Dit is mijn nichtje Amy, 6 jaar oud, maar ze begint wel héél gek van paarden te worden

En wauw, toevallig heb ik 2 leuke shetlanderhengsten in de wei staan die het heel leuk vinden om een ritje te maken

Dit zijn foto's van vandaag, ik geloof nog maar iets van de 5e keer dat ze erop zit...En ze doet het super!
Stappen en draven kan ze al 'los' (zonder longeerlijn o.i.d.), en ze heeft dinsdag haar eerste pasjes in de galop gemaakt

Doorzitten kan ze zelfs al beter dan ik

Maar er zit wellicht wel een verschil tussen een knoepert-KWPN en een shetlander

De pony waar ze op rijdt is Rosso, een 4/5-jarige (weet niet precies) papierloze shetterhengst. Hij is onwijs lief, alleen afentoe een beetje lui

EVEN LEZEN
Zoals je ziet zitten de beugels verder naar voren dan eigenlijk hoort. Dit is omdat ik het zadel vanochtend pas binnengekregen heb, en ik wou het eigenlijk wel gelijk gebruiken vanwege het galoperen (kan ze zich beter vasthouden dan met dat prut-zadel wat ik eerst had

Kijk en geniet

Halthouden... oh ja! Achteroverzitten en een beetje druk op de teugels!
Maar niet té ver achterover aub

Spelletje om haar sturen te verbeteren. Ik gooi de bal ergens naartoe, zij moet ernaartoe lopen en met haar hand de skippybal aanraken. Moeilijk hoor

Daarrrrrrrrrrr is de bal!

Pony spot de bal

Drafje

Misschien kan zij als reserve-reserve mee naar de WEG? Mocht Anky niet meer willen

Volle concentratie...

Pony is moe

Dus dan grijpen we een andere pony

Ik weet trouwens dat ze voor het zicht wat te groot lijkt voor Junior, maar voor die paar keer kan dat niet echt kwaad. Bovendien is ze ook niet echt heel zwaar...

Junior lijkt ook wat mager, dit is NIET zo. Hij is erg rank gebouwd en slank (ja, zulke shetlanders bestaan!

Brand los, maar hou het vriendelijk

Tips om de lesjes leuker te maken kan altijd