Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:18

Ach kom nou x_marr, alsof jij nooit tijdens het terugrijden naar de halt een ophouding maakt. Jij bent zeker een übermensch-ruiter die nooit zoiets doet? Paard reageert vrij duidelijk, dat klopt, maar dat hoeft niet gelijk getrek en gepluk te betekenen?

Mag wel wat meer vertrouwen en respect voor de ruiter zijn. TS geeft aan dat het een moeilijk paard is, en toch stapt Kelly op om het te proberen. Juist een paard met knopjes is in het begin lastig te rijden omdat je snel het verkeerde knopje pakt en tegen miscommunicatie aan loopt. So what, wie zijn wij om dat af te zeiken? Juist hulde dat zij wel de ballen hebben om dat te plaatsen en eerlijk te zijn.

HRE

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Gieten

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:19

ligt het aan mij of doen de foto's het niet?

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:20

Ik wou hem lager hebben met het hoofd.....
Ik kan het wel ff mooier maken dan het is, dat ik weerstand bood omdat hij wat te hoog kwam en mijn been erbij vergat te geven. Nee, ik trok simpelweg aan de teugels omdat ik het paard lager wou hebben met het hoofd, en dat lukt me want hij zakte daarna.

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:21

Jammer dat ik maar 3 foto's kan zien, op deze foto's ziet het er best oké uit vind ik hoor!

Het paard doorlaten trainen, dan foto's lijkt mij een goede optie.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:30

HRE schreef:
ligt het aan mij of doen de foto's het niet?

ik zie ook niks..

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:45

Ik reageer niet gauw in een topic maar wil toch even een berichtje achter laten.
Ten eerste vind ik het knap en supertof dat Kelly aangeboden heeft het paard een keer te trainen. Dat zouden de meesten hier op bokt niet doen nav een topic van een andere bokker.

Verder is het super moeilijk om een z paard met een verkeerde basis en een verkeerde houding in 1 x goed te krijgen, ook al zitten alle knopjes erop. Ik kan maar een paar foto's zien en daar zie ik een paard die alleen maar in de opgerichte houding wilt lopen, daarbij zijn rug wegdrukt, veel spanning met zijn hoofd/mond laat zien en geen gangwerk laat zien. In het filmpje zie ik een ruiter die hierin verbetering probeert te brengen door het paard zijn hals wat meer te laten zakken terwijl ze hem in een voor hem lekker tempo wil laten lopen.

Als je voor het eerst op een paard zit probeer je hem eerst eens even aan te voelen. Om de basis van dit paard goed te krijgen ben je echt wel wat langer bezig dan 1 maand, vooral als je het op de juiste manier wilt doen. Lijkt me ook niet dat Kelly dit probeerde te bereiken toen ze aanbood hem eens te rijden, maar dat ze het aanbood zodat TS betere rijfoto's kon maken voor de verkoop. Als ik de foto's van het vorige topic bekijk zie ik een duidelijkere verbetering. Tip; zet iig het filmpje erbij, jammer dat de galop er niet op staat.

In ieder geval petje af voor Kelly, supertof dat je TS wilde helpen!! Ik zou zeggen als iemand TS wil helpen nog betere foto's te maken, meld je dan bij haar :D .

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:50

Bedankt MR :j

Nog een foto gevonden waar de bokkers misschien wel blij van worden, halsstrekken hebben we namelijk ook gedaan:
Afbeelding

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:30

Petulan schreef:
Ach kom nou x_marr, alsof jij nooit tijdens het terugrijden naar de halt een ophouding maakt. Jij bent zeker een übermensch-ruiter die nooit zoiets doet? Paard reageert vrij duidelijk, dat klopt, maar dat hoeft niet gelijk getrek en gepluk te betekenen?

Tja, sommige mensen zijn roomser dan de paus...

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 20:45

hmmm, maf dat de foto's het niet meer doen :?
Gezien het tekstje denk ik dat ik teveel foto's op het account heb staan ofzo, heb daar een tijd geleden al eens foto's voor moeten verwijderen. Ga kijken wat ik daar aan kan doen en zal dan ook reageren op wat er gepost is, maar nu even niet, want heb nu ruzie thuis en even wat anders aan mijn hoofd dus :)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:47

KarinvdM schreef:
Petulan schreef:
Ach kom nou x_marr, alsof jij nooit tijdens het terugrijden naar de halt een ophouding maakt. Jij bent zeker een übermensch-ruiter die nooit zoiets doet? Paard reageert vrij duidelijk, dat klopt, maar dat hoeft niet gelijk getrek en gepluk te betekenen?

Tja, sommige mensen zijn roomser dan de paus...


Paard stond hier al lang stil. Van de overgang was dus ook geen sprake meer, vandaar ;)

xMysterique

Berichten: 1
Geregistreerd: 13-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:55

Ziet er mooi uit!
Maar wat is er te zien daarbeneden?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:34

zeg ik nu iets heel dom of heeft dit paard ook best een "moeilijke" rug?
Wat misschien dan weer veel mee speelt in de moeite om de achterbenen fijn mee te nemen?

ILoveMyHorse
Berichten: 1540
Geregistreerd: 26-02-07

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:42

Nou ik kan geen foto's zien? Ben wel erg benieuwd namelijk :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:48

Hier ook geen werkende foto's...

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 07:02

Ik heb het opgezocht maar ik heb deze maand teveel directe links geplaatst. Even kijken hoe ik dit ga oplossen :=

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:14

Op pagina 2 staat ook nog n filmpje, speciaal voor de ramptoeristen die het nog willen zien,,,

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Mijn schimmel met zijn gastamazone Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:33

Aangezien de foto's het (tijdelijk) niet meer doen zet ik dit topic voorlopig op slot. Urielle, je kunt de foto's ergens anders uploaden en ze mij of een andere RIJ-ITP PBen dan zetten we ze in de openingspost.