Hier dan weer een topic, ons eerste buiten JITP (ben niet zo'n held en denk meteen dat ze me gaan afkraken..) met foto's van vandaag, mét Johnny's leuke nieuwe setje die ik jullie toch écht moest laten zien. Johnny is 5 jaar, 1m48 en sinds april de mijne. Toch ging het altijd maar slechter en slechter, en was ik zelfs ongelooflijk bang om te rijden.. Na een val waarbij ik m'n hele onderrug kneusde was het genoeg geweest, ik durfde er écht niet meer op, zat constant gespannen op m'n pony en draven durfde ik gewoon niet. Dan zijn we maar aan het VD'en geslagen en vaak gelongeerd, en langzaam maar zeker, kwam het vertrouwen weer terug. Ik durfde weer op z'n rug.
Sinds een weekje zijn we echt weer aan het werk. Lees: ontspannen aan het draven en stappen, want galop durf ik nog niet (en dat is best genant om te zeggen als je al 6 jaar rijd). Voorlopig focus ik me dus vooral op stap-draf en andersom, probeer ik er wat meer controle over te krijgen zodat ik op een dag zelfzeker genoeg ben om weer een galopje te proberen! Dit gaat erg goed, we rijden veel overgangen en oefeningen. Vooral de buiging focussen we ons op. Linksom gaat geweldig, kan m'n binnenteugel losgooien als ik wil, en hem toch netjes een volte rijden, maar rechtsom is een complete ramp, dat is dus nog zeker een werkpuntje!

Eigen commentaar : mijn houding. Ik zit al veel meer ontspannen maar toch nog voorover. Verder ook m'n handen meer dragen. Sinds gisteren heb ik een nieuw zadel waar ik ook véééél comfortabeler in zit, en als ik naar foto's van eergisteren kijk is m'n houding fel verbeterd! Verder loopt Johnny best wel op de voorhand, maar nageven gaat veel beter. En ik wéet dat ik een mooie pony heb maar kan het niet laten om tijdens het rijden ook naar hem te kijken

Verder wou ik ook even zeggen dat we sinds een weekje echt weer aan het werk zijn na een heel diepe put, dus je mag vooral niet te kritisch naar de foto's kijken, denk maar gerust dat hij nog maar een tweetal weekjes in m'n bezit is, want zover staan we ook momenteel

1. Stapfoto

2. Valt op de voorhand, en pianohandjes. verder best ontspannen!

3. Opletten, Joyce!

4. Te diep en ik val voorover.

5. Fijn beeld

6. Linksom. John loopt te diep en op de voorhand.

7. Idem

8. Halthouden

9. Afgezien van mijn houding een erg fijn beeld

10. Sta-moment. Op de voorhand maar verder mooi!

11. Enn klaar, leuke foto

Hou het netjes!