"A devil doesn't become an angel in just one day"

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

"A devil doesn't become an angel in just one day"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 11:55

is wat Chris Irwin begin dit jaar tegen ons zei.

Even vanaf het begin beginnen;
Dit is murphy:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zelf gefokt, twee jaar en de grootste clown die er is.


Afbeelding

Afbeelding

Februari 2018, het is hoogste tijd dat Murphy wordt gecastreerd. Wat blijkt.... hij is klophengst, dus hij is in Utrecht onder volledige narcose geholpen.
Afbeelding

Ondertussen.. Ik krijg steeds meer moeite met Murphy, we begrijpen elkaar niet, waardoor het werken met hem steeds gevaarlijker wordt. Murphy wordt steeds gevaarlijker. Ook in de kudde laat hij dit extreme gedrag zien, wat hem tekent door dat hij volledig onder te wonden zit. Dit laat zien dat hij dit dus niet alleen naar mij doet maar ook richting zijn maatjes. Ondertussen zit ik met mn handen in t haar. Ik durf echt wel te zeggen dat ik veel paarden kan fiksen, maar deze.... ookal heb ik hem vanaf dag 1, ik kan het niet meer alleen. Hierdoor weet ik dat ik het over een andere boeg moest gooien en ben zo bij Chris Irwin terecht gekomen. En wat ben ik mezelf dankbaar dat ik deze keuze heb gemaakt. Hieronder staat een video van onze eerste les.



Chris benoemt naar mij dat ik het niet alleen heb kunnen oplossen. Murphy is typisch een "young male horse" wat constant opzoek is naar grenzen. Na deze les ben ik intensief verder gegaan met trainen volgens deze methode met een erkend trainer. Murphy heeft gedurende de maanden een grote transformatie doorgaan en we zijn dichter naar elkaar toe gegroeid, wij begrijpen elkaar.



In september ben ik de uitdaging aan gegaan en heb Murphy mee naar het NK genomen. Oke er zijn nog 10000 punte n om aan te werken, maar nooit verwacht dat we hier zouden staan.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen is murphy 2,5 jaar en zijn we spelenderwijs bezig met zadelmak maken etc. Volgend jaar ga ik kijken of hij er klaar voor is om een ruiter op zn rug te hebben. Ik wil met hem niet overhaasten.


Afbeelding

Afbeelding

Ook gaat Murphy wel eens mee op wandeling als handpaard.

Afbeelding

Afbeelding


Als ik zo terug kijk op dit jaar hebben we toch maar een hoop bereikt. Wat ben ik trots op mn puppert. Op naar 2019, waar Murphy een half broertje/zusje krijgt!

En wat ik altijd zal meenemen..... "A devil doesn't become an angel in just one day"


Afbeelding

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"


belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 17:11

karin1994 schreef:
Dut is echt heel erg interrressant, bedankt voor het delen.

Wat ik mij afvraag, als Murphy naast je staat, hoe weet hij of je blokt of dat hij je mag aanraken, wanneer is het brutaal?

Ben heel erg benieuwd hoe het jullie vergaat, maar dat gaat volgens mij goedkomen :j



Ja het is echt super interessant en voor mij een hele nieuwe manier van leren! Murphy heeft nogal zn streken gehad met bijten, trappen, bokken richting mij en steigeren. Ook wanneer hij naar je toe komt dan komt hij te snel ipv hoofd laag en rustig. Als ik met beide benen recht op de grond sta betekent het dat hij niet mag komen. Wanneer ik bijvoorbeeld iets inbuig met mijn heup mag hij langzaam naar mij toekomen. Ik zorg ervoor dat ik nooit recht voor Hem sta, en als ik dat wel doe, iets gebogen.

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Re: "A devil doesn't become an angel in just one day"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 17:13

Je moet Chris Irwin maar eens op YouTube intypen. Dan krijg je zeer interessante filmpjes!

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 20:25

karin1994 schreef:
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Ik heb de kans gehad om hem aan het werk te zien, baal er nu zo van dat ik dat niet gedaan heb.

Je hebt me zeker overgehaald om mijn jonkie onder begeleiding van een gediplomeerd instuctrice van deze techniek de eerste stappen aan te leren!


Als ik je 1 tip kan geven.... doen!!!

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 22:36

Hahaha ja heerlijk he! Vind het ook zo leuk en nog steeds super leerzaam om terug te kijken. En o wat was murph daar toch een ander paard. Totaal geen ontspanning etc.. dat commentaar is goud waard van die video :+ :j

Dankjullie voor de leuke reacties!! En ja Marlies heel graag!!! Ik ben ook zo benieuwd hoe hij er weer uitziet in het voorjaar.. zn vacht is ook iedere keer weer anders <3

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 08:43

Thanks allemaal voor de reacties.

@Emita, ik dacht idd dat t niet meer goed ging komen hahaha en het is toch gelukt.... de aanhouder wint *\o/*

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sheeltje2 en 4 bezoekers