Het jaar 2013 van Ignofor van 't Welthof...

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Aukelizzy

Het jaar 2013 van Ignofor van 't Welthof...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 15:36

... Was een jaar van vallen en opstaan, een jaar waarin wij door diepe dalen gegaan zijn en een jaar waarin wij vele successen behaald hebben.

Ignofor is een inmiddels 5,5 jarige BWP gefokte ruin en ik heb hem vanaf zijn 2e levensjaar.

Januari
In december 2012 besloten wij om van instructie te wisselen en dit is de beste keuze die ik ooit heb kunnen maken. Wij zijn gaan trainen bij Theo Hanzon en sinds dien vliegen de successen ons om de oren. Zo reden wij op 6 januari ( op mijn verjaardag ) de twee beste proeven van ons leven en werden wij Kringkampioen Noord Holland kring Centraal klasse L2. Wat was ik trots op mijn, toen nog 4 jarige, kanjer!

Startnummer 13 bleek ons geluksnummer
Afbeelding

De dag na onze overwinning. Met zijn mooie gewonnen deken!
Afbeelding
Afbeelding

Februari
Dit was de maand waarin wij keihard zijn gaan trainen voor de Regiokampioenschappen, wij gingen echt als 1 van de kanshebbers heen. Helaas leek Iggy niet lekker in zijn vel te zitten en begon hij wat kilo's af te vallen. Toch ben ik nog gaan starten en met een zeer slechte 1e proef werden wij 5e en mochten wij overkampen. In de tweede proef kwamen wij nog redelijk sterk terug maar het was niet genoeg om afgevaardigd te worden naar het NK en met een vierde plaats sloten wij dit kampioenschap af. Daarna stortte Iggy volledig in en begon hij serieus af te vallen. Ik heb hem toen behoorlijk terug genomen in werk en we zijn even alleen maar leuke dingen gaan doen.

Afbeelding

Maart
Maart was een maand van rustig aan doen, we hadden onze punten voor het M immers al ruimschoots binnen, en zorgen dat Iggy weer lekker in zijn vel kwam. Hij begon duidelijk op te knappen en nam weer toe in gewicht en massa. We hebben vooral leuke dingen gedaan en zijn aan het einde van de maand gaan trainen voor het M1.

Afbeelding

April
Op 1 april was het dan zover, Iggy was officieel oud genoeg om M1 te starten en we zijn dan ook meteen op 1 april in het M1 gestart. En hoe! We wonnen beide proeven en kwamen met 4 winstpunten thuis.

Afbeelding

Mei
In mei kreeg Iggy zomaar weer een flinke dip, wederom viel hij ernstig terug in gewicht, wou helemaal niet meer eten en kreeg ineens uitdrogingsverschijnselen. Na een ritje kliniek bleek dat hij toch behoorlijk ziek was en hij heeft bijna twee weken op de kliniek gestaan. Na vele onderzoeken bleek uiteindelijk dat hij een zeer hardnekkig virus onder leden had waar hij slecht overheen kwam. Hij heeft toen een periode alleen maar op de wei gestaan om lekker te herstellen en paard te zijn.

In Bodegraven:
Afbeelding

Juni
Was een maand waarin we weer heel rustig zijn gaan opbouwen, spieren kweken en vooral plezier maken. Hij knapte duidelijk op en tegen het einde van de maand zaten wij weer op ons normale Niveau.

Afbeelding

In de training bij Theo Hanzon
Afbeelding

Juli
Was een maand waarin wij selectie reden en toen merkte ik duidelijk dat wij nog niet helemaal terug waren. Met een 4e plaats werden wij afgevaardigd naar de regiokampioenschappen. Uieteraard deden wij ook leuke dingen tussendoor!

Afbeelding

Augustus
Was de maand waarin wij de regiokampioenschappen aan onze neus voorbij hebben laten gaan. Ik vond het nog niet eerlijk tegenover Iggy om hem hier aan deel te laten nemen terwijl ik wist dat hij nog niet terug was op zijn oude niveau. ik deed immers niet mee om laatste te worden, maar om te winnen... We hebben die maand nog wel wat gewone M1 proeven gereden en behaalden zeer mooie resultaten, de punten kwamen eigenlijk nooit onder de 200.

In de training:
Afbeelding

September
Was de maand waarin het mij verstandig leek om Iggy rustig door te trainen en ons rustig voor te bereiden op het M2, we hadden onze punten namelijk ruimschoots binnen. Uiteraard was er ook tijd om lekker buiten op de wei te spelen!

Afbeelding

Oktober
In Oktober zijn wij in het M2 gestart en sinds dien is het allemaal heel snel gegaan. We reden eigenlijk altijd in de dubbele punten en in de prijzen en binnen 4 weken waren wij Z1 startgerechtigd. Wat was ik trots op mijn pas 5,5 jarige puber!

Afbeelding

November
De maand waarin wij nu zitten... En helaas weer een maand met behoorlijk wat tegenslag. Begin november kreeg Iggy een kopstoot van een ander paard en heeft daarbij een behoorlijke beschadiging aan zijn rechteroog opgelopen. Vorige week dinsdag ben ik met hem in de kliniek geweest en toen bleek het een stuk serieuzer te zijn dan dat wij gedacht hadden. Ik kreeg druppels mee en moest hem 4 x per dag druppelen, antibiotica spuiten en hem heel goed in de gaten houden. Afgelopen vrijdag ben ik terug geweest en toen was er weinig verbetering te zien en heb ik andere druppels meegekregen. Gelukkig lijken deze aan te slaan en vandaag heb ik voor het eerst weer heel licht kunnen trainen. Morgen moet ik hopelijk voor de laatste keer terug voor controle en kunnen wij ons daarna gaan voorbereiden op ons Z1 debuut die begin januari 2014 zal plaatsvinden.

Afbeelding
Afbeelding

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

moniek21

Re: Het jaar 2013 van Ignofor van 't Welthof...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:55

Wouw wat een knapperd, en wat een downs maar ook zeker veel ups, wat goed dat de druppels aanslaan hij houdt er nu niks aan over aan die kopstoot ?
Mag ik vragen waar je op stal staat ?
Heel veel succes in het Z1 maar ook dit wordt vast geen probleem

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 17:09

Hopelijk houdt hij hier idd niets aan over! Morgen hoor ik hoe of wat.

Mijn paarden staan bij ons op het bedrijf in Starnmeer waar ik woon en werk. ( Dressuurstal Accres )

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:39

Iggy, knappe man!! Hopelijk valt het mee met z'n oog. Het Z zal wel weer een eitje voor jullie zijn ;)

Shans mijn beste vriend
Ticho
Be Brave CZ

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:25

Aukelizzy schreef:

Mijn paarden staan bij ons op het bedrijf in Starnmeer waar ik woon en werk. ( Dressuurstal Accres )

Ik had even in je profiel gekeken ;) is het het oude spul van Frits Minnebo ? Het ziet er top uit in ieder geval _/-\o_

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:45

Wauw wat een prachtig paard en wat een mooie successen hebben jullie samen al behaald. Ik hoop dat hij gauw weer helemaal beter is! Veel succes in het Z1, maar dat gaat vast helemaal goedkomen!

Double Expression <3 Dr: B+12 PR: 199 L1+10 PR:200 L2+10 M1+ 12 M2+6
Hold me in your arms tonight

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:47

Wat een stoer paard!! :j Wat een mooie successen hebben jullie gehad. Jammer van de tegenslagen en ik hoop voor je dat ze morgen goed nieuws geven zodat jullie verder gaan met successen behalen :)

*Want wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?*
Grand Easter DH (Uphill x Lancet)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 15:14

moniek21 schreef:
Aukelizzy schreef:

Ik had even in je profiel gekeken ;) is het het oude spul van Frits Minnebo ? Het ziet er top uit in ieder geval _/-\o_

Dat klopt idd! We zijn ook super blij met deze accommodatie!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:41

Wauw, wat een ruige! Ziet er heel fijn uit :D
Succes in het Z1, dat komt wel goed geloof ik.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie