2½ jaar alweer, haflinger Olina!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

2½ jaar alweer, haflinger Olina!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:57

Ruim 5 jaar geleden ben ik voor het eerst mee gegaan met een vriendin naar haar verzorgpony, haflinger Lily. Lily is de moeder van Olina en Olina stond daar toen ook al. Een paar maanden later(mei 2008) ben ik voor Olina gaan zorgen. Ze was op dat moment nog 2. Veel gewandeld en genoten van elkaar. Toen ik haar een jaar verzorgde zijn we haar in gaan rijden. En weer een jaar later moest ze verkocht worden, ik wilde 'mijn' pony niet kwijt, dus op 30 juli 2010 was het een feit: Olina werd mijn eigen pony!

Dat is nu precies 2½ jaar geleden. Hier 2 foto's van de keuring:
Afbeelding

Afbeelding

Ze was goedgekeurd en toen konden er nog veel mooiere tijden beginnen. Hier heb ik al veel over geschreven in verschillende (ITP) topics op Bokt, hier een aantal foto's uit de tijd van toen tot nu(willekeurige volgorde), de meesten hebben nog niet op Bokt gestaan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas komt aan alles goeds een einde. Olina heeft extreem veel last van zomereczeem, ze schuurt zich hier, met eczeemdeken om, alsnog tot bloedens toe open en het wordt ook ieder jaar erger. Ik heb begin deze maand bloedtesten laten nemen en hiermee is ook bevestigd dat het zomereczeem is. Ik heb hier al onwijs veel geprobeerd maar niks werkt goed. Ik heb nu besloten dat het genoeg is geweest voor mijn vriendinnetje en ben in overleg met de dierenarts op zoek gegaan naar een goed plekje aan de kust, waar ze niet meer zo'n jeuk zal hebben. Dit heb ik ook gevonden en in april zal ze daarheen gaan.

We hebben nog 2 maanden samen, dit lijkt nu nog heel lang maar ik denk dat het om gaat vliegen. In die tijd gaan we nog een aantal leuke dingen doen. We gaan nog een keer naar de Drunense duinen met Robijntjah en MadelonSunny. Verder gaan we 17 februari onze laatste onderlinge koudbloedenwedstrijd rijden, waar we nog ons onderlinge L1-debuut gaan maken (het begon als een grapje met een vriendin, maar we zien wel hoe ver we komen :D ). En verder gewoon nog veel buitenritjes maken en vooral genieten!

Als het goed is gaat er komende 2 maanden nog 1 topic komen van Olina. Medebokker en vriendin Muurp komt nog een fotoshoot doen, de afscheidshoot van Olina en mij :)

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 01:02

Fantastische foto's, Dees :+: Vind het ontzettend jammer dat je Olina weg moet doen, maar wel erg top dat je zo'n goed tehuis aan de kust voor haar gevonden hebt. Ik hoop dat ze het goed zal krijgen, die malle poown van je. Dat verdient ze.

Ik blijf d'r zo mooi vinden <3

Dracarys

Re: 2½ jaar alweer, haflinger Olina!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 02:57

Wat een prachtige haf, maar wat jammer dat ze weg moet. Heel veel sterkte alvast en geniet nog even extra van haar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 05:05

Wat een mooi verslag Dees! En je hebt de juiste beslissing gemaakt. :) Maar het blijft moeilijk, dat snap ik. :(:)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 07:21

Wat een mooie beslissing heb je gemaakt voor Olina, fijn dat je een nieuw huisje voor haar gevonden hebt !

Geniet van je afscheidsshoot en mooie herinneringen blijven altijd :) :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 07:47

Wat een leuk verslag zo. :j
Het is een goeie en eerlijke keuze, maar geen makkelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:47

Lieve gekke Olina. Vreemd idee dat ze straks niet meer van jou is maar enorm fijn dat je een goed plekje voor haar hebt gevonden :+:

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:32

Er zijn nog lang niet genoeg eigenaren die in dergelijke situaties voor hun paard durven te kiezen, maar jij bent er één van!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:48

Leuk overzicht zo! Echt top wat je doet voor je paardje! Hoe moeilijk het ook is..
Over 2 weekjes gaan we lekker met z'n 6'en rijden :j

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:21

Ik blijf het heel sterk van je vinden dat je deze beslissing hebt durven nemen Dees!
Ik hoop van harte dat ze daar op gaat knappen en een jeukvrij leven tegenmoet kan gaan :)
Mooi overzicht, wat heb je toch veel leuke dingen met haar kunnen doen!
Gekke pony, ik zal haar ook missen!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:43

Olina <3
Mijn knuffelpony :D

Ben enorm blij voor je dat ze zo'n goed plekje gaat krijgen waar ze fantastisch terecht komt en hopelijk helemaal opknapt en weinig last van der eczeem heeft. :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:47

Wat knap dat je voor je paard kiest.
Geniet nog even extra van de laatste 2 maanden die je hebt. Je hebt in elk geval leuke foto's als aandenken :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:27

Mooi topic over Olina :) Fijn dat ze nu naar een voor haar rustiger plekje kan en dat je dat zo snel geregeld hebt! En ook fijn dat jij hierna hopelijk wat makkelijker en pijnvrij weg kan rijden op een ijsco! Gniet nog van deze twee maanden met je maffe pony :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:06

Dees :+:

Olina is echt een schat van een pony, en je bent echt ontzettend goed voor haar door haar een mooi nieuw plekje te gunnen waar ze geen jeuk heeft. Echt respect!
Geniet er nog even van, binnenkort kom ik jullie op de foto zetten. :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:38

Bedankt voor jullie reacties :+:

Een makkelijke keuze voor mij is het zeker niet, maar gaat helemaal goedkomen :)
Ik heb inderdaad genoeg foto's, heel wat gemaakt door de jaren heen :D

Madelon, ik heb er zin in om lekker te gaan rijden :)
Bibi, gaat zeker goedkomen met IJsco :j
En Muur, heb er zin in :+:

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:42

Rije schreef:
Er zijn nog lang niet genoeg eigenaren die in dergelijke situaties voor hun paard durven te kiezen, maar jij bent er één van!

:j

Wat een superleuk topic, en mooie, fijne foto's. En inderdaad super dat je een plekje voor haar gezocht hebt waar ze minder last heeft van de eczeem. Jammer dat ze niet dichter bij kan blijven, vind 't een erg gave haf :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:03

Wauw, wat een super beslissing zeg, echt heel goed van je dat je haar dit gunt! Ik vind het een leuk, vrolijk dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:49

Bedankt voor jullie reacties :D

Ze is echt heel leuk :j