Springen en spelen met Ivy!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Springen en spelen met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 11:00

Ik ga steeds verder vooruit in het rijden met Ivy. Ook wil ik met haar het springen wat meer gaan oppakken, ik heb niet voor niets een allround paard gekocht! Dit keer hebben we geoefend met het springen van een oxer. Ivy heeft namelijk de neiging om voor heel goed te springen, maar haar achterhand te vergeten. Dit wordt beter als ze meer activiteit en impuls heeft. Daar kunnen we met de oxer goed mee oefenen. Ook moest ik van het meisje dat me hielp oefenen met tellen, iets wat voor mij nog best lastig is, maar zeker goed om te oefenen! De filmpjes staan overigens niet op volgorde.

Het eerste filmpje is wel eentje van het begin, in slowmotion gefilmd. We hebben nogal gelachen om de dramatisch in elkaar vallende sprong :') Maar hier zie je wel duidelijk het probleem van de niet meekomende achterhand.


Hier zie je dat de activiteit wel beter wordt.








Verder vind ik het ook heel belangrijk om mezelf te challengen. Met Shan had ik namelijk best wel veel problemen met opstappen, hierdoor heb ik daar best wel een angst voor ontwikkeld. Daarom had ik besloten om een keer bitloos en zonder zadel op Ivy te stappen. Daar kwam ik mezelf weer aardig tegen. Ik dacht dat ik mijn angst al bijna kwijt was, maar ik heb er letterlijk twintig minuten over gedaan om op te stappen, uiteindelijk heeft een stalgenootje me er bijna opgeduwd :') Toen ik eenmaal zat, vond ik het nog steeds aardig spannend, maar voelde ik me al snel een stuk beter.
Daarvoor hebben we eerst wat vrijheidsdressuur gedaan, zodat ze eerst wat op mij gefocust zou zijn en natuurlijk om dat het gewoon leuk is.



Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna ben ik er dus (na veel struggles) opgestapt. Ik heb een paar rondjes gestapt, maar vooral stilgestaan voor wat foto's. Dat was al een hele stap voor me haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Een reactie of tips zijn altijd welkom!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Springen en spelen met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 14:23

Bedankt allemaal!
Dat niet uitkomen klopt ook, zeker, dat kan ik zelf alleen nog niet zo goed haha. Daarom heb ik dit keer dus al geoefend met galopsprongen tellen. Op een gegeven moment wist ik dat ik er drie moest hebben en dan springen. Nu nog erop leren anticiperen :)
Bedankt ook voor de tips! Ga ik zeker mee aan de slag!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Springen en spelen met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 10:51

Grondbalk lag er wel!
Bedankt voor je tips!
Ik let idd als ik rijd altijd goed dat ik haar recht heb, alleen dit keer besloot ik het even los te laten en me op het springen te richten. Dat vind ik al spannend genoeg!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Springen en spelen met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 18:53

Dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Springen en spelen met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 19:58

Bedankt voor je tips! Ga ik mee aan de slag!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Springen en spelen met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 10:38

Bedankt voor je tips! Wat je zegt klopt idd precies! Ze is de laatste tijd steeds meer voorwaarts, maar heeft ook echt de neiging om achter het been te komen. Ik ga met alles hard aan de slag!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Springen en spelen met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 10:48

Bedankt voor je tips!
Hier vlak na heb ik houding en zitles gehad van een sporthyppischoefentherapeut (lekker woord haha) waar mijn lichtrijden al een stuk onder de loep is genomen en verbeterd is (dus idd aan de slag met licht lichtrijden). Met de rest ga ik aan de slag!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Springen en spelen met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 13:52

Dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, L_Flo, LaDonna75 en 57 bezoekers