Op naar ons wedstrijd debuut!!??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Op naar ons wedstrijd debuut!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 23:00

Hallo allemaal!

Sinds 4 maanden mag ik mezelf bijrijder noemen van de knappe friese ruin Thijs.
Hij is een onwijs leuk paard van 8 jaar die ik al een paar jaar ken. Sinds 4 mei dit jaar rij ik hem een aantal keer per week waar ik heel blij mee ben. 8 juli is mijn lieve vriendinnetje emmie (newyork hier op bokt) van ECphotographs langs geweest om foto's van ons te maken.
naast rijfoto's zijn er ook een aantal standfoto's genomen en een kleine selectie daarvan is hier te vinden:
[ITP] knappe thijs voor de lens van ECphotographs

Nu over naar de rijfoto's. 8 juli was een dag met heel wisselend weer, 's ochtends was het aan het regenen smiddags is het een half uurtje/1 uur droog geweest een scheen de zon en daarna kwam het weer met bakken uit de hemel gepaard met flinke onweer. Dat keiharde gekletter van de regen en de paar harde knallen werkten natuurlijk niet echt mee om thijs, de stresskip die het is, ontspannen rond te laten lopen. Laat ik dus maar gelijk beginnen met de blooper van de dag waar meneer er van door schoot..
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6760_n.jpg

Dit was eigenlijk het enige wat hij gedaan heeft, en heeft verder ondanks dat hij wat gespannen was toch heel erg goed zijn best gedaan. We (eigenaresse en ik ) vonden dat thijs wat vast leek in zijn lichaam, dus de week na de fotoshoot is de osteopaat langsgeweest, heeft hij een nieuw zadel gekregen(die zat niet goed en schoof naar voren, en je kon er ook niet fijn in zitten doordat je achter ik het zadel gedrukt werd waardoor je een stoelzit kreeg) en ben ik begonnen met lessen. Inmiddels loopt thijs een stuk relaxter, laat hij los en het belangrijkste laat IK los, we werken er aan dat hij iets meer met zijn neus eruit loopt( dus niet meer achter de loodlijn) en wat lager ingesteld is, om te voorkomen dat hij zoals vroeger zijn onderhals erop zet, ik moet beter gaan zitten( 100x beter met zijn nieuwe zadel inmiddels), en me handen gelijk houden en opletten dat ik geen strenge binnenhand krijg maar wel verbinding houd.. Ondanks dat nu het beeld van het rijden nu wel wat anders is, vond ik de foto's nou ook weer niet zooo verschrikkelijk dat ik ze best wel wilde laten zien.. :) en ik kan aardig wat hebben en plek voor verbetering is er ten alle tijde
We zijn hard aan het trainen en de startkaart word binnenkort aangevraagd en ik hoop dat we daar klaar voor zijn (wat vinden jullie?).

Genoeg gepraat, tijd voor de foto's!! Tips, commentaar en opmerkingen zijn allemaal welkom :D

stapper de stap
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. https://lh5.googleusercontent.com/-iv4h ... G_9157.jpg

4. https://lh6.googleusercontent.com/-CjOJ ... G_9158.jpg

draf
De draf gaat nu al heel goed, waar hij eerst heel sloom was, is hij nu actief en begint al veel meer los te laten. Ook hier moet ik erg goed op letten dat ik me handen gelijk hou, los laat en niet me handen te hoog optil waardoor ik hem optil waardoor die weer te hoog gaat lopen en opkropt wat niet de bedoeling is.

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding
armen aangesloten houden :')

10. Afbeelding
Ik moet ook maar eens op me tenen gaan letten, zodat die kapstokjes ook verdwijnen :')

11. Afbeelding
handen meer naar voren, zodat hij ook daadwerkelijk kan gaan zakken, zoals dat hier ook de bedoeling was.

12. Afbeelding

13. Afbeelding

galop
dit vinden we nog erg moeilijk, thijs gaat erg snel dan opkroppen, het bit vast pakken en zijn onderhals er op zetten. Bij de galop moet ik vooral heel erg opletten dat ik hem dus niet vast blijf houden en hem ook loslaat en niet terug ga trekken en geen strenge binnen hand krijg en me handen even hoog houd.
14. Afbeelding

15. https://lh3.googleusercontent.com/-_pFY ... G_9477.jpg

16. Afbeelding

17. https://lh4.googleusercontent.com/-Lg51 ... G_9529.jpg
ondans dat hij mijn houding/handen hier verschrikkelijk zijn, vind ik thijs opzich wel fijner lopen omdat hij hier niet zo opkropt en wat meer ruimte heeft in zijn hals..

18. Afbeelding

19. https://lh6.googleusercontent.com/-0sHG ... G_9610.jpg
handenn _-:(

20. https://lh4.googleusercontent.com/-J7An ... G_9565.jpg

dag allemaal, bedankt voor het kijken en reacties zijn heel erg welkom!!
21. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door wonderworst_ op 26-08-12 23:36, in het totaal 2 keer bewerkt


BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:18

Mooi paard en vind dat je een nette beenhouding hebt! Paard loopt wel echt extreem opgekropt/kort. Met name foto 6 schrik ik echt van! Lóslaten die handel, hij kan er nu ook onmogelijk uit met zijn neusje. Foto 12 vind ik een veel fijner beeld.

Op de eerdere foto's loopt paardje totaal niet over de rug, eerder weggedrukt. Veel spanning en een opgekropte hals en ik heb ook het idee dat hij echt niet loslaat.

Jazen
Berichten: 438
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Oost-Vlaanderen ,Waasland

Re: Op naar ons wedstrijd debuut!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:26

mooi paard !
ik vind hem meer wat een arabo fries lijken .
vanwege de bruine schijn enzo ,...

correct me if i'm wrong .

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 23:29

dankjewel baileymix, dat wat jij zegt is dus ook precies de reden dat ik les heb (zoals ook in het verhaaltje staat ;) ), hij hield vast, IK hield hem vast, zijn zadel zat niet goed en had blokkades in zijn rug. Ik weet precies waar we aan moeten werken, en waar we ook heel druk mee bezig zijn. De reden dat ik toch de foto's geplaatst heb is omdat tips altijd welkom zijn en ik ben benieuwd of mensen hier dingen zeggen die overeen komen met wat ik van mijn instructrice te horen krijg :D Je kan alleen de perfecte foto's plaatsen, maar ik kan een hoop hebben dus ik vind het niet erg om ook slechte foto's van mezelf te plaatsen en gezien het feit dat we nu al zo anders door de bak gaan betekent het dat je tenminste een goed verschil kan zien bij een volgende topic :))

dankje jazen, hij is een gewone normale fries maar één week voor de fotoshoot is hij geschoren vanwege een nog veel te dikke vacht voor het warme weer en bij het scheren zijn ook zijn sokken eraf gehaald om de oude resten van mok goed te kunnen verwijderen. Hij had door de zon al een hele bruine vacht gekregen en als je die dan ook nog eens scheert wordt het helemaal een raar kleurtje haha
Laatst bijgewerkt door wonderworst_ op 26-08-12 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Elegante05

Berichten: 299
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Tjuchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:31

Mooi paard, maar hij loopt idd ver achter de loodlijn!!!!! Veel meer loslaten aan de voorkant. Laat hem wat uitschuiven met zn hals en z'n neus verder naar voren. Het ziet er zo niet prettig uit.

Die stukjes dat je hem z'n hals laat strekken (foto 12 en 13) zien er al veel fijner uit! (en zelfs daar mag het neusje er nog verder uit)
Als hij zich zo snel opkropt, zou ik hem juist veel lang en laag rijden en pas later op gaan pakken.

Niet te bang zijn om hem wat meer ruimte te geven.

Succes en veel plezier samen!

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:31

Eerlijk? Foto 12 vind ik de enige foto waarbij ik zélf adem durf te halen.. Werk van daaruit verder: neus eruit, achterhand eronder. Je hebt een heel leuk paard onder je lopen en denk dat jullie zeker richting een B-debuut kunnen gaan denken, maar dan moet hij wel echt eerst met zijn hals op lengte kunnen lopen.

Ik ben heel benieuwd of je op bijv foto's 5, 9, 10, 11, 13 doorzit, of dat dat een zitmoment is tijdens het lichtrijden? Doorzitten zou ik namelijk nog even zo min mogelijk doen: je gaat dan zwaarder zitten, door zijn grote passen mogelijk minder in balans, waardoor je zijn hoofd-hals-houding minder goed kan regelen op dit moment. Je hebt ook een beetje een stoelzit op die foto's, zoals je zelf al zegt. Hopelijk met een nieuw zadel beter! :j

Je hebt een leuk paard en jullie zijn een leuke combi, maar ik zou echt veel meer lucht en lengte willen zien :)

jumpiewumpie

Berichten: 870
Geregistreerd: 07-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:38

Je paard gebruikt zijn rug goed op de twee foto's waar je hem wat lager ingesteld hebt :) De rest vind ik er niet zo fijn uitzien.. Hij kropt zich op en drukt z'n rug weg. Maar nu je zegt dat je een nieuw zadel hebt en begonnen bent met lessen komen jullie er vast!

Irandesse (l)

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 23:42

ja tuurlijk moet je eerlijk zijn! en ik weet ook heel goed dat het zo is, daarom ben ik begonnen met lessen en werken we daar dus nu al aan.. ik zal ook even een foto zoeken waar je ziet waar we helemaal vandaan kwamen, een stuurloos slagschip met een gigantische onderhals die erop gezet is :))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers