2013,het jaar waarin jij op de 2e plaats stond

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

2013,het jaar waarin jij op de 2e plaats stond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 21:00

Mensen die een veulen gefokt of gekocht hebben kennen vast de toekomst plannen die je maakt.
Zo had ik voor bo ook de toekomst al volledig uitgestippeld maar er is flink wat roet in ons eten terecht gekomen.
Een van de weinige dingen die wel volgens plan liep was zijn thuis komst in 2012 na 2½ jaar opfok.
Wegens mijn langdurig ziek zijn zou hij nog een seizoen lekker het land ingaan en daarna zou hij opgepakt worden.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat de zomer 2012 vooral genieten was, bo was lastig in omgang.
Hij steigerde, denderde over je en door de draden heen en bovenal hij kende zijn eigen krachten maar hij had zeker ook zijn lieve kanten <3
Na het weideseizoen was ik nog niet voldoende opgeknapt en begon het nadenken over de toekomst weer.
Ik kon hem niet bieden wat hij nodig had op een stal waarbij ze in de winter grotendeels binnen staan en ben met mijn paardjes half december verhuist naar een stal waar ze allebei lekker van een uur of 8/9 tot 17.00/18.00 naar buiten konden.
Stiekem begon ik weer na te denken over het beleren van bo in de zomer van 2013!
Afbeelding
Net aangekomen op de nieuwe stal.

De volgende dag stond mijn haflinger kreupel en niet veel later werd een breuk geconstateerd.
Mijn pijlen stonden vanaf dat moment volledig op haar gericht en bo vermaakte zich verder prima :D

Februari
Afbeelding
Bo voelt zich al prima thuis op de nieuwe stal :D

Maart
Afbeelding
Vanaf de verhuizing is hij niet meer op zijn achterbeentjes gaan staan en het touwtje kan loshangen ipv een hengstenketting onder spanning *\o/*

April
Afbeelding
Zijn paddock/weiland maatje stond nog steeds binnen dus bo kreeg een privé weiland :D

Mei

Een maand met weinig gebeurtenissen.

Juni
Afbeelding
Bo koos zijn nieuwe liefde uit <3
Niet veel later deelde hij samen met haar een weiland *\o/*

Juli

Op een zondagavond kreeg hij een allergische reactie -O-
Wat had mijn knulletje het benauwd :(:)
Maar net als voor mijn haf stond binnen een half uur de dierenarts op het erf om hem te helpen :(:)

Augustus

Samen met zijn dinnetje kreeg hij er nog een weiland blij, gelukkig kwam hij altijd braaf naar mij toe <3
Scheelde toch weer een eindje lopen.
Afbeelding

September

Het was over met bo zijn luizenleventje :D
Een vriendin van mij (iloveyah87) bood aan (gezien ik nog steeds niet volledig hersteld was) om bo te longeren.
Afgelopen 1 jaar is het mij met regelmaat aangeboden maar eigenlijk wilde ik het dolgraag zelf doen, daar had ik immers een veulen voor gekocht 4½ jaar geleden maar soms moet je je eigen wensen aan de kant zetten.
Afbeelding
Als we bo moeten geloven word je daar echt heel moe van :j :z
Afbeelding

Eind september stond er weer een puppylesje voor bo op de planning
Afbeelding

Oktober
Afbeelding
Mijn ventje kreeg last van een identiteitscrisis :(:)

November

Na verkering volgt samenwonen.
Stiekem had ik gehoopt dat het ietsje langer zou duren maar ik sta altijd achter bo :j
Laatst bijgewerkt door moyra op 13-11-13 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

hhensens

Berichten: 275
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Veendam

Re: 2013,het jaar waarin jij op de 2e plaats stond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:04

wat leuk! veel plezier met bo!

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: 2013,het jaar waarin jij op de 2e plaats stond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 15:24

Dankjewel,gaat vast lukken :D

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: 2013,het jaar waarin jij op de 2e plaats stond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:41

Bobo :+: Hij ziet er goed uit! Dat hoofd van hem op die zitfoto is priceless :D