Volgende week gaan we voor 't eerst M1 starten. Thuis gaat het al best fijn, maar op concours kan hij tamelijk gespannen zijn en daardoor erg terughoudend. Ik verwacht er dan ook niet teveel van. Leuke oefening zullen we maar zeggen.
Zandor is 6 jaar oud. En ik heb 'm als 4-jarige gekocht als goed zadelmak. Door een blessure heeft hij toen bijna 1 jaar stilgestaan en heb ik 'm als 5-jarige pas op kunnen pakken. Het heeft lang geduurd voordat hij beter in z'n bespiering kwam en op eigen benen kon lopen, maar hij gaat nu steeds fijner aanvoelen.
Ik heb pas sinds kort weer les. Qua verbeterpunten zie ik vooral m'n handen. Teugels korter en handen beter bij elkaar plaatsen. M'n houding is ook niet erg mooi, maar ik hoop dat dat vooral door dit zadel komt. M'n nieuwe zadel bleek niet goed en is voor aanpassing terug naar de fabriek. Dit tijdelijke leenzadel vind ik vreselijk zitten en ik krijg er rugpijn van.
Tot slot: de foto's zijn gemaakt terwijl ik er al een uur opzat. De vermoeidheid sloeg wat toe