Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:50

pff ,zit ik zowat te snotteren bij het lezen van je verhaal ,wat een verdriet heb je toch mee gemaakt,wat hakt de dood van een geliefde hond er toch in... * snif *


maar verdorie wat een plaatje van een veulen, wat wordt ze mooi!

vroeger ( anno 1995 ) toen ik mijn eerste paard kocht had ik bijna een Akhal-Teke gekocht, die man had heel veel paarden uit letland/rusland tot aan de chineese grens haalde hij ze weg,en daar stond een 'gouden' vos, pff die glans, zo mooi!!

ik ben toen voor een letlander gevallen,maar het scheelde niet veel of ik had zo'n paard gehad :D



kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Schijnend licht: ons lichtpuntje in donkere tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:28

mijn Letje heb ik 5 jaar geleden in moeten laten slapen,hij was een spijkerhard paard, alleen hij was niet goed gecastreerd in Letland en dat gaf na jaren na de castratie een mega probleem, hij is toen geopereerd maar kreeg toen hij 20 was cushing en dat werd ontsteking op ontsteking, hij kreeg weer abcessen waar e niet wisten waar die vandaan kwamen en einschussbenen ,zo zielig, dus ik heb hem daarop in moeten laten slapen.

maar hij was echt een heel robuust paard,denk niet dat bij hem er Akhal- Teke in zat :D

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:05

JoSav schreef:
Nee, het zware type Let niet, maar voor de sport kruisten ze ze wel in. :j
Afgezien van de stereotype gouden spriet doet een massieve type Teke niet onder voor een flinke warmbloed qua massa, zoals deze of deze van 24. Beide ongetraind puur voor dekdienst. Uiteraard geen tanks zoals een fikse Letlander, maar een trekpaardzadel is te smal. :))
Wat sneu en zonde van zo’n paard zeg. Castreren was daar toen ook niet zo gebruikelijk denk ik, tenminste in veel gebieden in de SU überhaupt niet.



die zwarte is wel heel gaaf zeg... nee dat vosje was heel hoogbenig en slank,wel heel mooi hoor ...

de 'handelaar'waar ik mijn letlander bij gekocht had zei toen hij hoorde van het probleem dat ze vaak even snel snel castreerden ,maar dan nog was het bizar dat hij 5 jaar na castreren pas zoveel problemen kreeg .

dit was hem:
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers