Gaby in 2013

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jellybeans

Gaby in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 18:41

In 2013 is er veel gebeurd met Gaby. Ze is van een schuwe, bijtende en bokkende shetlander (ze kwam van een manege en heeft toen een tijd alleen maar in de wei gestaan) naar een lieve kinderpony waar je alles mee kan doen gegaan. Ze doet het allemaal super goed!

1. Afbeelding
december 2012, januari 2013; Gaby was te dik, liet zich niet vangen (ze liep wel achter de andere pony's aan en dan kregen we haar in een stal en konden we haar verzorgen etc.) en ze probeerde me altijd te bijten of te schoppen.

2. Afbeelding
januari 2013, Gaby nog met lange ongekamde manen, omdat ze zich nauwelijks liet borstelen. Het 'vangen' in de wei ging al wel wat beter.

Nu heb ik van een lange tijd geen foto's. Maar in de tussentijd ging het steeds beter met Gaby, ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar van de ene op de andere dag kwam ze in de wei zo naar mij toe en het borstelen ging ook al wat beter. (dat borstelen is iets waar ze gewoon niet van houdt, ze vindt het nu nog steeds niet fijn) Ik begon dingen met haar te doen als haar achter mij aan te laten lopen en longeren. Dat ging allemaal erg goed. Op de manege waar ze had gestaan werd er veel op haar gereden, ze was dus zadelmak maar had bij ons nooit een zadel op gehad. Omdat het zo goed ging ben ik haar eens gaan longeren met een zadel, ze maakte er niks van. Dus op een gegeven moment ben ik heel rustig op haar gaan zitten (onder begeleiding). En met haar rond gaan stappen. Dat ging goed! Ik deed haar in het begin nog geen hoofdstel om omdat ze het bit tijdens het longeren ook al moeilijk kon verdragen. Omdat ik wat te groot voor haar ben liet ik na een tijdje mijn broertje en nichtje op haar rijden. Gaby deed het harstikke leuk en ik had het idee dat ze het ook echt leuk vond om te doen! Ik ben in die tijd ook gestart met het lange lijnen, maar kwam er al snel achter dat dat niks voor haar was.

3. Afbeelding
juni 2013, Gaby nog zonder hoofdstel gereden door mijn broertje.

4. Afbeelding
5. Afbeelding
Gaby, eind juni 2013
vanaf deze tijd begon ik pas echt te zien dat ze echt heel veel beter in haar vel zat dan voorheen!

6. Afbeelding
eind juni 2013, Gaby 1 van de eerste keren met hoofdstel gereden door mijn nichtje. Ik kwam er achter dat Gaby zomerexceem had, dat was natuurlijk niet fijn voor haar. Ze schuurde (gelukkig alleen) haar hele manen eraf, dat zag er niet mooi meer uit. zoals jullie zien was er nauwelijks meer wat over van haar manen, dus besloot ik om te maar helemaal af te knippen.

7. Afbeelding
juli 2013, Ik had Gaby's manen alweer een tijdje afgeknipt. Ik had natuurlijk veel beter kunnen scheren (wat ik nu ook doe) maar toch, vind ik het er niet heel slecht uitzien, en Gaby had geen last meer van haar manen. :) Op deze foto lijkt ze erg dik, maar dat viel erg mee hoor.

8. Afbeelding

9. Afbeelding
juli/augustus 2013, in de zomervakantie had ik extra veel tijd op naar de pony's te gaan. Op de foto staat Gaby lekker in de wei met Petra.

10. Afbeelding
augustus/september 2013, Gaby begon borstelen en al die dingen ook steeds leuker te vinden, hier had ik een soort van knotjes bij haar gemaakt. :P

Nu weer een tijd geen foto's gemaakt. Dit zijn de wat recentere foto's van Gaby met wintervacht.

11. Afbeelding
Mijn nichtje in de herfstvakantie weer op Gaby. (de peesjes zijn wat te groot,)

12. Afbeelding
begin november 2013, Ik kan met Gaby ook lekkere gekke dingen doen nu, hier ging ik s'ochtends vroeg naar de pony's skeeleren met een vriendin. Ik had dus geen laarzen dus ik ging even met sokken een rondje op haar zitten. :)

13. Afbeelding
vorige week, Gaby staat nu weer lekker s'nachts op stal.

14. Afbeelding
nog een foto van afgelopen zomer,

Bedankt voor het kijken!!
groetjes Vera
Laatst bijgewerkt door Jellybeans op 19-11-13 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

RoosDeG

Re: Gaby's jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:43

wat een leuke shet:D
Leuk team zijn jullie :)

[o] dag sint, dag piet, dag amerigo[o]
wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 18:47

RoosTinker schreef:
wat een leuke shet:D
Leuk team zijn jullie :)

Bedankt! :)

Jellybeans

Re: Gaby in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 16:13

;)

PowerReiner

Re: Gaby in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:19

Heel erg leuk!

(hoop alleen stiekem dat je niet op haar rijdt)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 16:28

PowerReiner schreef:
Heel erg leuk!

(hoop alleen stiekem dat je niet op haar rijdt)

ikzelf rij niet meer op Gaby, hooguit soms alleen een rondje stappen, gewoon voor de leuk. :)
Mijn kleine broertje en nichtje rijden wel op haar, zij zitten er op bijna alle rijfoto's ook op. :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie