Paar weken terug meegedaan aan een foto-meeting op de Posbank. Ik had mijn pony Olle meegenomen.
Olle hebben wij gekocht toen ze 16 jaar was, ze is inmiddels 29 jaar!! Olle is een schimmel, bont geboren, 1.33m hoog en een merrie, ras onbekend.
Wij hebben Olle gekocht van onze overburen, die hadden haar vanaf haar 8e jaar. We kenden Olle dus al heel lang en hadden er al eens een ritje mee gemaakt! De eigenaren daarvoor hebben haar gehad vanaf 1.5jaar, toen is ze ook beleerd onder het zadel. Daarvoor was ze van een heel foute handelaar, of die haar gefokt heeft weten we niet.
Olle op 1.5jarige leeftijd, net zadelmak en op naar de ponyclub

Met Olle heb ik wedstrijden gereden tot mijn 12e, we waren toen L2 dressuur.
Nadat ik er te groot voor was heeft mijn zusje er nog mee gereden tot L2+10 en daarna was ook mijn zusje te groot.
Sindsdien hebben we er 3 leasers voor gehad, die nu nog steeds allemaal bij ons paarden huren. En sinds 2/3 jaar heb ik heeeeeeeeeeeeeel veel kleine kinderen leren rijden op Olle. We werken dus nog steeds samen.

Springen vond ze altijd heerlijk, en op buitenritten haalden we altijd alle grote paarden in, maar nu heeft ze artrose en wordt eigenlijk niet meer gereden. Hooguit wat ritjes over de weg of stapritjes in de bak.
Ze heeft goede en slechte periodes. Momenteel een hele goede. Zo goed, dat ik besloten heb met de meeting om voor het eerst sinds 6jaar weer een keer op mijn vertrouwde pony te stappen. Het was echt genieten! Heerlijk om nog een keer een ritje met haar gemaakt te hebben!
Ik vind de foto's die ik tot dusver heb zo mooi en bijzonder, dat ik ze heel graag met jullie wil delen!
Zeker nu ze een slechtere periode lijkt in te gaan en op haar leeftijd is het altijd afwachten hoe lang ze blijven staan (haar vriendinnetje van ook 29 jaar heb ik vorige week laten inslapen)...
Bijzondere foto's dus:

Deze vind ik heel gaaf!

Liefs, Nikkerrrr