Banto S Biko weer op clinic.

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Utixo

Banto S Biko weer op clinic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 23:45

Hoi!

Afgelopen zondag hebben Banto en ik weer een clinic gereden. Ditmaal bij Joyce Lenaerts. Door een afmelding reden we alleen en dat was flink zweten, even stiekem stappen als de instructeur met iemand anders bezig was zat er nu niet bij.

Banto is een 7 jarige ruin van Painted Black x 00Seven. Hij is met zijn 1.80m heel veel paard en dat is te merken met rijden. Het liefst dendert hij door me heen en bepaald hij zijn eigen tempo. Daarom zijn we heel erg bezig geweest met tempo controle, niet altijd even makkelijk, omdat hij zo groot is en zich heel sterk kan maken.

Ik heb ook veel problemen gehad met hem te diep rijden en dat ik hem liet kantelen. Ook daar probeer ik op te letten. Feit is wel dat ik ook op mijn houding moet blijven letten, zoals jullie zien lijkt dat nergens naar momenteel.

Eerst even de blackfoto, zonder deze mocht ik geen topic plaatsen van de fotograaf ;). Uiteraard bedank ik Lysanne weer voor de foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat waren ze weer, bedankt voor het kijken!

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Angela

Re: Banto S Biko weer op clinic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:53

MOOOOOI paard!

Wel loopt hij bijna overal iets achter de loodlijn, probeer daaraan te werken. Ook vind ik dat je er zelf een beetje "kwampachtig" op zit. Je lijkt veel spanning te hebben in je schouders (misschien dat je paard daarom ook achter de ll loopt). Hierdoor is het ook alsof je hoofd niet "los" is van je romp.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 23:57

Dank je! Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik loop al enkele jaren met een schouderblessure, en deze zet ik vast, omdat ik er eigenlijk geen kracht in heb. Hierdoor gaat mijn houding naar de knoppen, en laat ik hem dus te diep lopen en kantelen. Eerlijk gezegd valt het nu nog mee, een half jaar geleden was het helemaal drama. Maar kan absoluut nog beter!

Dag lieve Irma!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:09

Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon je teugels wat langer moet laten, zodat je je ellebogen netjes naast je lichaam kan houden i.p.v. dat die naar voren getrokken worden omdat je de teugels te kort hebt. Dan zal het er al een stuk beter uit zien!
Mooi paard overigens!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:20

Leuk paard! :)

Wel kantel veel je bovenlichaam naar één kant. Dit is goed te zien op foto 2. Probeer je bovenlichaam rest boven je onderlichaam te houden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 14:52

Myrthe, dit hebben we ook geprobeerd, maar de reden dat ik die kegge teugels heb is omdat ik hem zo vrijheid kan geven, maar wel op zijn rem kan zetten daar waar nodig. Tenminste, een poging doen :+. Met langere teugels kruipt hij er helemaal onder. Dat mijn ellebogen niet netjes in een knik zitten ben ik me van bewust, maar dat is heel even bijzaak. Ik heb op FB een filmpje waarin je ziet dat het uiteindelijk meevalt (inclusief doordrammoment), maar ik krijg het niet op Bokt.

Irene, klopt. Omdat hij nogal over de buitenschouder wegvalt moest ik met mijn buitenhand over de hals gaan sturen. Druist zo ontzettend tegen je gevoel in dat je helemaal scheef gaat zitten. Ik dan ;). Overigens hangt mijn linkerschouder sowieso lager dan mijn rechterschouder, links heb ik ook de meeste problemen met mijn schouder ;)

Dag lieve Irma!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:08

Fijn dier. Lekker door-oefenen!
Tip: misschien een paar cm naar voren gaan zitten in je zadel en/of bekken ietsje kantelen. Dat heb jij en je paard vooraan net iets meer ruimte.
Je zit nu vooral op de lepel van het zadel (al weet ik niet of dit samenhangt met je schouderblessure)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 15:16

Nee, meer omdat ik eigenlijk een gaatje te kort zit. Als ik 1 gaat langer ga zitten, zit ik gelijk een stuk rechter. Maar dan hou ik zijn beweging niet vol :'). Bekken kantelen denk ik regelmatig aan, maar ik vergeet het nog vaker.

Dag lieve Irma!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:14

Jaaaa knappe Banto!! Prachtig paard is het toch. En Benth, je moet jezelf niet steeds zo verdedigen. Je bent hartstikke goed bezig en je hebt veel goede hulp. Dus over alles wordt nagedacht :). Nu hier veel mee gaan oefenen en dan vlieg je straks het L2 door!

LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:47

Mooie combinatie.

Persoonlijk denk ik dat jou slechte houding komt, omdat het zadel voor jou te groot is. Ik zie je op een aantal foto's op verschillende plaatsen in het zadel zitten.

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:09

Ik vind je paard fantastisch mooi lopen!
Zelf lijk jij er op te zitten alsof je ongemakkelijk, verkrampt of pijn hebt. Je zit ook heel ver naar achter in je zadel.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 17:50

Dank je! Het is voornamelijk pijn. Ik heb een lang, onhandig, kapot lichaam :').
Ook ben ik dan zo intensief bezig dat mijn houding naar de knoppen gaat.

FriesWytske: Ik wilde dat dat zo was :'). Kleiner dan dit kan mijn bips echt niet aan.

Heeft er iemand enig idee hoe je een filmpje van FB kan plaatsen?

Dag lieve Irma!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:56

Dan moet je de link hier plaatsen. En het filmpje op openbaar zetten op facebook.

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:01

Utixo schreef:
Dank je! Het is voornamelijk pijn. Ik heb een lang, onhandig, kapot lichaam :').
Ook ben ik dan zo intensief bezig dat mijn houding naar de knoppen gaat.

FriesWytske: Ik wilde dat dat zo was :'). Kleiner dan dit kan mijn bips echt niet aan.

Heeft er iemand enig idee hoe je een filmpje van FB kan plaatsen?

Meid,
Ik heb net hetzelfde net daarom dat mij dit ook meteen opvalt bij andere mensen. :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie