Een jaar van komen, en gaan.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Een jaar van komen, en gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 20:09

Hallo allemaal,
Dit word mijn alle eerste een jaar lang in the picture.
Een jaar voor mij met veel downs, en toch ook ups.

In Januari genoot ik vooral met Jelske, wat was ze toch een ontzettend lief beestje. Ze was een beetje schraal maar kwam steeds meer aan. Ook was het de maand dat mijn haflinger Arlo te koop stond.

Afbeelding

In februari werd ze als maar groter, en keek ze vaak even mee bij de stal uit mesten.
Afbeelding

In maart was Arlo verkocht aan een super baasje die helemaal gek van hem is, en dat betekende ook meer tijd voor Jelkse en lekker wandelen! Daarnaast kwam ze samen met de shetlanders in het land.

Afbeelding

In april leek alles goed te gaan, we maakten nog steeds wandelingen en alles leek goed. Tot ze opeens niet fit leek, vreemd ze stond helemaal alleen en at niet. Kwam zelfs niet naar me toe, gelijk de dierenarts laten komen. Nee ze kon niks geks vonden, verkoudheid. "Ze ligt je morgen niet dood in het land hoor" helaas gebeurde dit dus wel, 24 april was je opeens weg lieve Jelkse :(

Afbeelding


In mei ging het langzaam rustig door, ik had vlak voor Jelske haar dood nog twee shetlanders aangeschaft. Sterre en haar dochter Sientje.

Afbeelding

Op 26 juni zijn we wezen kijken bij een fries merrie veulen, Tjitske. En ja hoor! Dat was ze.
Afbeelding

In Juli gingen we nog een paar keer langs bij Tjitske en heb ik nog wat leuke foto's gemaakt.

Afbeelding

Op 30 augustus kwam Tjitske naar ons toe, wat was ik blij toen ze veilig en wel er was.
Afbeelding

In september gingen we lekker aan de slag, kleine stapjes. En ze groeide best hard.

Afbeelding


Ook verloren we in deze maand onze hond met een mooie leeftijd van elf jaar.
Afbeelding

In oktober gingen we onze eerste keer buiten het land wandelen, dat ging super!
Afbeelding

In november onze eerste grondwerk "les"en jij speelde rustig verder met je vriendin Sientje.
Afbeelding

Afbeelding

En nu zijn we aangekomen in december, de maand dat je toch wel echt een lelijke naarling word :+
Afbeelding

Ik hoop op een mooi 2019, en dat Tjitske mag uitgroeien tot een knap volwassen paard. En dat we nog veel meer EJ-ITP mogen doen.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 03-12-18 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

[o]


Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 18:10

_Sofie schreef:
Wat een bewogen jaar zeg, met veel afscheid maar gelukkig ook nieuwe dieren. Op naar een mooi 2019 :)


Dat klopt, en ik hoop ook op een mooi 2019 :o

[o]

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Een jaar van komen, en gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 18:50

Dankjulliewel!

@amber : nee denken aan gescheurde aorta of maag, maar wilde haar niet open halen voor verder onderzoek. Ze lag er heel mooi en vredig bij.

[o]


Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-18 19:34

Annet_Dottie schreef:
Ik reageer niet snel moet ik zeggen maar ik heb als meelezer het verhaal van Jelske wel gevolgd, vond het verschrikkelijk voor je hoe het afgelopen is, ik hoop dat je 2019 een stuk beter gaat en dat je veel plezier mag beleven met Tjitske en natuurlijk je andere pony's! Ik wens je in ieder geval alle geluk!


Wat lief! Dankje :o

[o]

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Een jaar van komen, en gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 10:53

Wat leuk dat er meerden Sientje heel schattig vinden, wel echte diva hoor.

En allemaal bedankt voor de lieve reacties, op naar inderdaad een super 2019 :o

[o]

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 17:13

xLes schreef:
Wat een jaar vol verliezen... Ik hoop dat 2019 meer vreugde zal brengen.


Jaa dat hopen wij ook :o

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 4 bezoekers