Azzaro Z @ dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarleenvdB

Berichten: 322
Geregistreerd: 07-09-10

Azzaro Z @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:50

Sinds 13 november 2009 heb ik mijn eigen e-pony.

Naam: Azzaro Z
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 7 jaar, 13-06-2003
Ras: Zangersheide


Kijk ook even bij mijn ander onderwerp, ik ben namelijk op zoek naar het tweelingbroertje van mijn pony!


De foto's zijn al van 4 maanden geleden, mijn pony staat nu in training bij een trainster waar ik ook help paarden trainen. Daar wordt er flink aan gewerkt aangezien mijn pony de stelling helemaal verkeerd pakt en net voor de galop één pas verkeerde stelling aanneemt en daardoor verkeerd aanspringt. Samen zijn we nu dus in training want zelf krijg ik ook les hoe ik dit aan moet pakken en moet verbeteren.


Commentaar of tips mag dus wel, maar onthoud dat dit al van 4 maanden geleden is en het er nu dus anders uitziet! Ik zal binnenkort foto's laten maken van hoe het nu gaat.



Enjoy!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


x

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Azzaro Z @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:54

ITP -> RIJ-ITP

MarleenvdB

Berichten: 322
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:55

Berdien schreef:
ITP -> RIJ-ITP


ik snap hm al :P

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:57

Lastig te beoordelen van deze paar foto's.
Het enige commentaar dat ik nu kan geven is dat je wel netjes rechtop moet blijven zitten en niet steeds naar je mooie pony kijken :D

kimpjj
Berichten: 247
Geregistreerd: 25-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:59

Jammer dat het weinig foto's zijn maar het ziet er leuk uit. Leuke pony ook.

Wij hebben het ook gehad dat ons paard op de verkeerde stelling aan sprong. Maar na lang trainen is dat weer goed gekomen.

Succes met trainen

simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Re: Azzaro Z @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:54

Zorg dat je makkelijk blijft met je binnenhand, op de laatste foto's heb je hem aardig strak. Blijf hem goed aan je binnenbeen houden zodat je hem als het ware opzij kan drukken voor je binnenbeen en met de buitenteugel opvangt

MarleenvdB

Berichten: 322
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:28

simo0ne schreef:
Zorg dat je makkelijk blijft met je binnenhand, op de laatste foto's heb je hem aardig strak. Blijf hem goed aan je binnenbeen houden zodat je hem als het ware opzij kan drukken voor je binnenbeen en met de buitenteugel opvangt


ja dit leer ik nu ook met de trainingen, hij moet inderdaad om mijn binnen been gaan buigen waardoor ik de buitenteugel er alleen nog maar bij moet houden dat hij niet over zijn schouder wegloopt enz.

simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:14

KleinmeisJ schreef:
simo0ne schreef:
Zorg dat je makkelijk blijft met je binnenhand, op de laatste foto's heb je hem aardig strak. Blijf hem goed aan je binnenbeen houden zodat je hem als het ware opzij kan drukken voor je binnenbeen en met de buitenteugel opvangt


ja dit leer ik nu ook met de trainingen, hij moet inderdaad om mijn binnen been gaan buigen waardoor ik de buitenteugel er alleen nog maar bij moet houden dat hij niet over zijn schouder wegloopt enz.


Oke, super!
Nouja verder lekker trots gaan zitten, je mag natuurlijk af en toe wel even naar je paardje gluren, maar probeer je schouders mooi rechtop te houden en te voelen wat er onder je gebeurt. Als het van achter goed zit dan komt hij van voren vanzelf wel in je hand. En je tenen mooi naar voren maar deze 2 punten zijn bijna voor elke ruiter erg lastig om te verbeteren!
Maar verder heel goed dat je ook in training bent, lekker doorgaan!

meagen

Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-07
Woonplaats: deventer

Re: Azzaro Z @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:16

hoi vraag je wat heeft hij boven zijn linker oog zitten het is daar hellemaal dik of zie ik dat verkeerd

MarleenvdB

Berichten: 322
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 09:42

simo0ne schreef:
KleinmeisJ schreef:

ja dit leer ik nu ook met de trainingen, hij moet inderdaad om mijn binnen been gaan buigen waardoor ik de buitenteugel er alleen nog maar bij moet houden dat hij niet over zijn schouder wegloopt enz.


Oke, super!
Nouja verder lekker trots gaan zitten, je mag natuurlijk af en toe wel even naar je paardje gluren, maar probeer je schouders mooi rechtop te houden en te voelen wat er onder je gebeurt. Als het van achter goed zit dan komt hij van voren vanzelf wel in je hand. En je tenen mooi naar voren maar deze 2 punten zijn bijna voor elke ruiter erg lastig om te verbeteren!
Maar verder heel goed dat je ook in training bent, lekker doorgaan!



ja ik vind het zelf ook erg fijn dat we samen in training zijn, ik kom daar namelijk al een jaar op stal en dan help ik mee met de trainingspaarden. Als ik die dan rij krijg ik ook les van de trainster en nu mijn eigenste daar staat krijg ik ongeveer om de dag les. Zij rijdt hem dan ook, leert hem het een en het ander en daarna mag ik het proberen en krijg ik ondertussen aanwijzingen. Ik zal dus binnenkort even nog foto's maken. Dan kunnen jullie zien of het verbeterd is.
Al zie je het op foto's vaak minder goed dan in het echt haha.
Maar wat jij zegt krijg ik inderdaad ook voor aanwijzingen.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Azzaro Z @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:44

Leuke foto's alleen er is weinig aan te zien met veel foto's van dichtbij.

Succes in ieder geval met de training!

simo0ne

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:59

KleinmeisJ schreef:
ja ik vind het zelf ook erg fijn dat we samen in training zijn, ik kom daar namelijk al een jaar op stal en dan help ik mee met de trainingspaarden. Als ik die dan rij krijg ik ook les van de trainster en nu mijn eigenste daar staat krijg ik ongeveer om de dag les. Zij rijdt hem dan ook, leert hem het een en het ander en daarna mag ik het proberen en krijg ik ondertussen aanwijzingen. Ik zal dus binnenkort even nog foto's maken. Dan kunnen jullie zien of het verbeterd is.
Al zie je het op foto's vaak minder goed dan in het echt haha.
Maar wat jij zegt krijg ik inderdaad ook voor aanwijzingen.


Oke, ben benieuwd hoe je foto's eruit zien, plaats er snel maar wat!
Laat het me maar even weten als je weer een topic opent met de nieuwe foto's!

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:23

wat een leuk paardje :o