De reden dat we stoppen met wedstrijden is dat ik weet dat Nevada niet meer beter kan worden, en ze wel altijd alles voor me geeft, waardoor ik gewoon bang ben haar te overvragen. Ook hebben we samen veel bereikt, zo hebben we tig winstpunten in het Z2, punten in het ZZL en hebben we zelfs Young Riders gereden. Dat laatste helaas maar 1x, 2 dagen na de wedstrijd werd ze ziek (waarschijnlijk al doordat het niveau te hoog was en ze toch niet op wilde geven) en zijn we de nodige tijd bezig geweest met revalidatie. Gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt hiervan en konden we weer aan de slag. De laatste maanden zijn we al niet meer op wedstrijd geweest, dit vanwege het slechte weer in de winter en natte terreinen in de zomer. Ook het trainen stond vanwege andere paarden op een lager pitje, maar toch wilde ik nog graag op een gepaste manier afscheid nemen. Afgelopen 2 weken was het dus flink trainen geblazen voor onze laatste wedstrijd.
Deze wedstrijd was gisteren in Helvoirt, we zouden 2 proeven starten in het Z2. Het deelnemersveld was groot (17 starts, Z1 en Z2 in handicap) en niet mis, maar daar hield ik me niet mee bezig, wilde gewoon fijn rijden. Met vlechten merkte ik al dat ik toch wat gespannen was en ik deze spanning overbracht op Nevada, maar gelukkig ging het helemaal goed toen we eenmaal op het terrein waren. Ben lekker gaan losrijden, tijd gestapt tussendoor omdat het uitliep, en toen weer wat opgepakt; ze voelde fijn aan. In de proeven merkte ik dat het toch al weer een hele tijd geleden was dat we samen weg waren geweest, ik kon niet alles even netjes afwerken zoals ik wilde en tijdens sommige oefeningen ging het minder als thuis. Toch kwam ik bij beide proeven tevreden uit de ring, we hadden geen gekke dingen gedaan en volgens omstanders zag het er ook netjes uit. Na de proeven Nevada lekker naar huis gebracht en zelf terug voor de uitslag. Hier moesten we even op wachten, maar overtrof wel al mijn verwachtingen; in de eerste proef bleek ik 213 punten te hebben, goed voor een 2de prijs, in de tweede proef kwam ik zelfs op 223 punten en een 1ste prijs!

Op de terugweg heb ik in de auto even goed zitten huilen, dit was dan onze wedstrijdcarrière samen, en we hebben het prima afgesloten!
Hier een overzichtje van de afgelopen jaren, helaas niet van gisteren.
Wie zijn wij?

Een van de eerste keren erop, aftasten en vertrouwen winnen

Onze tweede wedstrijd, kür op muziek op de eigen club

Haar mooie hengstveulen

December 2007, koud en nat (en een gescheurde rug zelf)

Zelfde dag, ons grootste probleem: lengte!

En haar 2 jaar oude merrie'veulen'

Maart 2008, Nederlands Kampioen met viertal klasse Z kür op muziek. Ons 'spookje' vond de deken maar niks, vandaar ook als enige met cap

Trainen in de stromende regen, moet ook gebeuren

Eind 2009, mijn handen weten al beter waar ze heen moeten

De dag na één van mijn mooiste wedstrijden, young riders in Schaijk!

Haar ondertussen 3jarige dochter

Gekke Nevada tijdens shoot

Maar kan ook heel knap zijn

Zo terugkijkend hebben we beide veel geleerd, ik ben er heel veel beter van gaan rijden en Nevada heeft weer vertrouwen gekregen. Deze tijd pakken ze ons nooit meer af!