Ze mailde mij of ik iets aan dat tongprobleem kon doen, waarop ik zei dat ik dat niet met zekerheid kon zeggen maar het allicht wilde proberen! Zo gezegd zo gedaan ik erheen. Eigenlijk al de eerste keer bleef zijn tong al de helft van de tijd binnenboord zodra hij zich ontspande in zijn lijf. De tweede keer liep hij de hele les met zijn tong binnenboord. Bokken heeft hij beide keren eigenlijk niet gedaan. Maarja, omdat hij al jarenlang zijn lijf vasthield, en nu zijn lijf mocht ontspannen, kwamen nu de blokkades naar buiten, gevolg: SPIERPIJN natuurlijk. Nico Speksnijder erbij gehaald om hem na te kijken. Die zei jullie zijn heel goed bezig maar zijn blokkades komen er nu uit. Hij heeft hem daarin losgemaakt en toen konden we weer aan de slag. Maar de spierpijn was nog niet weg en hij begon dus weer te bokken. Waarop we Noah bij ons op stal kregen en we even goed aan de dubbele longe zijn bezig geweest zodat hij het niet meteen goed hoefde te doen met een ruiter op zijn rug want dat was nog iets te moeilijk. Na een aantal dagen dubbele longe ging Patrick er op en hij bokte niet meer, ging zelfs erg goed! Daarna combi gemaakt van dubbele longe en rijden en hij werd steeds beter! Als ie nog bokte was dat meer omdat hij nog steeds dacht dat als hij meer voorwaarts zou gaan het weer pijn zou doen maar het liep niet meer uit de hand. Zijn baasje kwam elke dag(respect, met een scootertje door weer en wind om het hele proces van dichtbij mee te kunnen maken en zelf ook veel begeleiding te krijgen hierbij).
Gister heb ik hem eerst aan de dubbele longe gewerkt en daarna ben ik er nog heel even op gegaan. Hij ging fantastisch. Niet gebokt, geen tong gezien.
Het is een heerlijk paard!!!!
Eerst aan de dubbel:

Hij kan echt lopen! En nu helemaal, hij gaat zijn lijf steeds beter gebruiken.

En erop.

Goedzo Noah!!!

Wat een stoer paard zo:

Lekker losjes en fijn:

BRAAAF!!!!!

Ik zal vanavond nog een paar foto's posten van hoe het was ter vergelijking.
Zijn baasje zit ook op Bokt dus die zal zich hier ook nog wel melden: Lorene, je bent echt een super baasje met hart voor haar paard en een inzet waar menigeen jaloers op mag zijn!!!