knappe 4 jarige ruin Denver

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance

Dianneb

knappe 4 jarige ruin Denver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 19:09

Hallo! :D Ik wou graag mijn knappe 4 jarige ruintje die ik rijd aan jullie laten zien omdat hij zo'n topper is!
Hij is nog maar 4 jaar en we moeten nog 3 wp dan heeft hij de punten voor het M1 dressuur, maar we mogen pas in april M starten vanwege zijn leeftijd :) Dus trainen we rustig door :+

Ontmoet Denver, op concour
Afbeelding

Afbeelding

Meestal gaat het in een proef gewoon normaal, zo dus
Afbeelding

Maar soms heeft ie er even geen zin meer in :+
Afbeelding

Thuis gaat het ook wel eens niet helemaal zoals het hoort, haha
Afbeelding

Maar toch blijft het een lieverd! Hier was ie net geschoren, afgelopen winter
Afbeelding

Ik hoop dat jullie hem net zo leuk vinden als ik! <3

DW_Dressage

Re: knappe 4 jarige ruin Denver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:14

Hij is zeker leuk!
Hij gaat wel erg snel voor zijn leeftijd..

Dressuur is het paard uitnodigen om samen met jou te dansen

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:24

Ik las 4 jarige Denver ik dacht húh ik heb ook een 4 jarige denver te rijden :+ Maar het is toch een hele andere haha!

Rijtechnisch valt hier niks van af te zien, maar geef hem wel de tijd, 4 en M startgerechtig gaat hard. :)

Gediplomeerd ORUN instructrice!
There comes a point in every rider's life when he wonders if it's all worth it. Then one look at the horse, and he realizes - it is

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 19:31

Haha dat is inderdaad toevallig, we doen ook zeker rustig aan :D
We gaan vaak lekker naar het bos om alle dressuurbrut even te vergeten :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:35

Jammer dat je zo snel gaat met zo'n jong paard, blijkbaar geeft hij het ook aan. Ik vind het een aansprekend paard, was het mijn rijpaard geweest had ik veel meer geduld gehad, en meer tijd gegeven. Maar desalniettemin, succes in de M1.

Smile .. it confuses people =)

Eindelijk weer een up-to-date profiel!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:19

Ik snap niet wat er gezeurd wordt? Paard loopt L2 en start in April pas M. Niks mis mee lijkt me, heeft er toch niks mee te maken of ze M startgerechtigd is?

Leuk paard :) en succes met trainen !

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | zadelmak

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:23

Heeee klasgenoot, jij ook hier op bokt.
Leuk paardje hoor. :)

Harmony <3

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:27

x_tico schreef:
Ik snap niet wat er gezeurd wordt? Paard loopt L2 en start in April pas M. Niks mis mee lijkt me, heeft er toch niks mee te maken of ze M startgerechtigd is?

4 jaar is jong hoor, hier worden ze met 3 nog veulens genoemd en komen met 4 pas onder het zadel. Het contrast is voor mij verassend, als je daar over struikelt kan ik daar niets aan doen. ;)

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:34

T beesie zal t zelf wel aangeven als het te hard gaat, mocht ie het echt niet aankunnen dan was ze nog niet bijna M startgerechtigd. En ze geeft ook aan dat ze lekker met hem naar het bos gaat.
Leuk paard hoor TS. Lekker genieten van elkaar!!

Jeurtsje fan ‘e Hynsteblom Feitse 293 Preferent x Leffert 306 Sport+Preferent x Reitse Sport+Preferent x Naen Preferent
Seppe Dries 421 x Feitse 293

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:41

Lara_Silver schreef:
x_tico schreef:

4 jaar is jong hoor, hier worden ze met 3 nog veulens genoemd en komen met 4 pas onder het zadel. Het contrast is voor mij verassend, als je daar over struikelt kan ik daar niets aan doen. ;)

Dan is het nog niet jouw taak om daar over te oordelen? Is toch iets wat ze zelf moet beslissen.

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | zadelmak

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:43

x_tico schreef:
Dan is het nog niet jouw taak om daar over te oordelen? Is toch iets wat ze zelf moet beslissen.

Volgens mij mag ik gewoon mijn mening geven hoor? Wacht, laat me even zien dat ik dat niet mag op dit subforum, linkje?

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 07:38

@welmoed__ haha, jaa zit er niet zo vaak op maar verveelde me dus dacht maar ook maar even en topic aan :+

@de rest, hij geeft het zelf wel aan als het te snel gaat, maar tot zo ver heeft hij dat nog niet gedaan en pakt alles heel makkelijk op :D dus ik zie geen problemen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:15

Lara_Silver schreef:

Contrast, ja...
Verrassend... Als je onder een steen hebt geleefd de afgelopen 20 tot 30 jaar... :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:00

Janine1990 schreef:
Lara_Silver schreef:

Contrast, ja...
Verrassend... Als je onder een steen hebt geleefd de afgelopen 20 tot 30 jaar... :+

Ik geloof dat een verassing nog altijd iets heel persoonlijks is. Erg flauwe en persoonlijk bedoelde opmerkingen worden hier rond geslingerd zeg, zegt heel veel over het soort persoon dat ze schrijft. :j

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 19:04

jongens geen ruzie maken :+ het verschilt per dier, en deze pakt alles super op dus het gaat helemaal niet te snel, anders zo hij dat wel aangeven :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:18

Lara_Silver schreef:
Ik geloof dat een verassing nog altijd iets heel persoonlijks is. Erg flauwe en persoonlijk bedoelde opmerkingen worden hier rond geslingerd zeg, zegt heel veel over het soort persoon dat ze schrijft. :j

Ehm, jakkes... Ja, ieder z'n eigen keus, maar laat mij maar begraven worden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:04

@DianneB: Ik maak juist geen ruzie, ik ben in al mijn berichten, zowel naar jou als de anderen correct gebleven. Dat anderen hier erg flauw en onvolwassen op reageren zonder welke onderbouwing dan ook is geen ruzie maken daar maar van één kant komt. ;)

Ik twijfel er niet aan dat je het beste met je paard voor hebt! Het zou niet mijn keuze zijn geweest, maar het is jou paard dus uiteraard jou beslissing. (ik heb overigens ook nooit het tegengestelde gezegd) Maar bokt is en blijft een discussieforum dus mijn mening mag ik gewoon geven. Jij blijft in al je berichten netjes, daar kunnen de anderen een voorbeeld aan nemen. :j

Spelfouten maak ik idd vaker en vaker omdat ik max. één keer in de week Nederlands praat, en alleen maar nog op bokt Nederlands schrijf. Maar zo erg om er zo'n overdreven reactie als die van Janine1990 op te krijgen zijn ze nog niet. (al is het een grappig betekenis verschil, zo 'r' te weinig) Kortom, bij deze maar weer eens bevestigd, ook al brengt men zijn mening netjes en de ts vat het niet slecht op, zijn er altijd nog wel anderen die de betreffende bokker wel even de grond in komen boren, typisch. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:09

Ik snap het ff niet Lara_Silver, waarom moet je me dit zowel via PB als in het topic laten merken?

Volgens mij voegt het niet veel toe aan het topic van Dianne.

Overigens zag ik Dianne zeer regelmatig op wedstrijd, niets mis met het rijden van Dianne, de paarden die ze rijdt kunnen het volgens mij ook prima aan.
En ach, wat is M1 niveau nu eigenlijk??
De regel hier in Nederland is dat een paard pas op 1 april van het jaar dat het 5 wordt M1 mag starten. Voor het Z1 is dat op 1 januari van het jaar dat het paard 6 wordt. Deze regels zijn er niet voor niets, en ik neem aan dat in Zwitserland er soortgelijke regels zijn in de sport, aangezien deze regels in elk land zo'n beetje zijn opgenomen (in verband met overkoepelende FEI).

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:26

Janine1990 schreef:
Ik snap het ff niet Lara_Silver, waarom moet je me dit zowel via PB als in het topic laten merken?

Volgens mij voegt het niet veel toe aan het topic van Dianne.

Overigens zag ik Dianne zeer regelmatig op wedstrijd, niets mis met het rijden van Dianne, de paarden die ze rijdt kunnen het volgens mij ook prima aan.
En ach, wat is M1 niveau nu eigenlijk??
De regel hier in Nederland is dat een paard pas op 1 april van het jaar dat het 5 wordt M1 mag starten. Voor het Z1 is dat op 1 januari van het jaar dat het paard 6 wordt. Deze regels zijn er niet voor niets, en ik neem aan dat in Zwitserland er soortgelijke regels zijn in de sport, aangezien deze regels in elk land zo'n beetje zijn opgenomen (in verband met overkoepelende FEI).

Ik heb het niet over de over de officiële regels in de sport maar over wat ík te jong vind, anders had ik helemaal niets gemeld want volgens de voorschriften is het paard idd gewoon oud genoeg. Het is mijn persoonlijke mening, die mag ik gewoon vermelden, daar mag de ts mee doen wat ze wil. Doet ze ook en ze blijft er nog netjes bij ook nog. :)* Maar aangezien ik in eerste instantie reageerde op de ts en geen zin had in een 'discussie' die ook makkelijk als muggeziften door kan gaan, laat ik dit ook voor wat het is. Nogmaals ts, complimenten voor je manier van reageren en succes met je paard! :)

xfairytale_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 00:53

Laat ik me niet in de discussie gooien. (:
Je hebt een erg leuk paardje.
En daar mag je trots op zijn, je rijd verder netjes en zolang het paard het aankan is er geen probleem, toch?

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 12:50

@Janine1990 ik zie net dat je me wel eens spot op concour 8-) rijd je zelf ook wedtrijden? Misschien heb ik jou dan ook wel eens gezien op concour? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:06

Leuk dier!
Wat betreft de discussie, die kunnen we denk ik eindeloos door voeren. De 1 vind dit, de ander vind dat!
Laten we mekaars mening accepteren....
Die van mij is 2 jaartjes ouder en loopt ZZ-Zwaar.
Zie er steeds meer " jonge" paarden bij zitten.
Dus hop hop lekker verder waar je mee bezig bent!

Grand Prix dressuur
Voor lessen stuur een PB
Geef lessen in Nederland en Mexico
Instagram: tahneeroxii

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:44

Offline schreef:
Leuk dier!
Wat betreft de discussie, die kunnen we denk ik eindeloos door voeren. De 1 vind dit, de ander vind dat!
Laten we mekaars mening accepteren....
Die van mij is 2 jaartjes ouder en loopt ZZ-Zwaar.
Zie er steeds meer " jonge" paarden bij zitten.
Dus hop hop lekker verder waar je mee bezig bent!

Als dat echt zo is, dat er meer jonge paarden op het maximale niveau bij hun leeftijd lopen, is het wat mij betreft een teken dat de fokkerij goed bezig is, maar vooral ook dat er meer kundige ruiters opstaan, die naast rijden ook het management in orden hebben!!

Hier in de regio zie ik het maar weinig.
En dan nogmaals, wat is L2 nu eigenlijk? Als je als ruiter beschikt over een goede basis en je paard het allemaal goed aan kan (in mijn ogen voornamelijk te wijten aan het management van paard en ruiter), dan kan een 4-jarig paard met gemak dat niveau aan.

xjamesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:46

Wat een leuk beestje !
& wat loopt ie mooi !

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:20

erg leuk dier veel succes er mee :D

geniet elke dag <3