En dan ben je ineens Nederlands kampioen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loisbr96

Berichten: 1133
Geregistreerd: 28-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:14

Van harte gefeliciteerd!!
Dat is iets waar je heel trots op mag zijn

Anoniem

Re: En dan ben je ineens Nederlands kampioen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:53

Hannah wat ontzettend goed, Proficiat!!!

Je wint misschien niet vaak met Vlo maar alles waar je voor knokt is dubbel en dwars het knokken waard geweest, hier mag je TROTS op zijn!

*\o/* :# *\%/* :# *\o/* :# *\%/* :#

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:59

Wauw, knappe prestatie zeg!
Je rijd erg netjes en je hebt een hele nette houding (en een mooi paard onder je kont), dik verdient dat je kampioen bent!
Let er alleen wel op dat je niet te streng bent in je handen, op een gegeven moment drukt hij zich er even uit (1.08 geloof ik) en ga je ontzettend zagen. Ik heb je laatst ook zien rijden op wedstrijd in Zoelen (met normaal zadel), daar deed je dat ook heel erg. Ik vond het ook niet gek dat je paard zich eruit drukt, je was toen echt heel streng met je handen, plus i.p.v. dat je hem rustig warm reed met wat stelling en buiging was je na 2 rondjes al druk aan het galloperen, en heel veel en duidelijk ''spelen'' met de handen. En als hij dan (volkomen begrijpelijk) zijn hoofd omhoog gooide ging je ontzettend zagen en de zweep erbij. Je proeven daar vond ik heel netjes en je kan echt wel rijden, maar let daarop ;). Is echt niet fijn voor je paardje, de nageeflijkheid kan ook echt vanuit de ontspanning komen (die stukjes zaten er ook al wel tussen hoor af en toe +:)+ , maar mag nog veel meer) en niet vanuit het trekken.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Re: En dan ben je ineens Nederlands kampioen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:01


CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:02

Dat lijkt me zo moeilijk!!
Gefeliciteerd echt heel erg knap :D

Heleenzz2
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:03

Heel gaaf, gefeliciteerd!

Ik vraag me alleen af, heb je niet de hele tijd zin als je zo rijdt om 'gewoon'te gaan zitten, dus met één been aan één kant? :o

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: En dan ben je ineens Nederlands kampioen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:55

Super gedaan Hannah.

Ik heb er even op gereden met dameszadel (al bijna een jaar terug ondertussen)
Maar hij is zo goed vooruit gegaan.

Hij kan erg stug en vervelend zijn en dan is dit een beloning voor al het doorzetten.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:59

STOER! Volg toevallig sinds een week de fb pagina XD

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:05

44Myrthe44 schreef:
Wauw, knappe prestatie zeg!
Je rijd erg netjes en je hebt een hele nette houding (en een mooi paard onder je kont), dik verdient dat je kampioen bent!
Let er alleen wel op dat je niet te streng bent in je handen, op een gegeven moment drukt hij zich er even uit (1.08 geloof ik) en ga je ontzettend zagen. Ik heb je laatst ook zien rijden op wedstrijd in Zoelen (met normaal zadel), daar deed je dat ook heel erg. Ik vond het ook niet gek dat je paard zich eruit drukt, je was toen echt heel streng met je handen, plus i.p.v. dat je hem rustig warm reed met wat stelling en buiging was je na 2 rondjes al druk aan het galloperen, en heel veel en duidelijk ''spelen'' met de handen. En als hij dan (volkomen begrijpelijk) zijn hoofd omhoog gooide ging je ontzettend zagen en de zweep erbij. Je proeven daar vond ik heel netjes en je kan echt wel rijden, maar let daarop ;). Is echt niet fijn voor je paardje, de nageeflijkheid kan ook echt vanuit de ontspanning komen (die stukjes zaten er ook al wel tussen hoor af en toe +:)+ , maar mag nog veel meer) en niet vanuit het trekken.


Goed commentaar. Viel mij ook op. :j
Neemt niet weg dat verder goed gereden hebt. Wees er trots op!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:11

Bedankt allemaal voor de reacties.

Om wat vragen te beantwoorden:
Ik vind het erg leuk om hiermee te rijden, en rijdt met dit zadel ook vaak de gewone KNHS wedstrijden, gewoon omdat het kan en mag.
Je valt er zeker niet zomaar vanaf, maar het is wel even oefenen.
Op zich is het zitten, mits je goed recht en in belans kan zitten niet veel moeilijker, het enige wat moeilijker is zijn de hulpen aan de rechterkant.
Vooral als je paard er nog wel eens doorheen wil lopen.

44Myrthe44 schreef:
Wauw, knappe prestatie zeg!
Je rijd erg netjes en je hebt een hele nette houding (en een mooi paard onder je kont), dik verdient dat je kampioen bent!
Let er alleen wel op dat je niet te streng bent in je handen, op een gegeven moment drukt hij zich er even uit (1.08 geloof ik) en ga je ontzettend zagen. Ik heb je laatst ook zien rijden op wedstrijd in Zoelen (met normaal zadel), daar deed je dat ook heel erg. Ik vond het ook niet gek dat je paard zich eruit drukt, je was toen echt heel streng met je handen, plus i.p.v. dat je hem rustig warm reed met wat stelling en buiging was je na 2 rondjes al druk aan het galloperen, en heel veel en duidelijk ''spelen'' met de handen. En als hij dan (volkomen begrijpelijk) zijn hoofd omhoog gooide ging je ontzettend zagen en de zweep erbij. Je proeven daar vond ik heel netjes en je kan echt wel rijden, maar let daarop ;). Is echt niet fijn voor je paardje, de nageeflijkheid kan ook echt vanuit de ontspanning komen (die stukjes zaten er ook al wel tussen hoor af en toe +:)+ , maar mag nog veel meer) en niet vanuit het trekken.


En om even hierop te reageren.
Vraag me af welke wedstrijd dat was, want de laatste heb ik afgegroet omdat het paard niet te rijden was in de eerste proef, en de 2de had ik in de 175 punten, dus echt prima was dat niet... -O-

Zoals veel mensen weten die mij kennen, en vaak zien rijden is mijn paard er 1 waarmee je niet eerst een uur kan gaan stappen, maar waarmee je goed voorwaarst mee moet losrijden.
Daarbij is het zo als die van mij spanning heeft ik het advies heb gekregen om eerst te galopperen met hem, en dan pas verder te rijden.
En zo zielig is het paard niet, deze komt niet van stal af, maar uit een wei, en naar Zoelen toe staat die 10 min in de trailer.

Ik rij idd vaak met mijn handen, dit weet ik van mezelf, dat komt omdat ik voorheen altijd gemend heb (met een karretje, en daar doe je dus alles met je handen, of stem) dit heb ik nog steeds. Ik werk eraan, maar helaas zijn problemen nooit in 1 dag opgelost, en ben ik nog steeds zo eigenwijs om op een karretje te gaan zitten :D

Op het filmpje zie ik idd wat ik doe, ik had beter mijn rechterhand iets lager kunnen zetten, maar als die van mij zijn hoofd omhoog gooit dan trekt die mijn handen mee omhoog, het is voor mij dan moeilijk om deze weer terug naar beneden te plaatsen.
Maar op dit moment krijg ik erg goed les van een aantal mensen, en 2 weken geleden ook een heel weekend op training geweest waar ik zeer veel aan heb gehad.

Maar als je wil mag je die van mij wel een keer rijden op een vreemd terrein :o

En als je niet geloofd dat die niet altijd makkelijk is...
Het staat zelfs in de krant :')

Citaat:
Tot voor kort kon hij heel ondeugend zijn op het wedstrijdterrein, maar inmiddels is de knop omgegaan bij hem en rijdt hij ook op de reguliere wedstrijden regelmatig in de prijzen.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Re: En dan ben je ineens Nederlands kampioen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:15

Wat een leuk topic, geeft een mooie impressie van dameszadelrijden. Prachtige combinatie (alleen zou ik een hoedje mooier vinden bij de chique kleding maar dat mag natuurljk niet meer).

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:17

Goed om te lezen dat je zo aan je handen werk.
Veel succes met het oefenen. :)

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:26

Cil_ schreef:
Wat een leuk topic, geeft een mooie impressie van dameszadelrijden. Prachtige combinatie (alleen zou ik een hoedje mooier vinden bij de chique kleding maar dat mag natuurljk niet meer).



Ik had daar met hoedje mogen rijden eigenlijk, maar wil het risico niet lopen van of met (wat dat gebeurd mij ook :( ) mijn paard te vallen.
Houd mezelf graag heel.
Dus kies dan liever voor veiligheid dan mooi-igheid.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:29

Knap hoor! Gefeliciteerd Hannah!

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:34

Ik blijf ook graag heel daarom zou ik nooit in een dameszadel durven rijden. Zelfs met een been aan elke kant van het zadel draag ik een cap. Bij de kleding zou een hoedje heel mooi staan maar ik begrijp je keuze voor een cap. Ik weet niets over de dress code bij dameszadel wedstrijden, weer iets bijgeleerd.

lovelady1

Berichten: 734
Geregistreerd: 04-03-12

Re: En dan ben je ineens Nederlands kampioen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:40

gefeliciteerd wat knap gedaan

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: En dan ben je ineens Nederlands kampioen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:42

Goed werk! +:)+ En mooie foto's :)

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:44

Cil_ schreef:
Ik blijf ook graag heel daarom zou ik nooit in een dameszadel durven rijden. Zelfs met een been aan elke kant van het zadel draag ik een cap. Bij de kleding zou een hoedje heel mooi staan maar ik begrijp je keuze voor een cap. Ik weet niets over de dress code bij dameszadel wedstrijden, weer iets bijgeleerd.


Bij de KNHS moet ik me aan de regels houden van de KNHS, dus een helm.
Wel mag ik in de klasse M met een cane (soort zweep) rijden omdat ik anders aan de rechterkant niks heb.
Op dit moment heb ik ook altijd een deel van het reglement mee op wedstijd bij het paspoort van het paard waarin staat dat ik met dit zadel mag starten, omdat helaas niet alle juryleden dit weten.
Zodra ik M mag starten (zal nog wel een jaartje of wat duren) maar dan wil ik wel kijken dat ik iets van de KNHS krijg waarop staat dat dit mag, want denk dat ik anders nog wel een keer de ring uit gestuurd wordt, aangezien dat nu al soms bijna het geval is. :')

Het NK gaat buiten de KNHS om, dus mocht ook met een pelham starten met 2 teugels als ik wou, en een hoedje.
Er waren mensen die dit wel deden, het staat idd wel veel mooier, maar ja met dit paard liever niet.
Al rijdt ik op demo's vaak wel met een pelham, omdat dit vaak op grote tereinen is waar mijn paard er nog wel eens lekker van tussen wil gaan, en dan is een pelham iets makkelijker dan mijn ongebroken bustrens die ik er nu in heb zitten.
En gebruikt dan dezelfde pelham als ik met springen gebruik, alleen met spingen het ik er riempjes aan en 1 teugel.

Fransje_70

Berichten: 978
Geregistreerd: 16-08-09

Re: En dan ben je ineens Nederlands kampioen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:51

Wow wat een heldin ben jij!
Echt heel erg gaaf, gefeliciteerd hoor!

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:53

Spring je met het dameszadel?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:55

Cil_ schreef:
Spring je met het dameszadel?



:n ik niet, was nog niet levensmoe. :D
En mijn paard heeft de springtechniek van een hert, dus niet echt prettig in een dameszadel 8-)

Maar mijn zusje (suikermeisje hier op bokt) springt wel in dameszadel.
Die had ook het springen op het NK gewonnen.
Alleen heeft ze nog geen foto's online, maar ik denk dat er in haar profiel nog wel foto's staan van haar met de pony toen ze daar nog mee sprong.

_Isa

Berichten: 476
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:56

Dat ziet er super gaaf uit!
Gefeliciteerd :D

simpie
Berichten: 259
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:02

Super, echt waar alle respect voor jou en dat je gewoon KNHS mag starten wist ik helemaal niet (doe zelf het wedstrijdsecretariaat en heb het nog nooit meegemaakt).

Heb je veel concurrentie op de speciale dagen van het dameszadelrijden?

Over dat losrijden, herken ik wel. Mijn paard moet ik een uur lang losrijden, met heel veel galopwerk en zelfs tikjes met de zweep op de achterhand om die te stimuleren. Ziet er niet zo vriendelijk uit, maar daarmee krijg ik haar wel wat heter waardoor ze fijner gaat lopen en uiteindelijk ontspant en los gaat laten.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 23:09

Elk paard moet je anders losrijden, en die van mij gaat gewoon fijn lopen als ik hem vrij snel laat galopperen.
En ken meer paarden die dat hebben.

Ik denk dat er afgelopen weekend ongeveer 20 meededen.
Zijn niet veel mensen die het aan durven, helaas want het zo gaaf als je het kan.
Het geeft mij gewoon een beter gevoel, dan als ik in normaal zadel zit, en helemaal op dit paard.

En in het reglement staat dat je moet rijden met een engels zadel verkeerde in goede staat van onderhoud (ofzo iets)
Een dameszadel is engels.
En bij punt 144 staat het woord dameszadel, met daaronder dat je tegenwoordig een helm op moet hebben ipv een hoedje :)

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: En dan ben je ineens Nederlands kampioen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 23:26

Wil toch nog iets kwijt over mn filmpje en zagen...
heb hem nu 3 keer bekeken.
Zoals je kan zien verander ik van hand en trekt die in de bocht al zijn hoofd eruit, omdat ik recht op een box met muziek af ga.
Als hij zo loopt kan ik dit bijna niet uitzitten dus ik begin te stuiteren, hierdoor stuiteren mijn handen lekker mee, en is het moeilijk deze laag te houden, want dan ga je zelf te veel naar voren zitten.
Omdat ik geen rechterbeen heb probeer ik hem met links terug naar de hoefslag te rijden, mijn rechterhand doe ik namelijk weinig mee, die stuiterd alleen nog steeds open neer.
Normaal zou ik mijn rechterbeen aandrukken, maar dit gaat niet, omdat ik deze niet aan de rechterkant heb zitten.
Aan de rechterkant heb ik de zweep, welke wel tegen het paard aanligt, maar daar liep die doorheen wat soms vaker gebeurt (kwestie van nog niet helemaal opgevoed)
Had hem op dat moment wel een tik met die zweep kunnen geven, maar dat zou de situatie alleen maar erger maken, want dan zou die aanspringen in de galop, en dan ook nog eens de linkergalop omdat ik de hulp daarvoor zou geven en contragalop zijn we mee bezig maar is niet handig als die met zn hoofd omhoog loopt en spanning heeft wat die op dat moment had, omdat er op de hele korte zijde daar de boxen met muziek stonden.
Deze heb ik namelijk net opnieuw onder het filmpje hoeven zetten omdat deze duidelijk genoeg was.
Dit zie je ook terug in de rechtergalop, hier rijd ik expres niet helemaal over de hoefslag, maar nam de binnenbocht om te voorkomen dat die weer zijn hoofd eruit zou trekken.