Een jaar lang met Mick, verhuisd en al

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Een jaar lang met Mick, verhuisd en al

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 23:05

Dit jaar is het tweede jaar dat ik een EJL-ITP met Mick kan maken, hij woont inmiddels 2,5 jaar bij ons. Wel is hij verhuisd van een manege/ranch naar een pensionstal, waar hij in een kleinere kudde woont en niet meer in de manegelessen meeloopt, alleen nog met mijn dochters :) Die gaan op zaterdag op de oude stal met hem naar de les.

Afbeelding
In het voorjaar stond hij nog op de ranch en gingen we lekker met een hele groep op pad naar Joe Mann in de bossen bij Best. Dat is een cafeetje waar je ook je paard vast kunt zetten. Helaas is het dit najaar afgebrand.

Afbeelding
Intussen had Mick het ook in de natte winter prima naar zijn zin.

Afbeelding
In april verhuisde Mick van stal. Hij moest wel even wennen aan de grote waakhond die daar in zijn hok zit en het duurde even voor hij erlangs durfde. Inmiddels kijkt hij niet meer op of om. Zijn vriendinnetje Rojdka, dat met hem meeverhuisd was, heeft hem zoals je kunt zien goed geholpen.

Afbeelding
Afbeelding
Half april op de nieuwe stal, Mick voelde zich al helemaal op zijn gemak.

Afbeelding
Goedzak <3

Afbeelding
Nog even voor een wedstrijd terug naar de oude stal... Deze foto geeft de karakters van Mick en mijn oudste dochter goed weer :D

Afbeelding
De tandarts kwam natuurlijk ook...

In de zomer kwam er een nieuw paard in de wei. Helaas kregen Mick en de nieuwe flink ruzie en liep Mick een diepe wond aan weerszijden van zijn nek op, die gehecht moest worden.
Spoiler:
Afbeelding


Kort daarna begon hij te hoesten. Het is niet onmogelijk dat dat te maken heeft gehad met sterk verminderde weerstand door de vuile wond, de antibiotica en de stress van het blijven knokken om je plekje. We hebben er een poos mee aangetobd en uiteindelijk, na een bronchoscopie, heeft hij een kuur Prednison gekregen. Dat heeft geholpen en inmiddels is hij al enige tijd (nagenoeg) hoestvrij!
Afbeelding

Tussendoor gingen we (met toestemming van de dierenarts) wel mee op trektocht (Son-Geldrop-Soerendonk-Son).

Afbeelding

Afbeelding


In het najaar hadden we een grondwerk-clinic. Dat was ook erg leuk en leerzaam voor mijn jongste dochter.
Afbeelding

En inmiddels zijn we bijna bij het einde van het jaar aangekomen. Mick is blij en staat helemaal op zijn plekkie daar waar hij nu woont. 's Nachts mag hij lekker in een stal en hoewel ik dat nooit verwacht had, staat hij als eerste bij het hek klaar om op stal te gaan 's avonds. Prima! :D
Afbeelding

Op naar 2019, hopelijk iets rustiger voor hem en ons!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Een jaar lang met Mick, verhuisd en al

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:49

Wat een koppie <3 Super leuk dier! Op naar een mooi 2019 :)

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Een jaar lang met Mick, verhuisd en al

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 00:13

Thanks! Ik ben ook nog steeds echt wel erg blij met hem <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:06

Heerlijk om zo met elkaar hier van te kunnen genieten en gelukkig zijn alle nare dingen ook weer goed gekomen.

Noemer

Berichten: 53
Geregistreerd: 12-12-18

Re: Een jaar lang met Mick, verhuisd en al

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:41

Wat een leuke fjord! Hopelijk komende jaren nog meer plezier met hem en geen medische ellende meer

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Een jaar lang met Mick, verhuisd en al

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:58

Ik hoop het ook. Eerst mijn spaarpotje weer aanvullen :x

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:01

Wat een knappe Fjord <3 . Op naar een mooi 2019.

Noemer

Berichten: 53
Geregistreerd: 12-12-18

Re: Een jaar lang met Mick, verhuisd en al

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:08

Ja je kan er echt op leeglopen.. hier heeft de dierenarts ook goed verdiend aan mij dit jaar.. en de hooiboer ook met die droogte