Geisha een maand ohz!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:52

Wat een prachtig kleurtje! <3 Leuk dier :j

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:57

Arabieren zijn zeer gevoelig.
Op sommigen foto s lijkt het zadel wat te lang.
Hoofdschudden is vaak spanning.
Ik zou me handen iets naar voren brengen en lekker voorwaarts laten lopen.(vooral je binnenhand)
Op eigen benen laten lopen het koppie komt vanzelf wel.
Zo krijg zij ook het vertrouwen in de ruiter, contact kan je ook hebben met een wat langere teugel;)

Het is vanaf de grond altijd makkelijker gezegd hoor, vooral dat gezwiep met hun hoofd, maar echt het werkt deze tips;)

Succes en met geduld en liefde komt het vast wel goed... :D

Edit: Ik vind over het algemeen mijn arabs fijner lopen op een dubbel gebroken bus trens met dik tussen stukje en dan niet de dikste ervan...inderdaad vanwege de kleine mondjes....

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Geisha een maand ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 23:04

@Nessie: Dankjewel! <3

@barcelano: Ze loopt gelukkig lekker voorwaarts en reageert goed op beenhulpen. Af en toe zweepje nodig maar als ze wat afzwakt in tempo en ik geef been, doet ze ook ff met haar hoofd zwiepen. Ik probeer er dus voor te zorgen dat ze niet af kan zwakken in tempo _O- . Verder doet ze het heel goed, ze leert super snel alleen dat zwiepen is irritant omdat ze dan gaat zwalken. Al ze eenmaal op een lekker tempo is merk ik ook dat het balans beter is en ze haar hoofd minder beweegt.
Dus ik moet wel contact houden maar met een redelijk losse teugel? Ik zal zo even een linkje van het bit plaatsen. Heeft iemand ervaring met een leren bit toevallig?

Ik vind het hele zadel niet fijn.. maar misschien komt dit ook doordat ik hiervoor kieffer munchen vzh reed en deze zit heerlijk. Helaas vond de zadelmaker die net te lang en deze lag perfect zei die. Ik wil best iets van marktplaats halen maar ik heb maar kleine billen en ik ben redelijk dun dus wil graag 16,5/17 inch. Als iemand hier weet welk zadel lekker ligt op een arabje hoor ik het graag.

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:52

kellaxy schreef:
@Nessie: Dankjewel! <3

@barcelano: Ze loopt gelukkig lekker voorwaarts en reageert goed op beenhulpen. Af en toe zweepje nodig maar als ze wat afzwakt in tempo en ik geef been, doet ze ook ff met haar hoofd zwiepen. Ik probeer er dus voor te zorgen dat ze niet af kan zwakken in tempo _O- . Verder doet ze het heel goed, ze leert super snel alleen dat zwiepen is irritant omdat ze dan gaat zwalken. Al ze eenmaal op een lekker tempo is merk ik ook dat het balans beter is en ze haar hoofd minder beweegt.
Dus ik moet wel contact houden maar met een redelijk losse teugel? Ik zal zo even een linkje van het bit plaatsen. Heeft iemand ervaring met een leren bit toevallig?

Ik vind het hele zadel niet fijn.. maar misschien komt dit ook doordat ik hiervoor kieffer munchen vzh reed en deze zit heerlijk. Helaas vond de zadelmaker die net te lang en deze lag perfect zei die. Ik wil best iets van marktplaats halen maar ik heb maar kleine billen en ik ben redelijk dun dus wil graag 16,5/17 inch. Als iemand hier weet welk zadel lekker ligt op een arabje hoor ik het graag.


Welke zadel maker had je laten komen.
Op dit moment heb ik een kentauer Kalypso die zijn kort en dan heb ik een 17 inch.
Belangrijk is dat het zadel niet te dicht of op de lendenen zit.


Goed dat je inderdaad vw rijd.
Contact heb je toch wel ook met een lossere teugel, arabs zijn fijn gevoelig;)

Kwa bit is soms dun beter dan dik, mijn merrie zwiepte ook eerst heel erg maar heb toen een dunne trens ingehangen en toen was ze stiller in de aanleuning.

Gewoon even kijken wat werkt zo lang zijn jullie ook geen combi dus voor beide even aftasten :j

Eviii_x
Berichten: 788
Geregistreerd: 15-02-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:57

Wat een leuk paardje zeg! :)

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 11:29


kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 14:10

Hier een kort filmpje van het longeren gister. Ze pakte het heel goed op! Eerst hebben we hem heel los gedaan en daarna iets strakker.