Ons Jaar samen Haflingers Stanley en Maximus 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Ons Jaar samen Haflingers Stanley en Maximus 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 15:08

Het jaar 2018. Een leuk jaar voor mij, Maar ook een jaar waar ik vooral mijzelf tegen ben gekomen. Maar dit topic gaat over mijn haflingers Stanley en Maximus.

Het jaar waar ik positieve keuzes heb gemaakt, en ondanks dat ik onzeker ben, en depressie had heb ik mezelf door heen geslagen. Persoonlijk ben ik er nog niet. Ik moet nog veel leren om in het Nu te leven. En niet in het verleden of de dingen die ik hem meegemaakt, mij beinvloeden in wat ik nu wil en doe.

In december 2017 ben ik weer terug gegaan naar mijn oude stal. Naar een hitactief stal. Waar mijn haflinger weer lekker 24/7 buiten kan staan. Ivm atrose wat in 2017 is geconstanteerd is het beter voor hem dagelijkse beweging, en op zijn vorige stal stond hij in de winter maar 2 uurjes op de paddock. Ik merkte dat hij ondanks de atrose nog niks ernstig was, dat hij meer baat bij had om 24/7 buiten te staan. Dus we zijn terug gegaan naar de stal waar ik nu weer ruim een jaar staat.

Januarie:
Nadat stanely 2 weken (ivm kerstvakantie) snachts binnen stond. Ging hij daarna gelijk 24/7 weer de groep in. En toch stiekum trots dat hij gelijk goed uit de stations at. En ondanks dat de kudde waarvan hij de helft maar kende, gelijk goed ging. Net of hij nooit weg is geweest.
1.Afbeelding

februarie: Einde deze maand gingen we een buitenrit maken. Want ook dat kon weer. Heerlijk het bos in. Het zou een rustig stapritje worden met een klein drafje. Helaas werdt de rit onverwachts langer dan ik wou. Maar heerlijk genoten.
2.Afbeelding


Helaas liep stanley de dag erna niet helemaal lekker, waarschijnlijk toch wat overbelast met de combi geen bosrit conditie. Want het zou een kort ritje zijn. Na een week toch dierenarts laten komen. En ja hoor overbelasting. Stomme fout van mij, maar stanley kan niet alleen op buitenrit, dus zelf terug gaan was toen geen optie, want dat zou gevaarlijk zijn. Daarnaast hadden we super veel gestapt. En geen pas kreupel geweest tijdens de rit, ook niet gestruikeld.

Maart
2 weken rust en pijnstilling. Gelukkig liep hij daarna weer rad. En konden we in maart mee doen aan een WE Clinic.
3.Afbeelding

April
In April reed ik mijn eerste M1 proef. Helaas geen winst maar hij deed het super. LAter in het jaar heb besloot ik te stoppen met wedstrijden. Ons doel was altijd M1 met winstpunt. We zijn nu startgericht en dat is ook prima. Ik bouw te veel spanning op met wedstrijden. Waardoor stanley niet goed kan laten zien wat hij kan. Hij wordt dan sterk. Wel blijven we doorgaan met trainen en doen we M2 oefeningen en zijn we veel bezig met academische rijkunst/ veel grondwerk dus.
4.Afbeelding

Mei
11 mei ik weet het nog goed. Ik had al vanaf vorig jaar juli 2017 contact met meas@bokt. Want ze verwachte van haar Elite merrie velina een veulen. En als het een hengstje zou zijn werdt het verkocht. Velina was zwanger van de haflinger hengst Monsoon. Want in juli 2017 mocht ik van mijn vriend een veulen. En Monsoon heb ik altijd gaaf gevonden.

11 mei werdt dan ook Maximus fan e melkemahoeve geboren (vriend heeft de naam Maximus bedacht, uit de disney film rapunzel). 12 mei zijn we gelijk wezen kijken naar dit ventje.
5.Afbeelding

Juni
in Juni hadden we in het bos een fotohoot gepland. Stanley is niet makkelijk alleen op rit en ondanks dat er iemand mee was op de fiets. Vond hij het stiltaan in het bos niet zo leuk. Hij was wat gespannen waardoor ik ook gespannen.

Maar zijn mooie foto's uit gekomen.
6.
Afbeelding

Juli Naast de vele buitenritten met stalgenoten. Zijn we ook alleen op pad geweest. Maar dan met vriendlief mee op de fiets.
En ipv gespannen was hij dit keer super braaf en relax. Net of we altijd alleen op buitenrit gaan.

Ook besloot in in juli, voornamelijk voor mijzelf om later terug te kijken, Een eigen vlog/youtubekanaal aan te maken over mijn haflingers Stanley & Maximus. Met nu 83 leden smaakt het naar meer, en vind ik het super leuk om te vloggen.
https://www.youtube.com/channel/UC--w58 ... subscriber


7.Afbeelding

En zijn we langs Maximus geweest. Maximus stond ruim 2 uur van ons vandaan.
8.Afbeelding

Augustus
in Augustus deed Maximus mee aan de keuring. WAt voor mij maar 15 minuten rijden was met de auto. Hij was super braaf en relax, hij wou zelf tijdens het wachten heel graag in het zand rollen. haha
9.Afbeelding

September:
In september was de grote dag dat ik samen met stanley een nieuw avondtuur aan gaat. Namelijk de opleiding academischr rijkunst/recht richten aan de hand. Aan de humen & horse Academy van greetje hakvoort. Zelf heb ik nu ongv 1.5 jaar les op deze manier via mijn instrucice die ook daar de opleiding heeft gevolgt en wekelijks les krijgt van greetje. Zei was ook diegene die zei je met moet je aanmelden voor de opleiding. Grote stap, een angst voor mij,omdat ik last heb van faalangsten. En ik het te perfect alles goed wil kunnen. Wat gewoon niet kan haha

Stanley in 1 van de stallen van humen&horse Academy
10.Afbeelding

oktober
En dan zijn we alweer in oktober beland. De maand waarin ik MAximus opging halen en naar een opfok bracht bij mij in de buurt. Hij was toen bijna 5 maanden. (op week na). Hij was niet echt onder de indruk hij vond het een beetje spannend. Maar zodra hij ruwvoer zag vond hij het wel prima. Terwijl de veulen die ook dezelfde dag aan kwam het maar allemaal spannend was en wat zenuwachtiger was. was max de rust zelve.
11.Afbeelding

november
De kleine maximus wordt groot, haha verder niks bijzonders. Hij heeft het super naar zijn zin in de opfok. hij is wel de kleinste maar wel 1 van de relaxte en is niet snel onder de indruk. Rest van zijn vriendjes zijn vooral kwpners en een qauter horse. (schrijf ik dat zo goed) en is er ook een fries in de groep

12.Afbeelding

december
alles gaat nog steeds zijn gangetje. Met stan zijn we veel grondwerk aan het doen. Zodat hij sterk en soepel blijft. En dat kan makkelijk terwijl de bak gesleept wordt haha
13.Afbeelding

Ik hoop dat jullie mijn overzicht leuk vonden. :D ik vond het in iedergeval leuk om te maken.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Ons Jaar samen Haflingers Stanley en Maximus 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:00

Wat leuk! Op naar een volgend jaar! En wat en Maximus schattig <3

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Ons Jaar samen Haflingers Stanley en Maximus 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:57

Wat zijn ze leuk! Op naar een super 2019 :*

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Ons Jaar samen Haflingers Stanley en Maximus 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:07

Leuke paarden en mooi overzicht!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ons Jaar samen Haflingers Stanley en Maximus 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 10:00

Dank jullie wel :D

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:06

Leuk overzicht! Maximus is zo’n schatje <3 Op naar 2019!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons Jaar samen Haflingers Stanley en Maximus 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:21

Wat een leuk overzicht!
En wat een lekker pretbekkie heeft Maximus!