Goude oude Kevin is nu echt Z1!!

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sharonalover

Goude oude Kevin is nu echt Z1!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-11 14:13

Eind februari haalden we toch nog redelijk onverwacht onze laatste punten in de M2. Dat was dan ook meteen mijn laatste wedstrijd, want ik had die M2 wel gezien :Y) We zijn in april meteen Z1 gaan starten, wetende dat we ons nog helemaal niet aan dat niveau konden meten. Maargoed, als je eindelijk de kans krijgt om je droom waar te maken, doe je dat :) Want dat was het, in een grote baan, met stang en trens. De eerste paar wedstrijden reden we dan ook geen geweldige punten. Maar dat gaf niet, want we hadden wel schik :)
In mei begon Kevin in de linkergalop te hupsen, en onder me vandaan te vliegen. Helemaal niets voor hem, waar je een kleuter op het bos in kan sturen := . Het bleek dat zijn zadel niet pastte, de arme schat :(:) . Ineens vielen een heleboel puzzelstukjes op zijn plek. Daarom was hij zo stijf, en kwam hij van achter niet lekker door. Daarom moest ik ook elke pas aandrijven, want de energie kwam niet door van achteruit := Daarom had hij ook zoveel moeite met buigen in zijn lijf, laat staan met over de rug lopen :(:) . Door zijn leeftijd is zijn schoft omhoog gekomen, een zadel groeit niet mee, dus ging dit knellen := . Sindsdien hebben we een nieuw zadel, en vanaf toen zijn we grote sprongen gaan maken :) Hij is losser, makkelijker, voorwaartser, en heel belangrijk, een heel stuk blijer :) . Je ziet het ook in de wei terug, hij begint ineens baldadig te worden :D . Ook is mijn eigen houding verbeterd, ik kan mezelf makkelijker lang maken. Al blijft dit iets om aan te sleutelen ;) zo moet ik er echt aan denken om mijn benen stil te houden. Ik was gewend elke pas te moeten drijven, en nu hoeft dat ineens niet meer, daar zijn mijn benen nog niet aan gewend :P .
Dat het beter gaat is ook te merken aan de punten :) We hebben zelfs onze eerste twee winstpunten gehaald in de Z1 :D .

Ik houd er nooit zo van om een filmpje op bokt te zetten, want bij foto's kan je mooi de goede momenten uitkiezen :Y) . Toch was ik over dit stuk film wel tevreden, dus wil ik het toch even laten zien :)
Het eerste stukje is een stukje galop. Hier laat ik hem nog iets langer. Daarna een stukje galop meer aan elkaar, en een eenvoudige wissel. Deze moet wat rechter, daar loopt hij weg naar rechts. Daarna nog een eenvoudige wissel, die wel aardig is volgens mij, en 2x middengalop. Dan nog de drafapuyementen :) en nog een blooper, wilde een eenvoudige wissel rijden, maar hij struikelde en lag bijna op zn snuffert :Y) .
Mams heeft ook nog een paar fotootjes genomen:
http://i306.photobucket.com/albums/nn27 ... -11589.jpg
draven, even controleren of hij niet duikt als ik toesta (deed hij ook altijd heel erg, gaat nu echt stukken beter :) )

http://i306.photobucket.com/albums/nn27 ... -11587.jpg
jaja baas ik ga al....

http://i306.photobucket.com/albums/nn27 ... -11586.jpg
eeuwig probleem van mij, ik trek mijn rechterhand op :=

en het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xXcbw-y7-EA

Commentaar geven mag, graag zelfs, maar laten we voorop stellen dat we vooral schik hebben :) Dat er nog een boel moet gebeuren voor we echt mee gaan rijden in het Z, weet ik en dat geeft helemaal niks :)

(ohja, heb mn nieuwe laarzen aan, die had ik pas 3 dagen dus die zitten nog niet echt geweldig :Y) )

:+: Kevin :+: Z1+3 :D We zijn nu echt Z :D Joehoe :D
Dexter (SamarantxResort) B+10, L1+10

Sjors

Re: Goude oude Kevin is nu echt Z1!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:21

Ik vind dat je wel een stuk rustiger mag doen met je sporen, je prikt te hard ;)
Verder ziet het er goed uit :D

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-11 14:24

Snap wat je bedoelt ;) dat is dus ook iets waar ik echt steeds aan moet denken, ik hoef hem niet meer elke pas aan te sporen :)
alleen, ik heb mezelf dat aangeleerd, zo zit ik, en zo zit ik met mn kont stil zeg maar :P dat is iets wat ik af moet leren :j
het is alleen wel zo dat ik hem niet elke keer raak. ik raak hem alleen als het nodig is ;) dat lijkt misschien niet zo, maar dat is wel zo, hij namelijk onwijs gevoelig voor kale plekjes als je te vaak met je spoortje langs zn buik komt ;) en aangezien hij daar al de hele zomer geen last meer van heeft, weet ik dus zeker dat ik hem niet elke pas raak :)

maar dat dat been stil moet, daar ben ik het absoluut mee eens :j

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:26

Sjors493 schreef:
Ik vind dat je wel een stuk rustiger mag doen met je sporen, je prikt te hard ;)
Verder ziet het er goed uit :D

Ik denk dat dit komt omdat hij te weinig aan het been is.

Probeer hem sneller aan je been te krijgen, want je bent nu heel veel aan het drijven zonder dat je echt reactie krijgt.
Meer tempowisselingen rijden en als je naar voor rijdt en je krijgt niet gelijk reactie, gelijk een flinke por geven.
Dan zul je zien dat je met veel minder hulpen betere reacties krijgt.
Verder rijd je heel vriendelijk, mooi stanggebruik, ook al zag ik op 1 foto een open mond, maar dat kan een moment opnamen zijn.

Dus wat meer aan je been en dan wat hoger instellen, hij loopt in het fimpje wat te laag en te lang.

Zie net dat dit ITP is ipv HAW, hahaha
Maar hoop dat je wat hebt aan de tips

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10 *\o/*
Soyance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, mag genieten van haar pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:28

heb het filmpje gekeken ,
fijn dat je trots bent,
maar zal je spoor een tijdje weglaten met trainen voordat je je been stil kunt houden je prikt hem nog lek zo, ook mag hij veel ronder in de hals en meer op het achterbeen komen,
ik mis gewoon de sprong en de afzet met het rijden

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:31

Dit komt vast wel goed, en plezier voor beiden is altijd nog het belangrijkste!

Let wel op dat je stappassen bij de eenvoudige wissel tactmatig blijven: hij stapt nu wat te gehaast waardoor hij bijna gaat telgangen.

Elke pas drijven is idd lastig af te leren, maar ik vind het niet heel erg storend, maar blijf er wel op letten natuurlijk!

Enneh: mooie laarzen! :D

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:36

Het filmpje geeft een fijn beeld vind ik, zo te zien zitten jullie op de goede weg :)
Ik snap precies je probleem met je benen, ik heb hetzelfde O:) Ik zie ook inderdaad dat je hem niet iedere pas raakt, dus wat dat betreft is het niet persee nodig je sporen af te doen. Je hebt wel van die middeltjes, die smeer je op de binnekant van je laarzen, waardoor het wat stroever word, en je been wat stiller tegenje zadel aanligt :) En daarmee train je dan meteen je beenspieren, waardoor je het later ook makkelijker zonder dat middeltje kan. Misschien is dat een idee? :D
In ieder geval heel veel succes in het Z, volgens mij gaat dat wel goedkomen zo! :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-11 14:42

aan het been is idd al jaren ons grote struikelblok :j dit ging ook nooit, want alle energie die achter gemaakt werd, kon niet doorgegeven worden omdat hij niet over de rug was omdat het zadel dat blokkeerde ;) .
Voor ons doen is hij nu behoorlijk scherp :Y) al is het nog lang, láng niet goed genoeg :n .
Sporen afdoen heb ik al meerdere keren geprobeerd, dat werkt niet. Dan wordt hij dusdanig traag dat ik net zo goed ernaast kan blijven lopen ;) ook na meerdere keren zeer consequent hiermee rijden, wordt dit niet beter. (en ik ben dan echt wel consequent hoor :P, geen reactie, direct tik ;) ).
middeltjes aan de binnenkant van mn laarzen..... mmmm.... daar zijn ze me nog iets te nieuw voor :Y) al had ik het anders wel een goede tip gevonden :)

edit: hij loopt idd ook wat te lang hier nog. Ik heb als ik erop zit het idee dat hij zelfs iets aan de korte kant loopt. Daarom is het dus heel goed om te filmen, want ik zie nu dat dit zeker niet het geval is :)

En die stap, tja, wat zullen we daarvan zeggen := die is dramatisch, altijd al geweest.... we zijn nu zover dat als we even stappen hij over stapt, dat is al een wonder :) maar daar is dat kleine stukje in de wissel echt te kort voor :j hij moet altijd gewoon even nadenken hoe hij zn voetjes neer moet zetten _O-

Catchme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:57

Voor de Z moet je er veeel meer aan rijden, hij moet echt scherper. In de galop draaft ie achter bijna, hij moet echt véél meer sprong hebben. De hele tijd dat je er op zit tempowisselingen rijden, 3 passen naar voren, 2 weer terug, en regelmatig een hele diagonaal of lange zijde laten strekken. Ook in de proef kun je elke hoek of grijze zone gebruiken om hem scherp te houden door een hele kleine tempowisseling, net iets meer te vragen. Het ziet er wel vriendelijk uit maar het moet meer knallen! Succes!

Lovers Gamble...

elja90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:05

Ik vind dat het er netjes uit ziet. Kev is 18, dat is jammer. Enerzijds heel erg knap dat je hem op deze leeftijd nog naar het Z hebt gereden, maar het betekent natuurlijk ook wel dat er minder tijd is om nog alles uit hem te halen. Maar geniet nog maar van hem :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-11 15:08

19 is al hij zelfs :P
daarom genieten we ook vooral elke dag met hem :)
Tis uiteindelijk toch het bospaardje van mama, waar ik mee bedacht wedstrijden te gaan rijden :)
hij heeft nou eenmaal korte gangen, dat zal ook altijd zo blijven :j
wel heeft hij veel meer "veer" in de draf gekregen :)
We hadden iig nooit gedacht dat hij ooit Z zou gaan lopen :)

utile1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:12

ziet er netjes uit! ik zou alleen zeggen dat je met de galop rustiger mag gaan zitten, beweegt (heb ik het idee) heel erg mee, blijf stil zitten zodat hij jou draagt en niet dat jij , dat zal je wel niet doen, maar met je zit zit te drijven, veel succes!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:48

Kevje :D Wat een verschil met het vorige filmpje, inderdaad veel losser en een fijner beeld! Ziet er goed uit, maar inderdaad wat meer bij elkaar rijden, vooral in galop. Maar ik vind het echt super dat je nu Z met 'm bent terwijl je dat noooooit had verwacht, dat is toch hartstikke leuk :D Lekker genieten van 'm, plezier is het belangrijkste! En wat een mooie laarzen, chic hoor!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:01

Er is al wel een hele vooruitgang zichtbaar, dat is mooi :)

ik zou m alleen graag wat scherper zien, je bent m nog wat veel aan t helpen, hij moet echt meer impuls pakken en zelf willen blijven lopen en die sprong houden in galop
In je eenvoudige wissels mag je wat meer rust nemen voor de stappassen en probeer je overgangen wat vloeiender te maken.
In de wending naar je appuyement zwaait ie wat uit, en in de appuyementen zelf zou ik m graag wat losser in de lengtebuiging zien, hij oogt daar wat strak

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:21

Heey Yvonne!
Gaaf dat je zo lekker met Kevin aan het rijden bent!
Ik vind het er mooi uit zien hoor ;)
Hoe is het verder met je, nog steeds op het Saxion?
Kom je ook naar de ARK?

Fietsen is gezond, eet meer fiets :D
Once upon a time can happen anytime

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:56

Ziet er goed uit Yvonne! Je ziet echt dat jullie vooruit zijn gegaan, top! :)
Hij mag inderdaad wat actiever, maar jullie zijn zeker op de goede weg!
In de wissels zou je iets meer tijd kunnen nemen voor de stap, zo kun je je ook weer beter voorbereiden op de overgang naar de galop!
Succes! :D

Balaine ~ (Johnson x Julio Mariner)
            ZZL+4 ' The best I've ever had
        Axel ~ (Almfürst)
              Recreatief ' Together forever, never apart
            Memphis Tennessee ~ (Mentos x Merafic Ox)
                      Eindstand Z2+15 ' I miss you, you are the best..
                    Marco ~ (Jochem)
                          ' Heaven needed a hero.. *10'07'1987 - 29'03'2012

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:56

De vooruitgang is te zien.Lekker weer gaan lessen de puntjes op de I zetten dan komt het vast goed :).
Aan de foto's te zien zie ik dat je dicht bij mij staat met je paard(Wenum)

Goede vrienden zijn net sterren,je ziet ze niet altijd,maar je weet dat ze er altijd voor je zijn

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:34

Ontzettend leuk! Ik vind het altijd weer heerlijk om een topic te lezen en te bekijken waar iemand een "ouder" paard nog lekker aan het werk weet te houden. Ik heb zelf een 21 jarig mannetje. Kort geleden startkaart stopgezet. Nu lekker impulsrubrieken rijden en crossen :D

Mooie foto's! Paard ziet er goed uit! Lekker zo doorgaan. Dat je de Z1 hebt weten te behalen, petje af!

Geniet nog jaren van het bospaardje ;) van je mams!

Illusion, the love of my life!
Illusion L1+3 en toen heerlijk met sportief pensioen

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-11 09:15

gisteren weer gereden, goed gewerkt aan scherp maken :) ook nog stukje zonder beugels gereden, dan vind ik het iets makkelijker om mn benen stil te houden :) ook kan ik dan beter voelen wat er onder e gebeurt ;) blijkbaar ga ik toch iets staan in mn beugels ofzo := .

hij zwaait idd iets uit carlijn, was me ook al iets opgevallen :j is ook een puntje, moet heel goed mn buitenteugel erbij houden :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:41

ik denk dat hij nog iets korten en hoger moet dan gaan ze vaak ook beter lopen, en veel schakelen. en wat meer buiging in het appuyeeren, verder ziet het er goed uit

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:32

Nou, het ziet er toch al wel gemakkelijk uit met je nieuwe laarzen! Ik vind het hartstikke tof dat je zo ver bent gekomen met 'het bospaard van je moeder'. :) Geniet ervan zolang Kev lekker door blijft lopen (en dat doet 'ie toch mooi voor zijn leeftijd).

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:02

Grappig, heb zaterdag toevallig jouw proef gezien op de Apeldoornse. Had daarvoor je topic gelezen en gezien en las dus dat 't eigenlijk nog knap lastig is met hem in 't Z! Was dus erg benieuwd naar je proef. Er zijn heus nog verbeterpunten, maar vergeleken met degene voor jou vond ik dat je er met kop en schouders boven uit stak :j
Denk dat je je heel bewust bent van wat goed gaat en wat niet, 't is alleen een kwestie van blijven werken aan die punten om te kijken of er verbetering te halen valt en dat zal met 'n ouder paard wat meer tijd kosten!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:34

sharonalover schreef:
maar dat dat been stil moet, daar ben ik het absoluut mee eens :j

Probeer je been mooi lang te houden, met je haak laag (uitdrukken hoeft niet, maar je moet niet op je tenen rijden) en houd goed druk op je beugel. Dan is het makkelijker om je benen stiller te houden.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-11 06:57

Vera, dankje voor het compliment :o . Zaterdag echt een fijne proef kunnen rijden. Natuurlijk waren er verbeterpunten, maar het was de fijnste proef die we tot nu toe hebben kunnen rijden :) We werden dan ook beloond met 207 punten :D we zaten hiermee net 1 puntje onder de prijzen zelfs :D

Gisteren en eergisteren ook erg fijn kunnen rijden. Eindelijk kon ik er echt stukken met mn been vanaf blijven, en als hij terugviel was alleen kuit voldoende voor weer een reactie vooruit. Zelfs mijn zweepje maar aan de kant gelegd :D Zo hoort het natuurlijk ook, maar dat kregen we gewoonweg nog niet voor elkaar :)

Karin: ik snap wat je bedoelt :j zo vertel ik het ook altijd tegen iedereen :P Ik ben denk ik alleen weer een apart verhaal :Y) . Ik deed dat eerder ook altijd, omdat het idd meestal zo werkt :j ik ga dan alleen elke pas opnieuw die steun zeg maar zoeken.... Met als gevolg dat het weer een onrustig beeld wordt. En wat ik dan ook probeer, dat krijg ik er niet uit :n . Als ik nu gewoon mn been laat hangen, heb ik ze nagenoeg helemaal stil :) Mits ik natuurlijk niet even hoef te drijven ;) in het filmpje moest ik nog wel elke pas drijven, daar zijn we nu dus keihard mee bezig en dat wordt nu langzamerhand minder :) . Sterker nog, zonder beugels heb ik mijn benen het meest stil :Y)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie