10 jaar lang samen opgroeien

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

10 jaar lang samen opgroeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 20:23

Nouja.. ik ben gegroeid, pony is helaas niet meegegroeid :+ .

Omdat ik wat oude foto's heb gevonden leek het mij leuk om van de afgelopen 10 jaar hier wat van te delen met jullie!

Eerst even een korte introductie:
Philo was eerst een paar jaar mijn verzorgpony en uiteindelijk mochten we haar gratis hebben. Nouja, eigenlijk was het meer "neem de pony over of ik ga haar aan anderen leasen". Gelukkig was mijn moeder net zo gek als ik op deze witte pluizebol en werden we opeens ponyeigenaren. Wie had dat ooit gedacht?

Philo is dus mijn pony, een shetlander x nog iets(?). Aangezien ze meerdere eigenaren heeft gehad terwijl ze geen paspoort had, is haar precieze ras helaas niet bekend. Dat er shetlander in zit is wel duidelijk. Leeftijd is ook geschat in het paspoort, als we die schatting aanhouden is ze dit jaar 27 geworden :)
Ze heeft dus meerdere eigenaren gehad omdat ze blijkbaar niet bepaald lief was, zo erg dat een van de eerdere eigenaren op het punt stond om haar te laten slachten.
Gelukkig is dat voorkomen, en is ze nu al ruim 10 jaar in mijn leven. <3


Dit was denk ik onze eerste zomer samen, was toch wel spannend zo'n 'grote' shetlander. Philo was vooral op het begin heel onzeker en vond het eng als ik naast haar stond om te poetsen.
Afbeelding

Deze foto heeft nog in de penny gestaan, wat vond ik dat ongelooflijk cool :=
Afbeelding

Na een tijdje mocht ik ook gaan rijden! Ik weet nog heel goed dat ik de aller eerste keer wel dacht dat ik in galop kon. Niet dus, dat werd zandhappen haha.
Afbeelding

Kerst moest natuurlijk ook gevierd worden!
Afbeelding

Tutten hoort er natuurlijk ook bij als pennymeisje, en philo was ook niet meer bang of onzeker.
Afbeelding

Even mooi poseren (met een leuk Eeyore dekje!)
Afbeelding

Dit vind ik zo'n prachtig plaatje. Zonder zadel zat ze zo fijn <3
Afbeelding


Maar helaas groeien kleine pony's niet mee, gelukkig zijn er altijd wel nieuwe kleine meisjes die graag op een witte pony willen rijden. (Al was ze er dit ritje wel 2 keer afgevallen :') )
Afbeelding

Sinds een paar jaar zijn we bezig met een paar vrijheidsdressuur kunstjes, wat ze enorm snel onder de knie heeft.
Afbeelding

Zelfs nog een vrijheidsdressuur les van Eva Roemaat gehad!
Afbeelding
Afbeelding


In de 10 jaar hebben we vaak moeten verhuizen om nare redenen, maar nu staan we op een perfect plekje. Philo heeft flinke artrose in haar spronggewricht, we doen dus wat voorzichter aan. Gelukkig vindt ze dat zelf ook prima. Ze staat aan de rand van het bos, op een gigantische wei met een prachtige rustige kudde. Als ze in de wei staat haal ik haar er ook niet vaak uit om iets te doen, omdat ik merk dat ze het zo leuk daar vindt.
Ik kan er ook enorm van genieten dat als ik in de wei kom, ze eventjes gedag komt zeggen en dan weer haar eigen gang gaat. Ik heb tijden gehad dat ze het hek ging blokkeren zodat ik niet weg kon, omdat ze zich verschrikkelijk voelde op die plek. Dat brak echt mijn hart, dus ik ben nu zo blij dat ze nu echt op haar plek is!
Afbeelding

Spoiler:
De foto's van tijdens mijn awkward pubertijd kan ik niet terugvinden, misschien maar goed ook _O-


ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 21:49

sophieca schreef:
Wat een leuk overzicht! Wat een mooie leeftijd heeft ze al en wat is ze knap! <3

Dankje! Ja he, en dat voor 27 jaar!

kally schreef:
Wat een heel leuk overzicht, moet geweldig zijn als je zo samen kunt opgroeien en leren....
Mooi dat je haar zo goed kent en haar nu op een voor haar betere plek hebt kunnen plaatsen...
Wens jullie nog heel wat mooie jaren samen...

Dankjewel! Ja, het is echt de ultieme penny droom :o

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 13:09

Wat lief allemaal! Ze gaat inderdaad nooit weg, ze mag bij mij (nog) ouder worden <3

Freetorun, wat prachtig gezegd en klopt helemaal!


ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 13:34

Wat een leuke reacties allemaal!! En we staan in uitgelicht *\o/*


Daantje_1996 schreef:
Leuk overzicht! Fijn dat het zo goed met haar gaat :D

Heeey Daniƫlle! Lang niet gesproken :wave: Dankjewel!

Kimm4 schreef:
Leuk overzichtje! Zou het kunnen dat er iets van welsh in zit? Lijkt zo op het eerste oog :)

Zou inderdaad best kunnen! Vooral in haar zomervacht lijkt ze daar wel iets van weg te hebben.

Simoonzel schreef:
Ooo Nina wat cute <3

:D :D

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 09:46

Bedankt allemaal!

jobamara schreef:
Wat is dit ontzettend tof, jammer dat de puberfoto's ontbreken :D .
Hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.

Haha ik vind dat niet zo erg :+. Dat hoop ik ook!

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 18:32

watchthesky schreef:
Wat een dropje zeg, ze ziet er nog goed uit voor een dame op leeftijd! :D
Jij bent inderdaad wel flink gegroeid haha, jammer dat zo'n pony niet meegroeit... Fijn dat ze alsnog bij jullie heeft mogen blijven!

Jammer he, al ben ik met mijn 1.64 nog steeds niet bepaald groot haha! Ja he, ze gaat nooit meer weg. Ik snap nooit hoe mensen dat over hun hart kunnen krijgen, je 'oude' pony wegdoen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rubinstein en 4 bezoekers