Drífandi tijdens Middenbeemster

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Drico

Drífandi tijdens Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 20:23

Hallooo :)

Graag wou ik dit filmpje even met jullie delen : D
Af en toe doe ik een wedstrijdje met Drífandi, gewoon voor de lol eigenlijk.. Toch gaat het altijd wel goed en loopt Drico ook altijd erg netjes
Drífandi zal nooit echt hoger kunnen lopen als een T7 of V5 omdat het gewoon geen wedstrijdpaard is en hij hiervoor sowieso ook niet voldoende temprament voor heeft :=

Dit is een filmpje van de Solo Proef, hierbij moest je dan je eigen V1 maken, dus je moest de volgende gangen tonen: stap, draf, tölt, galop en snel tempo tölt alleen dan wel in je eigen volgorde. Ik had gekozen voor: draf, snel tempo, stap, tölt, galop =)

In draf heb ik echt wiebel voeten, en het snelle tempo is een halve telgang :D hhahaha :=

Instagram: icehorse_drifandi
Drífandi frá Ponjée <3

Sheran

Re: Drífandi tijdens Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:57

Moderatoropmerking:
Alle reacties die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd. denk erom dat je rijtechnisch commentaar moet geven op HAW :)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:10

Ziet er leuk uit. Ik heb niet veel ervaring met IJslanders (maar vind ze helemaal te gek!!!).

Rijtechnische commentaar is: moet je zo erg voorover hangen tijdens het aanspringen in de galop? Vind je er keurig opzitten maar dat aanspringen vond ik wel erg storend om te zien.

Dan ben ik verder ook nieuwsgierig of daarop gejureerd wordt of dat het echt puur om het gangenwerk van het paard gaat dan?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:30

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe er precies gejureerd wordt :)

Ik vind je verder ook behoorlijk naar voren leunen op sommige stukken, en je handen wat breed en laag hangen. Maar verder heb ik er totaal geen verstand van eerlijk gezegd. :o
Ik vind je wel wat aan de grote kant voor je pony, dus groter moet je niet worden :D

Leuke pony, wek grappig om een keer te zien zo!

Twee zielen - Éen gedachte. Klik! *-:)
© Mijn hobby zit tussen mijn benen!

Feeling down? Saddle up! Two legs move our body, four legs move our soul
"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 12:08

@Imago01
Dat vooruit hangen in galop doe ik om even snel te kijken of ik wel in de goede galop zit :=
Als je namelijk in de verkeerde zit krijg je geen punten omdat de gang dan gewoon zo gezegt "niet getoont" is. Hierop wordt niet echt gejureerd maar voor "lelijk" rijden kun je natuurlijk wel punten aftrek krijgen etc.

Ik ben zelf heel slecht in het uitleggen van iets, dus misschien is het weten van de cijfers ook wel erg leuk :)

De juryrichtlijnen geven per gang precies aan wat de cijfers in deze proeven betekenen. In het algemeen geldt:
0 Niet getoond
1-3,5 Nauwelijks getoond, slechte prestatie, ernstige ongehoorzaamheid, verkeerd tempo, ernstige taktfouten
4-4,5 Richting gemiddelde prestatie, maar met fouten in takt, beweging of houding; tempo goed
5-5,5 Gemiddelde prestatie: takt goed, zonder duidelijke fouten; weinig fouten in de houding; gemiddelde
beweging, of goede beweging maar met fouten in houding, takt of tempo
6-6,5 Ruim gemiddeld: zuivere takt, gemiddelde beweging, voldoende goede houding; of goede beweging met
kleine houdingsfouten; of zeer goede beweging maar met zo nu en dan duidelijke fouten (in takt of
houding); of goede beweging, maar stijf in de rug
7-7,5 Overgang naar goede prestatie: juiste takt, juist tempo, bovengemiddelde beweging, goede houding;
elastisch, energiek
8-8,5 Goed: goede, zuivere takt, beweging en houding; energiek, stuwing vanuit de achterhand
9-10 Volkomen goede takt en tempo, uitstraling, schoonheid; vloeiend, krachtig, harmonieus

Instagram: icehorse_drifandi
Drífandi frá Ponjée <3

Imre
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:19

Leuk, Ryanne! Wat had je voor punten? Je stap is netjes, maar zou met iets meer tempo en impuls mogen, zodat hij van achter ook wat meer gaat lopen. Moet je wel opletten dat hij niet lateraal wordt. Ook je galop is mooi, maar mag met meer impuls. :)

MirandaFuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:25

Drico schreef:
@Imago01
Dat vooruit hangen in galop doe ik om even snel te kijken of ik wel in de goede galop zit :=

Hihi, dat had ik al gelijk door! :D
Maar dat moet je makkelijk kunnen voelen he, foeiii! :Y)

Hij ging wel snel, de camera kon 'm soms niet eens volgen! :P
Ik vind dat je heel netjes rijdt!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:21

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Beter twee paarden op stal dan een leeg halster.

Vakantie!!!!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:27

Naar RIJ-ITP verplaatst omdat het topic hier beter op zijn plaats is .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie