Na bijna drie maand werk aan gehad is onze film eindelijk af!
Naar onder schrollen voor de film te zien.
Eerst een woordje uitleg…

Er was vraag naar aanleiding van mijn laatste topic: Kozakkenvoltige met neckrope op wandel + vd [RIJ-ITP] Kozakkenvoltige met neckrope op wandel + vd
Waren er verschillende mensen die dit graag op film wouden zien.
Voltige is in het derde stuk te bezien.

Ik had gezegd dat ik bezig was met een aantal vrienden een film te maken.
Deze is eigenlijk meer een sprookjesfilm.
We hebben allemaal ons eigen ding gedaan en al het beste in ons en de paarden boven gehaald.
Hier en daar zitten er wat foutjes in ivm de tekst van Silke en bepaalde overgangen.
Babette en ik hebben er enorm veel tijd ingestoken om dit ineen te knutselen, op het einde was het beetje teveel aan het worden. ^^
Ik weet dat er ook veel kritiek op dit topic was: [GVL-ITP] Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D
Maar ik moet de mensen toch teleurstellen, dit zit ook weer in de film en gaat steeds vlotter en vlotter.
Ik ben heel trots op mijn viervoeters.
Maar vooraleer er bommen op af te smijten, kijk eerst naar de hele film

Babette heeft enorm veel inspiratie gebracht voor een verhaal te vormen en Silke kwam dan nog op het idee om het zelf te vertellen in het verhaal wat wel een mooi effect vormt vind ik.
Zo hebben jullie ook een idee waarover het gaat.
Babette zit hier trouwens op het forum met haar pony Jackie.
Ik vind die twee trouwens heel mooi bij mekaar passen.
Jackie was eigenlijk een simpele manege pony.
Babette was begonnen rijden in die manege met Jackie, pony was toen nog maar 5jaar ofzo.
5 tal jaar later toen die manege Jackie wou verkopen heeft zij Jackie uiteindelijk gekregen van haar ouders na lang aandringen.
En nu al die tijd later zijn ze nog steeds samen.
Jackie wordt 16 en Babette is 16.
Op het eerste zicht lijkt haar pony makkelijk en dat is ergens wel zo alleen is die pony zodanig dat manege gedoe gewend geraakt dat die pony van niet veel meer afwist.
In het begin was het moeilijk om daar verder contact met te zoeken, ze heeft heel lang moeten werken om een beetje aandacht van haar pony naar haar toe te krijgen.
In de film loopt de pony achter haar wat simpel lijkt maar ze heeft er echt heel veel voor moeten doen eer Jackie echt interesse kreeg in Babette.
Met dat compliment deed ze er een jaar over, beide hebben een lange tijd zwarte sneeuw gezien en ik vind chapeau dat ze allebei zo veranderd zijn en dat Jackie nu echt plezier heeft gekregen met haar.
Zij wil vooral verder in vrijheidsdressuur, grondwerk en bitloos met haar pony.
Hier en daar op wandelingen die afgelegen zijn lukt dit al heel vlot om op neckrope te gaan.
De zelf gemaakte vleugels:

Wat je kan met een paard maakt niet uit, de weg die afgelegd is om iets samen te bereiken, hoe klein of hoe het groot het mag zijn vind ik veel belangrijker en heb je veel meer genieten van dan iets rap te forceren.
Silke (18j) met haar paard Quélou:
Zij is onze verteller maar niet zomaar verteller.
Al de dingen die Silke deed met Quélou en die er ook inzitten zijn leuke afwisselingen, wat het leuker maakt om naar haar te luisteren.
Vind het echt sjiek geworden hierdoor!
Heel dat gedoe heeft door haar een mooie wending gekregen.
Zij rijdt met haar paardje ook bitloos.

Voor degene die nieuwsgierig waren naar die voltige met neckrope in dat veldbaantje, in dat zelfde stuk heb ik weer voltige gedaan met neckrope en staat op film.
Door youtube is de kwaliteit wat afgenomen maar als je goed kijkt zie je het wel duidelijk.
Gilles(17j) heeft ook heel goed gedaan met mijn hengstje Sioux, die twee passen echt goed bijeen vind ik.
Dan wel nog met een bitloos hoofdstel aangezien dat Sioux een neckrope nog niet kent maar ook wel buiten in een veldbaan voltige gedaan.
Moet zeggen chapeau voor die twee dat die zo goed samen kunnen opschieten met mekaar!
En het vertrouwen, ik zou niet zomaar iedereen op hem willen zetten aangezien Sioux niet stopt mocht er wat mis gaan tijdens de voltige.
Maar die twee zijn zo danig goed op mekaar ingespeeld dat ik hen 100% vertrouw samen.
Hij komt ook wekelijks mijn deur plat trappen en rijdt vaak met Sioux.

De lifts die ze bedacht waren ook tof, mss beter meer black lights in gestopt.

Dorien(22) met Boy mocht natuurlijk ook niet mankeren.
Was eigenlijk moeilijk om van Dorien een slecht iemand te maken aangezien zij altijd zo vrolijk en goedgezind is.
Maar was wel fijn, tijdens de opnames voor de film heeft Boy leren steigeren en hebben we dit er ook ingestopt.
Wat ondertussen al vlotjes gaat vind ik, ik vind die twee mooi bij elkaar passen.
En verder bij haar thuis ook nog wat zitten filmen.

Zitten trouwens een paar leuke dingen in van in het zwembad, aantal seconden in de film.
Ookal kan het ene paard wat meer dan het andere, ieder op zich vond ik prachtig samen passen bij hun paarden en was telkens genieten om naartoe te kijken.
Ikzelf ben ook heel tevreden over mijn paarden: Sioux met Gilles.
Zippy en ik samen, alhoewel zijn dressuur minder vlotjes ging daar het op een onbekend veld was, normaal gezien loopt hij altijd ergens in een piste dressuur.
Velden dienen voor hem om op te galopperen als we op wandel zijn dus had hij het best ff moeilijk maar soit, we streven niet naar de perfectie, er is nog veel werk maar los gezien van zijn dressuur deed hij al de rest heel goed.
Het enige wat met zijn bitloos hoofdstel is is zijn dressuur, de rest is volledig op neckrope.
Kalife die mocht zeker ook niet ontbreken, bij hem is alles met neckrope.

Het was normaal gezien de bedoeling om de film niet langer te laten duren dan 15min maar deze is wel een beetje uitgelopen… heb de film in drie moeten knippen om op youtube te kunnen zetten.
Genoeg gekletst, na lang wachten hier de film:
Deel 1:
Deel 2:
Deel 3:
Tips en verbeter punten zijn uiteraard altijd welkom maar breek het niet af, er zit hier enorm veel tijd en werk in.