Mijn 2018: Verschillende paarden en veranderingen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Mijn 2018: Verschillende paarden en veranderingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:48

2018 was een bewogen jaar voor mij qua paarden. Aan het begin reed ik nog een lieve 21 jarige merrie. Ik was er 6 a 7 dagen in de week en genoot van rijden, longeren en spelen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Helaas raakte ze blijvend kreupel en na nog een paar maand wel steeds heen te gaan en hoop te hebben op beter heb ik in juni van haar afscheid genomen.
4.
Afbeelding

Inmiddels was ik Naomi, de pony van een vriendin weer gaan rijden die het jaar daarvoor ook 2 maanden op stal had gestaan en ik had gereden.

Heerlijke buiten ritjes!
5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Ik zocht een nieuw paard, iets meer in de buurt want Naomi staat 40 min met de auto van mij af. Ik vond een plekje op 15 min van mijn huis. Een 13 jarige fries voor 2 keer in de week. Even wennen, niet meer elke dag naar een paard te hoeven. Zodoende bleef ik ook nog regelmatig Naomi in het weekend rijden :P

9. Een van eerste keren rijden
Afbeelding

10. Ik mocht met stalgenoten mee doen met een puzzelrit. Verkleed als mummies :P En reed af en toe een buitenritje.
Afbeelding

11. Ook mocht ik een onderlinge wedstrijd rijden. Met 188.5 een nette 2e plaats in de l1
Afbeelding

In de zomer heb ik nog een week in zuid-Duitsland paard gereden. Elke dag zo'n 5 uur in het zadel.
12.
Afbeelding


En toen super gaaf...!! Ik dacht nee heb ik.. ja kan ik krijgen... Mee mogen doen met de ATD in Appelscha met Naomi. Ik ben er zelf voor het eerst met hun trailer en auto en dus paard (had wel BE gehaald 2.5 jaar geleden maar nooit meer met aanhanger gereden....:P ) er heen gereden. PHOEEE wat was dat spannend in mn up! Maar alles is goed gegaan en dat was het zoo super waard!!!!

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15
Afbeelding

Vandaag heb ik afscheid genomen van de fries want ik ben inmiddels ruim 3 maand zwanger. Ik had met hem nog niet de dusdanige klik dat ik hem volledig vertrouw. Wanneer ik zin heb ga ik in het weekend nog lekker naar Naomi voor een ritje of wandeling en ik hoop volgend jaar wanneer de kleine er is weer een nieuwe uitdaging te kunnen vinden!

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn 2018: Verschillende paarden en veranderingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:23

Gaaf overzicht! Foto van de ADT is echt mooi!
En die mummie outfit :')

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:26

Het plezier spat van het scherm af :D

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn 2018: Verschillende paarden en veranderingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 20:47

Bedankt voor jullie reacties!!
Plezier vind ik ook het aller belangrijkste :D