Een super (maar lastig) jaar achter de rug!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xTitanic

Een super (maar lastig) jaar achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 13:17

Ik zal ook maar eens mijn jaar bespreken :D
Over het algemeen hebben we een héél goed jaar achter de rug! In maart ben ik door omstandigheden moeten veranderen van stal en daar waren heel veel leuke mogelijkheden. Je kon daar makkelijk gaan wandelen, niet ver weg was er een crossparcours (in Merendree), je kon er heerlijk langs de vaart gaan wandelen en ik kan maar blijven doorgaan :) Het enigste minpuntje was helaas dat ik 4 uur onderweg moest zijn met het OV om bij Didi te kunnen zijn.

In januari/februari/maart heb ik eigenlijk de eerste 'sneeuwfoto's van Diallo kunnen maken, had dat nog nooit eerder gedaan (al heb ik hem ondertussen al 5 jaar :+ ). Ik kon altijd mijn moeders camera meesmokkelen (canon 5D merk 2) om dan elke keer met mooie foto's te kunnen thuiskomen :))
Afbeelding

Niet veel later heeft een vriendin van mij deze foto getrokken van mij en Didi <3
Afbeelding

Dus in maart zijn we veranderd van stal naar Landegem, een heeeeele eind weg van mij.. en als je van 5 minuten met de fiets naar 4 uur met het OV (heen en terug) moet overstappen is dit niét gemakkelijk :=
Een week voordat ik daar kwam met Didi was er nog een nieuw paardje gekomen Zandro (Zizi :D ). Zij hebben al meteen kennis mogen maken, en jua, laat ons zeggen dat het wel goed klikte :)) Diallo was het enigste paard dat Zandro kon uitstaan :(:)

De lente kwam eindelijk opdagen na zo'n kl*te winter en de paarden mochten geleidelijk
aan (van de eigenaresse) weer op de weides.. En Diallo was echt enorm blij :))

Belachelijk lief he die puppyoogjes :')
Afbeelding

Het begon beter weer te worden.. Ik heb elke vrijdag daar springles kunnen volgen (met als gevolg dat ik wel elke avond tegen 9u45 thuis kwam :') ). Ik ben zelf ook meer beginnen springen en het ging altijd maar beter en beter +:)+

Amber was een crack in scherpe achtergronden :Y)
Afbeelding

En ons record staat op 1m30 *\o/*
Afbeelding

Ik ben ook een aantal keer naar het crossparcours geweest (we hadden beide geen ervaring). Ik wel met het springen natuurlijk, maar Diallo niet met crossen. Toch hebben we er nooit echt les in gevolgd, dit kwam er niet van en hebben we de makkelijkste sprongetjes eens meegenomen.. Hoewel Diallo heel erg kijkt naar wat hij moet springen ging het uiteindelijk wel heel vlotjes en had hij er plezier in! :)

Afbeelding

Later heb ik samen stage gevolg met Amber (en Zizi) bij Rik Geirnaert! Dit was een hele leuke ervaring en ik heb er zeker wat van geleerd :)
Afbeelding

En toch wel een mooie afsluiter van de stage :j
Afbeelding

Door een HK topic heb ik een goeie vriendin erbij en we hadden al eens afgesproken voor het school eindigde en nu dachten wij.. het zou best wel cool zijn moest ik eens mét paard kunnen afkomen.. Dit heb ik dat geregeld gekregen en dit was echt de leukste week van de zomervakantie <3 Ik mocht zelfs gratis op stal staan voor een week! En Diallo, mijn flexibel paardje voelde hem meteen al thuis.. :) We hebben echt een geweldige tijd gehad en we zijn lekker veel gaan wandelen, we hebben ook veel gesprongen.

Didi bij haar verzorgpaardje Vicje :D (in onze gekke schilder bui :') )
Afbeelding

Natuurlijk heb ik nog 100 andere foto's maar ik mag ze hier helaas niet allemaal plaatsen :))

In de zomervakantie liep de emmer vol bij mij en ik had géén zin meer om elke keer 4 uur op de bus te zitten. Ook was het daar bijna élke week ponykamp van 9u tot 5u en werd er al moeilijk gedaan als ik in de middag kwam rijden terwijl de kinderen pauze hadden. Dit was ik echt kots kots kotsbeu (sorry voor mijn taalgebruik). Ik wilde weer veranderen van stal. Eigenlijk, ik moést weer veranderen van stal want opeens kreeg ik te horen dat er géén 200 euro meer betaald zou worden voor mijn paard. Blijkbaar hebben mijn stiefpapa en die staleigenaresse achter mijn rug dingen besloten waar ik niet van op de hoogte was, er zou dus op mijn paard gereden worden door die kinderen in de springles. Nou leuk, krijg je te horen van een vriendin van daar dat er met je paard wordt gereden en ik zou er maar allemaal me akkoord moeten gaan. Toen begon het écht, maar dan ook écht te borrelen bij mij en de laatste twee weken van augustus hebben we iets kunnen vinden achter mijn huis _/-\o_ . Daar stond hij dan tijdelijk en dan is hij verhuisd naar een grote weide (ook van die meneer) bij zijn paard. Die weide ligt net achter mijn vorige stal (van voor maart) dus nu is het weer maar 5 minuten fietsen om bij paardlief te zijn.
Helaas heb ik nu geen luxe meer dus het zal voorlopig een heel rustig jaar worden..
Diallo kan hem echt vinden met zijn nieuwe(gekke) vriendje <3
Afbeelding

Nu is het gewoon lol met de knol...
Afbeelding

Ik heb wel springbalken geverfd dus springen kunnen we gelukkig nog *\o/*
Afbeelding

Ik ben zo blij dat ik je weer hier heb <3
Afbeelding

Reactie zou heel leuk zijn <3

Kerstmuts
"Remember, remember, the Fifth of November, the Gunpowder Treason and Plot. I know of no reason why the Gunpowder Treason should ever be forgot..."

Mouzs_engel

Re: Een super (maar lastig) jaar achter de rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:18

Leuk paard!
en woow , wat kan ie hoog springen!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:14

Jullie zijn een leuke combi! En ik had hetzelfde gedaan als jou hoor! :D

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ~ Josh Billings

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:44

Toppers!

"Life is what happens while you're busy making other plans"
[IM] Vaarwel, en rust zacht lieve Bis

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:47

Leuk overzicht, haha, die maisfoto, geweldig.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:50

topperzzz <3 en ik vond het ook de leukste week van de zomervakantie hoor :o

TIME is precious..
Waste it wisely

xTitanic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 12:27

Haha :D

Bedankt iedereen :)

Kerstmuts
"Remember, remember, the Fifth of November, the Gunpowder Treason and Plot. I know of no reason why the Gunpowder Treason should ever be forgot..."

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:01

Leuk overzicht Nenah! :D

Stephanie Mieras Fotografie
Stephanie Mieras Fotografie

xTitanic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 22:45

Dankje :)

Kerstmuts

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:29

Wat een leuk overzicht! Je hebt groot gelijk dat je de luxe hebt opgegeven om je paardje weer dichterbij te hebben. Je paard is eigenlijk alle luxe die je nodig hebt toch? :)

En die foto met dat gras in zijn mond. Heerlijk <3 <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie