Oostenrijkse IJslanders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Oostenrijkse IJslanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 14:52

Hai :D

Op 't moment ben ik in Oostenrijk bij een ontzettend leuke IJslander stal. Ik heb dagelijks les op de gave paarden hier en ik kan 't niet laten om even wat foto's op Bokt te zetten :)
Ik heb zaterdag gewoon een groepsles gehad om te kijken hoe we rijden en verder rijd ik de rest van de week alleen met m'n zus lessen, dus bijna privé les :D We doen om en om töltles en springen.
Ik reed thuis ook op IJslanders dus had er niet veel van verwacht maar het is zo ontzettend leuk :)) We krijgen echt heel goed les (m'n Duits vliegt vooruit :+ ) en de paarden zijn hier absoluut niet van die typische lespaarden, veel gaver :D

1, De eerste dag reed ik op Lysa, we mochten zelf een paar uitzoeken maar ik had niet gezien dat ze op een verhoging stond dus ik reed perongeluk op de kleinste ipv. wat ik dacht; de grootste := uiteraard is er eerst gestapt en gedraafd maar daar zijn geen foto's van.
Afbeelding

2, Lysa is echt een barbiepaard, al haar spullen zijn roze _O- Zelfs de teugelstops :')
Afbeelding

3,
Afbeelding

4,
http://i58.tinypic.com/6ezzf9.jpg

5, De les daarna begon het :)) töltles, ze had van te voren al gezegd dat we dan ook meer gingen galloperen en 'schenken' waarvan ik dacht dat ze wijken bedoelde maar dat bleek net wat anders te zijn, je paard met de achterhand van de hoefslag laten lopen neusje naar buiten en dan zo dus een soort van wijken maar niet helemaal, erg leuke oefening die ik thuis ook wel eens doe :D
Ik reed hier op Bjarki, die zou ik zo mee naar huis willen nemen :D Ontzettend fijn paard en ook nog eens heel erg knap!
Afbeelding

6, Beginnetje van het 'schenken' :D
Afbeelding

7, Tölt :D Hij tilde zijn voetjes heel mooi op maar dat moment hebben m'n ouders helaas niet echt, ze hebben zelf niks met paarden dus zien ook niet wanneer het nou hét moment is en wanneer niet :+
Afbeelding

8,
Afbeelding

9,
Afbeelding

10, Deze vind ik echt heel erg gaaf <3
Afbeelding

Mocht het iemand opvallen; Bjarki loopt erg lateraal, hij had nog wat moeite met loslaten ik ben natuurlijk ook vreemd voor hem maar daar gaan we morgen weer lekker mee verder werken :D

Vandaag reed ik op Glenur en gingen we springen!

11, We begonnen met de verlichte zit oefenen over cavalleti's. Aangezien je het moet voelen moesten we dat ook zonder handen doen en later ook met ogen dicht, helemaal mijn ding, thuis rij ik vaak vaak uren alleen in het bos en dan rij ik ook vaak zonder handen of met ogen dicht omdat je dan gewoon alles veel beter voelt en steviger gaat zitten :+ En het is gewoon leuk om het eens heel anders te doen :')
Afbeelding

12, Eerste keer in galop dus nog even met teugels.
Afbeelding

13,
Afbeelding

14, En het springen zelf :D We gaan niet erg hoog omdat de IJslanders hier dat niet kunnen. Die waar ik op reed zou wel nog wat hoger kunnen maar de andere niet.. Maar dat maakt niet uit, ik leer hier nu gewoon goed zitten, thuis heb ik een verzorgpaard dat hoe dan ook hoog springt, ookal is de hindernis nog zo laag dus daar hoeft het niet voor :+
Afbeelding

15,
Afbeelding

16,
Afbeelding

Dat was het alweer :) Er zal vast nog wel een topic komen want ik heb nog 4 lessen en volgende week zit ik op een andere plek waar we elke dag de bergen in gaan met de paarden :D

Bedankt voor het kijken!
Laatst bijgewerkt door melody7 op 22-07-14 14:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Vero

Re: Oostenrijkse IJslanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:54

gaaf!
zijn ijslanders fijn om te rijden?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:55

Gaaf! Leuke foto's zeg.
Leuke vakantie dus :D.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:03

Schitterende foto's hoor, en schitterende paarden. Ze zien er heel goed uit! 't Is duidelijk dat je met volle teugen geniet! :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 15:06

Dankjullie!

xfjord, heel fijn! :D Alleen als ze lateraal tölten niet :+

Shadow, zeker weten! :D En ze worden hier heel erg goed verzorgt :j Om maar een idee te hebben; De binnenbak heeft een dubbel dak zodat het er nooit te heet wordt, er wordt elke dag gesproeid zodat het niet te stoffig is voor de paarden, de stallen hebben ventilatie en ga zo maar door :+ Ze worden echt als goud behandeld, helemaal top :j

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:17

Ziet er goed uit Lysanne! Die bonte neem je mee naar huis he? :P

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:19

Wat gaaf, en wat hebben deze mensen het goed voor elkaar! Pony's zien er goed uit, bak ziet er prachtig uit, tuig ziet er goed uit en alles ziet er erg relaxt uit. :))

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 15:39

Zodat jij hem kunt komen stelen Leonie? :+
Hij is zo gaaf he <3

Blacky dat hebben ze zeker ja :D Het gebouw staat er ook pas 3 jaar, alles is echt super mooi <3 Ze hebben ook iets van 6 boerderijen hier bij elkaar staan, volgens mij zijn ze gewoon heel erg rijk en investeren ze dat in het zo fijn mogelijk maken voor de paarden :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:44

Ooh wat leuk zeg! Ik heb in Ooostenrijk op een Noriker gereden, maar ijslanders zijn stiekem toch wel leuker :D
En je doet me zo denken aan Shailene Woodley :o

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:48

Aah, leuk man! De eerste lijkt een beetje op Patti, klein maar heel fijn.. <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 15:49

Ik heb al vanalles gereden hier, volgende week worden het voornamelijk haflingers :D Vind het allemaal leuk, maar dit is toch wel erg gaaf :))

Haha vind je? _O- Even opgezocht maar ik zie die gelijkenis niet zo :')

Lente, Patti is jouw paard? :)

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:55

melody7 schreef:

Helaas niet ;) Is een paard van Hannah dat ik vaak rijd. Ze neemt hem ook voor me mee naar weekcursus op de breida *\o/*

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 15:56

Ohh wat grappig! :D Bij Hannah ken ik alleen maar Saela en Brana omdat ik daarop heb gereden :+
Breida reed ik tot vorige week, heb na de vakantie geen tijd meer..

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:57

melody7 schreef:
Zodat jij hem kunt komen stelen Leonie? :+
Hij is zo gaaf he

Chips, je hebt mijn plan door. -O-

melody7 schreef:
Ik heb al vanalles gereden hier, volgende week worden het voornamelijk haflingers :D Vind het allemaal leuk, maar dit is toch wel erg gaaf :))

Haflingers!!!! :~

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:00

:D Als het kon zou ik hem zo meenemen :+ Mocht jij hem wel een paar weekjes per jaar lenen _O-

Jaa haffie's <3 Ik hoop dat Daisy er nog is, daar reed ik 4 jaar geleden vaak op :D Die zijn gewoon nog krachtiger dan Ijslanders, zo gaaf :))

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:02

melody7 schreef:
Ohh wat grappig! :D Bij Hannah ken ik alleen maar Saela en Brana omdat ik daarop heb gereden :+
Breida reed ik tot vorige week, heb na de vakantie geen tijd meer..

Wat jammer..
Haha, Patti heeft ook wel wat van Saela, klein en fel, maar dan met veel tölt en heeeeel veel rentelgang.. Ook als je dat niet helemaal bedoeld.. :Y)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:03

wat een mooie ijsjes :~

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:08

melody7 schreef:

Haha vind je? _O- Even opgezocht maar ik zie die gelijkenis niet zo :')

Je neus, ogen en mond zijn bijna hetzelfde vind ik :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:12

Ohh Lente dat zomaar rennen houd ik dan weer niet van :+ Alleen als m'n verzorgpaard het doet, bij haar is het grappig omdat ik weet dat ik haar toch wel kan stoppen als ik er genoeg van heb :')

Hmm nee ik zie die gelijkenis echt niet trijnie _O- Maargoed, misschien zo vanaf de foto's wel :P

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:15

melody7 schreef:
Ohh Lente dat zomaar rennen houd ik dan weer niet van :+ Alleen als m'n verzorgpaard het doet, bij haar is het grappig omdat ik weet dat ik haar toch wel kan stoppen als ik er genoeg van heb :')

Hij heeft ook een prima rem hoor ;) Hij naait je niet, het is echt een schatje :) Hij gaat alleen bij voorkeur hard, en telgang vindt hij momenteel het makkelijkst.. :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:15

Ik ben jaloers op je! wauw. Ik kom wel even per vliegtuig bij je langs _O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:16

Ahh op die manier vind ik het dus wel leuk :P
Mel is wel het type naai-paard maar ze doet het op zo'n manier dat het grappig is :')
Maar ze is wel een schatje hoor :) Ze doet het niet gemeen, gewoon op z'n Mel's <3

Whahaha Sam _O- Dit zou wel echt iets voor jou zijn ja!! Je zou niet meer stoppen met lachen denk ik zo :+

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:19

Haha, hij is ook echt heel leuk.. :)
:P Gewoon een goede combi met jou dus :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:22

Dat zal vast wel! Anders moest hij ook niet mee op cursus :D

Ja :+ Heeft een jaar of 3 geduurd voor we het echt goed konden vinden en met rijden nog eens 1 of 2 jaar maar dan heb je ook was :P Ze heeft gewoon een gebruiksaanwijzing, en die ken ik nu en dan is het goed :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:24

Toffe foto's én mooie paarden! De bak ziet er ook erg mooi uit, heb je een totaal foto v.d. bak?