1e dressuur wedstrijd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
supriceee
Berichten: 130
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Strijen

1e dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 18:18

Gister "zaterdag 25 augustus" had ik mijn 1e dressuur wedstrijd!
Vrijdag avond alle knotjes er al in, en godzijdank zaten ze zaterdag ochtend nog!
Paardlief liep zo de vrachtwagen in!
en ze heeft zich daar keurig gedragen.
DE wedstrijd was wel onofficieel!
maar oow wat was ik trost!
Helaas waren mijn punten laag: 155 en 172
Genoeg geklets hier de foto's:

Wij zijn er klaar voor <3
Afbeelding

Proef 1

begin van de proef
Afbeelding

van hand veranderen in middendraf
Afbeelding

onze galop tot nu toe
Afbeelding

richting hals strekken
Afbeelding

Groeten
Afbeelding

Proef 2 ( ging helaas minder omdat het te glas was)

begin proef
Afbeelding

grote volte
Afbeelding

van hand veranderen in midden draf
Afbeelding

groeten
Afbeelding

ook heeft onze kleine prinses vandaag voor het eerst op het paard gezeten <3 <3 <3 <3 <3 ( ze is 6 maanden en heeft alleen gezeten zoon 5 minuutjes)
Afbeelding

en mijn supporters
Afbeelding


mijn trots
Afbeelding



dat waren ze.
tips zijn altijd welkom maar hou het netjes was onze eerste wedstrijd! :j


Liefs Romy <3

Younglady mijn meisje, mijn trots:o, er waakt een engel over ons! [JHK] knotsgekke meiden op bokt!!


Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:40

Leuk paard. Wat me meteen opvalt is dat je teugels veel te lang zijn. Probeer die echt meer op maat te maken en te houden. Ik denk dat hij daardoor ook op de voorhand komt en teveel uit elkaar valt. Iets actiever rijden, lekker veel (schijn)overgangen rijden, tempowisselingen e.d. Komt helemaal goed met jullie!

Trouwens, wat schattig dat kindje!

Niet het vallen is falen, maar het weigeren op te staan!

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Re: 1e dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:06

Ik ga mee met mijn voorganger, ze lijkt nog niet erg sterk te zijn van achter en aan de galop mag zeker gewerkt worden,
elke keer een stukje langer galoperen en blijven schakelen, ook in draf.

I only see my goals, I don't believe in failure
‘Cause I know the smallest voices they can make it major

[EJL-ITP] Niet één maar 8 jaar met Zizo

supriceee
Berichten: 130
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 21:30

Broccoli schreef:
Leuk paard. Wat me meteen opvalt is dat je teugels veel te lang zijn. Probeer die echt meer op maat te maken en te houden. Ik denk dat hij daardoor ook op de voorhand komt en teveel uit elkaar valt. Iets actiever rijden, lekker veel (schijn)overgangen rijden, tempowisselingen e.d. Komt helemaal goed met jullie!

Trouwens, wat schattig dat kindje!




Dankjewel, ik ga er aan werken! ja ik was zo spanningen dat ik mn teugels liet vallen elke keer :o . maar ga er de volgende x zeker op letten. ja we zijn pas een jaar samen en hard aan trainen op kracht ze was zo spierloos toen ze bij me komt dus is al zeker verandert! op de voorhand vind ze zo fijn en we werken er hard aan in de les!! okee ga ik proberen! Dankjewel voor de tips.

haha dankjewel, is niet mijn kindje hoor :o

Younglady mijn meisje, mijn trots:o, er waakt een engel over ons! [JHK] knotsgekke meiden op bokt!!

supriceee
Berichten: 130
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 21:30

ILoveJip schreef:
Ik ga mee met mijn voorganger, ze lijkt nog niet erg sterk te zijn van achter en aan de galop mag zeker gewerkt worden,
elke keer een stukje langer galoperen en blijven schakelen, ook in draf.



De galop zal nooit goed worden ( draver) maar we gaan er aan werken dankjewel!!

Younglady mijn meisje, mijn trots:o, er waakt een engel over ons! [JHK] knotsgekke meiden op bokt!!

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:37

supriceee schreef:
ILoveJip schreef:
Ik ga mee met mijn voorganger, ze lijkt nog niet erg sterk te zijn van achter en aan de galop mag zeker gewerkt worden,
elke keer een stukje langer galoperen en blijven schakelen, ook in draf.



De galop zal nooit goed worden ( draver) maar we gaan er aan werken dankjewel!!


Ik ken genoeg dravers die toch aardig kunnen galoperen, natuurlijk niet perfect want daar zijn ze niet voor gemaakt.
Ik zag aan het paard niet dat het een draver was, zag wel dat ze moeite heeft maar ik denk dat het best mogelijk is :)

I only see my goals, I don't believe in failure
‘Cause I know the smallest voices they can make it major

[EJL-ITP] Niet één maar 8 jaar met Zizo

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:40

Je rijdt haar erg vriendelijk zo te zien :) Fijn dat je zelf tevreden was ondanks je punten! Kan menig 'echt' wedstrijdruiter een puntje aan zuigen.

Als ik dan toch bij de puntjes kom (ohh wat een leuk bruggetje :+ ), wat verbeter/aandachtspunten:
- Paard lijkt weinig actief en te dragen, op de middendraf foto bvb valt ze zowel stil (hoewel het ook een slechte timing vd fotograaf was denk ik)
- Teugels zijn echt te lang, als je die korter neemt, kan je paard ook minder uit elkaar vallen zoals ze dat nu wel doet.
- Ook mag je paard er net wat meer doorheen voor een B proefje. Ze is nu echt te lang in de hals
- De galop lijkt inderdaad echt een werkpunt te zijn, gewoon véél doen. Is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk! Ook hier lijkt je paard uit elkaar te vallen en zijn je teugels te lang. Wat vindt ze moeilijk aan de galop? (ben totaal niet bekent met dravers dus weet niet of het zo is als bij sommige friezen bijvoorbeeld of weer anders).

Er zitten wel degelijk fijne plaatjes tussen waar de ontspanning te zien is (bijvoorbeeld bij het halsstrekken). Probeer die ontspanning meer om te zetten in activiteit en meer nageeflijkheid. Ten slotte: ik vind dat je netjes op je paard zit :D

supriceee
Berichten: 130
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 21:47

supriceee schreef:
ILoveJip schreef:
Ik ga mee met mijn voorganger, ze lijkt nog niet erg sterk te zijn van achter en aan de galop mag zeker gewerkt worden,
elke keer een stukje langer galoperen en blijven schakelen, ook in draf.



De galop zal nooit goed worden ( draver) maar we gaan er aan werken dankjewel!!


Ik ken genoeg dravers die toch aardig kunnen galoperen, natuurlijk niet perfect want daar zijn ze niet voor gemaakt.
Ik zag aan het paard niet dat het een draver was, zag wel dat ze moeite heeft maar ik denk dat het best mogelijk is :)[/quote]


jaa mar we zijn nog een jaar samen en toen ze kwam kon ze nog NIKS helemaal niks ben al zo blij met hoever we zijn

Younglady mijn meisje, mijn trots:o, er waakt een engel over ons! [JHK] knotsgekke meiden op bokt!!

supriceee
Berichten: 130
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 21:52

Aranel schreef:
Je rijdt haar erg vriendelijk zo te zien :) Fijn dat je zelf tevreden was ondanks je punten! Kan menig 'echt' wedstrijdruiter een puntje aan zuigen.

Als ik dan toch bij de puntjes kom (ohh wat een leuk bruggetje :+ ), wat verbeter/aandachtspunten:
- Paard lijkt weinig actief en te dragen, op de middendraf foto bvb valt ze zowel stil (hoewel het ook een slechte timing vd fotograaf was denk ik)
- Teugels zijn echt te lang, als je die korter neemt, kan je paard ook minder uit elkaar vallen zoals ze dat nu wel doet.
- Ook mag je paard er net wat meer doorheen voor een B proefje. Ze is nu echt te lang in de hals
- De galop lijkt inderdaad echt een werkpunt te zijn, gewoon véél doen. Is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk! Ook hier lijkt je paard uit elkaar te vallen en zijn je teugels te lang. Wat vindt ze moeilijk aan de galop? (ben totaal niet bekent met dravers dus weet niet of het zo is als bij sommige friezen bijvoorbeeld of weer anders).

Er zitten wel degelijk fijne plaatjes tussen waar de ontspanning te zien is (bijvoorbeeld bij het halsstrekken). Probeer die ontspanning meer om te zetten in activiteit en meer nageeflijkheid. Ten slotte: ik vind dat je netjes op je paard zit :D




Dankjewel, het was natuurljk onze eerste dressur proef dus was allemaal even kijken hoe of wat!!
klopt z ewas erg sloom en lui! actief en dragen is nog erg moeilijk maar als we les hebben is het zeker een punt waar we aan werken. middendraf hebben we gewoon nog niet! die komt vanzelf wel! teugels moet ik lerne korter te nemen vond ze zelf al erg kort~! maar ga er morgen op letten! ja klopt had niet egt ingereden dus ze was niet egt lekker door gereden! hoebedoel je te lang in de hals? ja klopt vroeger zijn haar pezen in gesneden dus nu moeten die weer sterker worden! en ze hebben een hele andere gang dus als ze galopeert weet ze niet goed waar ze haar benen moet laten!

okee we gaan er op letten allemaal bedankt! Dankjewel, mn zit is zo verbeterd half jaar geleden wou je die niet zien haha :o

Younglady mijn meisje, mijn trots:o, er waakt een engel over ons! [JHK] knotsgekke meiden op bokt!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmsel en 47 bezoekers