar op dit is eigen keuze) nu krijg ik een keer in de maand ongeveer les van de eigenaar van Keessie en als ik weer uitdaging wil neem ik privéles op de manege.

ik heb een hele lieve vriendin (Lijn_Nise) hier op bokt die graag foto's maakt en laten wij daar nou net van houden. ik verzorg kees sinds 16/11/12 en hij is van een vriendin van me dus ik ken hem al langer. we rijden graag onderlinge proefjes op de Manege. genoeg gekletst hier de foto's:

Januari
1.Afbeelding
in januari gingen we veel springen en kwam Jolijn foto's maken.

Februari. het sneeuwde veel dus .... picture time!
2. Afbeelding

en de eigenaar van Keessie ging op wintersport dus ik reed Keessie de hele week. en de laatste dag van de week gingen we F4A op de manege voor de eerste keer rijden. we hadden 218 punten dus de proef gehaald ( je moet er 210)

Maart
in maart hebben we niet veel speciaals gedaan. gewoon vrolijk door de bak rondgehobbeld en geoefend voor Vaardigheid 1. want die hadden we op 16 Maart , op de manege. het ging heel goed en we hadden 191 punten. ook heb ik toen na heeel lang sparen eindelijk dat (nu helemaal niet meer) mooie touwhalster gekocht. ik weet niet wat me bezielde met dat blauw en roze maargoed.
3. Afbeelding

April
we hebben een beginnetje met vrijheidsdressuur gemaakt. hij vind t echt super leuk! en wat hij t liefste doet is kusje geven :
4. Afbeelding

Mei:
ik was deze maand druk met me eindmusical voorbereiden en ik heb dus geen foto's.
wel heb ik nog een foto met me telefoon een foto gemaakt van vorige maand toen alles zo mooi in bloesem stond:
5. Afbeelding

Juni:
deze maand had ik mijn eindmusical. ik heb het erg druk gehad met alles en dus niet veel foto's gemaakt met camera maar wel met mn telefoon. ik reed veel buiten met mijn vriendin van de Ponyclub (300 M van de manege) en we reden veel samen. en Jolijn heeft ook nog foto's van ons gemaakt:
6. Afbeelding

Juli:
ik had weer een proefje op de manege. dit keer F5 , het was heeel warm en ik heb dus ook niet met wedstrijdjasje gereden omdat dit die dag niet verplicht was ivm hitte. we moesten in een bak met 'hekjes' en aangezien Keessie's staart verlamd is vind hij dit heel lastig om steun te zoeken want er is geen rand. maar ondanks alles super trots op hem want ik heb 222 punten en dit leverde een mooie 1e plaats op. http://www.freebits.nl/view.php?filenam ... 174435.jpg

ook was Kees vroeger enorm bang voor water en wou er nooit in. http://www.freebits.nl/view.php?filenam ... 086150.jpg
ik ben heel lang bezig geweest en ondanks dat ik er vaker in ben gevallen is het gelukt , hij durft er in! hij vind het niet geweldig mar dat hij erin durft vind ik al heel knap! *\o/* hij durft al aardig diep
slechte kwaliteit maar dit komt door me telefoon , de foto is na me proefje genomen)
7. Afbeelding

Augustus
Jolijn kwam foto's van Keessie maken en we hebben hem gevlochten met Naald en Draad en er zijn leuke plaatjes uitgekomen:
8. Afbeelding
http://www.freebits.nl/view.php?filenam ... 228979.jpg
en ik ging lekker buitenrijden met een vriendin op dr shetlander! het was echt heel gezellig
http://www.freebits.nl/view.php?filenam ... 290852.jpg

September:
september was heel druk. als eerste had ik een fotoshoot van GwenDolynFotografie. er zijn heeel leuke plaatjes uitgekomen!:
9. Afbeelding

http://www.freebits.nl/view.php?filenam ... 280954.jpg

ook had ik een springwedstrijdje op de manege. aangezien kees niet heel makkelijk springt en niet de snelste is en ik er het meest afviel met springen besloot ik me eerste springwedstrijdje laag te beginnen. geen verkeerde keuze , het regende enorm er stonden net een week nieuwe hindernissen en hij schrok van de bel. ik begon met 40 cm. de start was snel want hij schrok toen de bel ging dat we mochten beginnen nouja niet erg toen vond hij de nieuwe felgekleurde hindernissen eng , neem ik hem ook niet kwalijk maar geen een weigering en het regende enorm dus ik zag niks. nou ondanks alles de barrage ingekomen en werd t dus 50 cm en was t nog harder gaan regenen. toch met mijn leuke opa'tje in 39,0 sec mooi rondje gereden. dit leverde een 4e plek op!
10. Afbeelding

oktober
in oktober heb ik eerst de puzzelrit op de manege gedaan! het was heel leuk. Julia op Villem , Shazine op Jack en Femke op Lordina en ik op Kees waren een team. we moesten allemaal opdrachten doen , we waren alleen wel verdwaald... http://www.freebits.nl/view.php?filenam ... 922107.jpg

ook had ik F5 weer op Keessie. dit keer 219 punten en weer een 1e plek.

November.
in november had ik een VA2 proef. (voor degene die niet weten wat het is , het is dressuur en springen door elkaar in 1 proef) het ging heel goed en ik had 198 punten (je moet er 180). de eigenaar had er een hengstenvlecht in gemaakt maar die is 7 keer overnieuw gemaakt. waarvan 4 keer toen ik erop zat. ik was dus behoorlijk zenuwachtig. ook heeft Jolijn weer leuke foto's gemaakt:
11. Afbeelding <3 <3

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

ik heb een heel leuk jaar gehad! hopelijk gaan er nog vele leuke jaren komen! ik wil graag Madison bedanken voor al haar vlechtwerk en dat ik op je superleuke pony mag rijden! Jolijn dat ze steeds foto's wil maken. en Britt dat ze altijd komt kijken. en mijn ouders die er ook altijd zijn! :(:) en natuurlijk Kees de alleeeerleukste pony. O:)

http://www.freebits.nl/view.php?filename=108prijzen.jpg dankje pony! je bent de beste..

tips mogen maar hou er a.u.b. wel rekening mee dat ik nog maar 13 ben

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:38

Wat een leuk overzicht! Nog veel plezier met Keessie!

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:42

Wat een mooie pony; en jullie zijn een leuke combinatie.
Foto 6 is prachtig.

lovesal

Berichten: 935
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Lelystad

Re: een jaar lang Keessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:48

Hé is dat Keessie van Madison?
Geweldig pony is het! Leuk setje zijn jullie!

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:50

Wat doen jullie veel leuke dingen samen! Leuk overzichtje heb je gemaakt :)

NemoEeke

Berichten: 51
Geregistreerd: 12-01-13
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 23:15

lovesal schreef:
Hé is dat Keessie van Madison?
Geweldig pony is het! Leuk setje zijn jullie!


ja klopt!

NemoEeke

Berichten: 51
Geregistreerd: 12-01-13
Woonplaats: Lelystad

Re: een jaar lang Keessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 23:20

dankjulliewel!

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: een jaar lang Keessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:58

Mooi overzicht en leuke pony :))

NemoEeke

Berichten: 51
Geregistreerd: 12-01-13
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:26

Nynke_Mandy schreef:
Mooi overzicht en leuke pony :))


dankjewel!