2018: zou het dan toch echt...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

2018: zou het dan toch echt...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 15:06

Hoi, leuk dat je kijkt!

In 2018 deden we de gebruikelijke dingen. Wandelen, longeren, buitenritjes met familie en vrienden op de wagen, dressuurrijden in de binnen of buitenbak en natuurlijk af en toe les. Er gingen ijzers af en kwamen weer nieuwe op, een wintervacht verdween in een zomervacht. Een zomervacht werd langer en langer tot het allemaal te lang nat bleef en het nieuwe winterjasje ontstond.

Ook ontdekte ik in oktober een raar plekje op Arons koker, later nog een ander soort raar plekje op zijn linkerflank en nóg weer een ander plekje op zijn rechterheup. De voorlopige diagnose is sarcoid, bevestigd voor het bultje op de koker. Inmiddels zijn we aan t smeren met acyclovir op 2 van de 3 bultjes en gaat bult 3 (op de heup) binnenkort een punctie krijgen om te bepalen of het ook een sarcoid is.

Dit alles mag de pret niet drukken, want Aron loopt (in ieder geval de laatste week) de sterren van de hemel [okee, hij stapt zonder mopperen, piaffeert nauwelijks meer en ik heb al een hele tijd geen levade gezien]. Zou het dan toch zo zijn dat mijn woeste vriendje wat meer rust gevonden heeft?

Ohja, en dit jaar is ook het jaar dat een van de fotos van Arons kont-met-scheerwerk op facebook gestaan heeft vanuit bokt. Supercool! *\o/* 8-) En vooral dat mensen dan de kont van je pony herkennen en je gaan taggen 8-) 8-)

Januari: uitstappen in je wintervacht-met-bloemen

Afbeelding

Februari: knuffelen met een vriendje op stal

Afbeelding

Maart: lekker in het zonnetje staan, je bloemen nog prima te zien

Afbeelding

April: serieus dressuren in de buitenbak

Afbeelding

Mei: Jarig! 13 jaar al weer, waarvan 7 bij mij <3 *\o/*

Afbeelding


Juni: door een stuurfout van mij zijn we omgekukeld in het bos. De koets was een tikje beschadigd... Dit staat in mijn digitale dagboek:

Citaat:
Net op buitenrit een ongelukje gehad. Omgekukeld, bochtje te krap. Resultaat: koets lag op zn kant, Aron ook. Aron bleef liggen, heel fijn. Dus ik bij zn hoofd, neee, hooo, rustig, blijf maar liggen. En de dame die ik mee had als groom gezegd wat ze los moest maken. Die deed dat prima en rustig. Toen de koets rechtop gezet, dat lukte de dame niet alleen dus even samen, Aron bleef braaf liggen. Toen andere kant v.h. tuig losgemaakt, en toen Aron gezegd, ga maar staan, toe maar hoppa en hij ging al. Superknol! Alle tuig eraf, even stukje lopen, kijken of ie goed liep, geen wondjes had enzo. Alles in orde dus dame gevraagd de koets naar t pad te brengen terwijl ik Aron even liet stappen en grazen (ontspanning!). Toen Aron weer opgetuigd, het lamoen met de hand rechtgetrokken (was helemaal scheef) en toen Aron weer ingespannen en naar huis. Op stal Aron natuurlijk even afgespoten, stalbaas er even bij gehaald om te kijken, laten draven op t harde en hij liep goed. Bij het in de wei zetten wilde Aron niet rollen, misschien spierpijn?

Koets beetje in de kreukels. Lamoen scheef, bankje scheef, mogelijk ook nog wel de wielen een klap gehad. Aron heeft niks, misschien morgen wel wat stijf enzo. Ik heb dikke blauwe plek op mn kuit. Ik heb nu wel besloten een nieuwe koets te gaan aanschaffen...



Afbeelding

Ik heb dus vrijwel meteen een nieuwe koets besteld, die werd verwacht ergens eind september. Omdat de zomer zo ongenadig heet was en ik best druk, heb ik weinig fotos gemaakt.

September: lekker in je box staan koekeloeren en eten

Afbeelding


Oktober: de nieuwe koets komt!

Afbeelding

En ook de tandarts :D

Afbeelding


Eind oktober is de wintervacht te aanwezig dus tijd voor de nieuwe look: Winter Mandala Aron!

Afbeelding


November: alleen maar uitstapfilmpjes en die krijg ik niet in de bokt upload -O-

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:15

Wat een geweldige scheerpatronen zeg! <3 doe je dat zelf of laat je het doen? Lijkt dat me daar enorm veel tijd in gaat zitten en erg knap en netjes gedaan.

Dat ongelukje lijkt me wel schrikken hoor, gelukkig is alles goed afgelopen met jou en je paard!

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: 2018: zou het dan toch echt...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:22

Aron is mooi zeg! Rijd je alleen aangespannen, of ook onder het zadel? Is hij echt zo een heel ondeugende Haflinger? Haha ik vind ze altijd zo leuk, ze hebben zoveel humor.

Beterschap met hem, die sarcoids zijn echt naar.

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 23:12

Bedankt voor jullie reacties :) lottekuhh, ik scheer uit de losse pols en t wordt dus elk jaar wat anders. Het ongeluk viel gelukkig alles mee en hielp om de knoop door te hakken voor een nieuwe koets.

Avanche, Aron is niet ohz, alldsn aangespannen en inderdaad kan hij soms wel ondeugend zijn. Of ja ondeugend... T is meer creatief in zijn oplossingen >;) _O- Hij deed regelmatig piaffe of passage of levade voor de wagen als hij het niet snapt/niet mee eens is

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: 2018: zou het dan toch echt...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:30

Vindt hij het leuk om te werken? Haha creatief in zijn oplossingen :') Oh dear me, nog heel pittig ook

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Re: 2018: zou het dan toch echt...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:11

WoW hoe veel tijd gebruikt je om hem te scheren?:p

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:34

Afbeelding

Afbeelding
Decemberfotos *\o/*

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:02

Ik zie nu je topic pas! :oo

Pittig jaartje gehad zo stiekem met je knappe man.. Lijkt me behoorlijk schrikken, zo'n koets op zijn kant. Wat fijn dat Aron zo op je vertrouwt en dat hij er geen fysieke of mentale kreukels aan heeft overgehouden..

In 2019 ga ik weer lekker met je mee! Ik heb wel weer behoefte aan een modderdouche, goed voor de huid! :D

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: 2018: zou het dan toch echt...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 10:28

Gehehe jazeker, en zand schuurt de maag (en je kleren en je huid en je haar). Ik was zo trots op Aron en eigenlijk ook wel op mezelf en mn groom hoe we dag ongeluk opgelost hebben!