Springen en spelen met Ivy!

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:21

Leuk paard heb je TS! Verhaal van Shan heb ik toen deels meegelezen. Fijn dat je nu een passender paard hebt!

Wat betreft het springen en je probleempje, het is niet alleen de verkeerde afstand maar ook het feit dat je paard teveel naar voren springt en niet terug komt wanneer het nodig is. Stukje kwaliteit wat paard mist, maar dat kan je als ruiter zijnde wel oplossen door paard meer op achter te zetten en goede afstanden te rijden.

Voor een goede afstand heb je een goede galop nodig en in een goed ritme. Jouw galop is nu niet goed genoeg. Er moet meer activiteit in en het paard moet meer op achter. Ik lijk echter te zien dat je paard niet vlug voor je been is. Ik zie soms veel been en weinig gebeuren. Dan krijg je nooit een goede galop. Daar zou ik dus lekker mee oefenen! En dan die activiteit gebruiken om hem dmv een halve ophouding meer op achter te zetten. Als dat eenmaal lukt moet je werken aan een ritme dat je blijft behouden of je nu rechtuit gaat, de bocht om etc. Dat zal je erg helpen met afstanden.

Het tellen wat je doet is al goed om bewuster te worden van je galopsprongen! De oefening tussen een aantal balken die is genoemd is ook een goeie voor bewustwording. Je moet lekker je oog gaan trainen en door de balken neer te zetten op een gemiddelde afstand kan je ook wat meer leren over welke galop je nodig hebt.

Succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie