Kathy's eerste jaar in Spanje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 21:35

Alweer dertien maanden geleden was het manege-tijdperk voorbij voor mijn allerliefste Kathy. Ze kwam naar Spanje! Dat verhaal staat hier: [ITP] Manegepaard Kathy verhuist naar Spanje.
Het afgelopen jaar is heerlijk geweest. Ik ben nog elke dag blij en verliefd en Kathy zelf gaat mij ook steeds meer waarderen. <3

Bij deze een overzicht!

Oktober 2017

Natuurlijk moest ze eerst haar nieuwe stal met uitloop leren kennen op dag 1!
Afbeelding

Na ongeveer een week wennen heb ik voor het eerst gereden. Ze was haar eigen, lieve, brave zelf en dus durfde ook mijn vriend Sandro het wel aan om er eens op te gaan.
Afbeelding

November 2017

Ik reed haar voornamelijk bitloos, maar een sprongetje zonder bit had ik één keer eerder geprobeerd op de manege in Nederland en dat was toentertijd geen succes. Toch wilde ik het graag nog eens proberen en dat ging dit keer super!
Afbeelding

December 2017

Inmiddels waren we al een paar keer op buitenrit geweest in het park naast de manege (alleen stappen) en vond ik het tijd om eens zonder zadel te gaan. En dat kan gewoon, met mijn manegepaard. Dus vertrokken we zo:
Afbeelding


Januari 2018

In januari was het tijd voor de tandarts. Eén wolfskiesje verwijderd en wat bijgevijld, maar eigenlijk was de tandarts best tevreden. :)
Afbeelding

Februari 2018

Februari bracht sneeuw, en de eerste ontmoeting tussen mijn twee huisdieren. Fret Tyrion vond het maar wat interessant, zo'n groot prooidier :+ Kathy was minder enthousiast.
Afbeelding

Maart 2018

Helaas bleef het rijden niet echt lekker gaan op de manege waar we stonden. De enige bak die er is, staat naast een school, waar ook een keuken, kinderopvang, wandelroute en parkeerkplaats is. Er is dus altijd veel te doen om de bak heen maar het is slecht te zien door de bosjes. Ik ben helaas geen sterruiter en kreeg Kathy met steeds meer moeite de hoeken in. Zelf vond ik het rijden ook minder leuk worden, dus besloot ik om te verhuizen naar een andere stal.

De andere stal werd Hípica Malla, waar ze drie buitenbakken hebben. De kleinste is 40x20 en de grootste is de horseball-bak van 80x40 :):)
Ook zou ze op deze manege geen stal meer hebben, maar een paddock met schuilstalletje. Sinds we hier staan, slaat en bijt Kathy niet meer en het rijden gaat weer als een speer! Ze is helemaal content en ik ook. <3

Afbeelding

De eerste keer rijden in de horseball-bak. Ze liep zo fijn!
Afbeelding

Ook zijn we een paar keer op buitenrit geweest met een stalgenoot: *KLIK*. Vanaf deze stal hebben we veel meer en betere uitrijmogelijkheden en heb ik zelfs voor het eerst met haar een rengalop gedaan! Gaaf om te voelen hoeveel sneller je paard nog kan, zelfs als je denkt dat ze al wel op haar topsnelheid is.

April 2018

In april raakten we beiden kreupel :+ Eerst stond ze op het midden van mijn voet waardoor ik die kneuste. De dokter heeft er een steunverband om gedaan en ik mocht er een week niet op lopen. Vervolgens is ze zelf vermoedelijk uitgegleden en had een dik been. Dat was gelukkig voor haar met vier dagen koelen weer over.
Afbeelding

Mei 2018

Helaas ging het in mei weer mis met haar benen. Ze had op de vorige stal wondjes op haar benen van het vechten met de buurman (en dus het raken van het hek). Dat leek al heel lang over te zijn, maar het was naar binnen toe geslagen. Dit kwam er in mei in één keer uit.
Hier een foto van de wond na een paar dagen. Ze liep er niet kreupel op, maar ik heb voor de zekerheid maar rustig aan gedaan. Ze heeft een aantal dagen met een verbandje om gelopen zodat er geen vuil bij zou komen. Gelukkig is het inmiddels heel netjes genezen.

Ook kwam mijn beste vriendin in mei langs. Dus veel met de paarden bezig zijn! Samen op buitenrit en een springlesje doen (beide heb ik met een paard van de manege gedaan), en op de laatste dag nog even samen in de bak rijden.
Afbeelding


Juli 2018

In juli was ik de lange manen helemaal zat en las ik ook nog eens dat manen niet echt een functie hebben. Dit bij elkaar, plus dat alle horseball-paarden korte fjordenkapsels hebben, deed me besluiten de schaar er flink in te zetten. Alles moest er af! Spannend, maar ach, het is maar haar. Als het lelijk was, dan groeide het wel weer terug. Maar ik vond het eigenlijk wel stoer staan! :D

Niet zo heel netjes geknipt.. :')
Afbeelding

Deze maand was het ook tijd om eindelijk eens een boomloos zadel te proberen. Vanuit Andalusië werd de Ghost Veneto opgestuurd, die we tien dagen mochten proberen.
Afbeelding

Het rijden ging met dit zadel zo fijn! Ik had verwacht dat het veel minder stabiel zou voelen, maar het voelde eigenlijk niet anders dan een boomzadel. Na de tien dagen testen heb ik dan ook besloten om een eigen Ghost te bestellen.

September 2018

We sprongen samen regelmatig, maar hoger dan 90 centimeter werd het nooit. Mijn doel voor 2018 was om toch één keer eens een meter te springen, dus dat heb ik meerdere keren geprobeerd. Het ging elke keer weer fout bij mijn eigen inschattingsvermogen. Dan dacht ik een hindernis op een meter te hebben gezet en bleek het bij nameten toch weer maximaal 90 centimeter te zijn geweest. En ik ben ook zo slim om het steeds pas ná het rijden na te meten. :+

Dus in september was ik het zat, en heb ik het iets hoger neer gezet dan wat ik dacht dat een meter was, in de hoop dat het dan wel een keer een meter was. Het kostte wat moeite, maar Kathy sprong gewoon. We hebben het twee keer geprobeerd. De eerste keer viel de hele hindernis om en de tweede keer had ze er een balk af, maar ik was al hartstikke trots dat ze het gewoon dééd.

Bij nameten bleek het zelfs 1.10m te zijn geweest. :wow:
Afbeelding

In september zouden we ook een galopexamen doen. Dit zijn examens met een theoretisch en praktisch onderdeel. Voor officiële wedstrijden heb je minstens examen 3 nodig (voor B-niveau). Ik wilde graag meteen voor examen 4 gaan, wat vanwege mijn leeftijd kan. Dan kan je starten tot ongeveer M-niveau.
Helaas werden de examens een dag van tevoren afgelast vanwege te weinig animo. |o

Oktober 2018

Na lang wachten was eindelijk ons eigen zadel binnen! De Ghost Roma in micropell (nepleer). Kathy is er zelf ook wel blij mee: *KLIK*

Deze maand werd er voor het eerst een wedstrijdje georganiseerd op onze manege. Zonder galopexamens mocht ik natuurlijk niet officieel mee doen, maar gelukkig was er ook een onderlinge categorie. Zoals alles in Spanje gaat, was de organisatie weer lekker kortdag dus met een week voorbereiding hebben we toch een hele fijne proef neer gezet en zijn we derde geworden!
Afbeelding

(Ideaal die korte manen.. niet hoeven knotten!)

Nog een toffe foto van de wedstrijd: *KLIK*

November 2018

En nu is het alweer november.. We gaan lekker rustig verder zoals we bezig zijn. Hopelijk kan ik in 2019 wél mijn galopexamens gaan doen en kunnen we officieel mee gaan doen aan wedstrijdjes die op stal worden georganiseerd. Maar tot die tijd vinden we een beetje recreatief dressuren ook wel prima.

Als afsluiter nog een foto van Kathy van vandaag, met haar stoere kapsel en vieze deken.
Afbeelding

Op naar nog zo'n jaar, minus de beenproblemen en afgelaste examens! :D

We zijn ook te volgen op Instagram, al post ik niet zo heel vaak. Hier staan wel een aantal filmpjes op voor de geïnteresseerden. :)

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:49

Wat zijn jullie een ontzettend leuke combinatie! liefde en plezier spat ervan af :D

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:05

Mooi overzicht! Ik vind haar zo leuk he! :)) Jullie zijn echt super bezig

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:31

Aaaaaaahh Kathy weer op m'n beeldscherm, wat doet ze het goed sinds ze niet meer als manegepaard met veel ruiters word gebruikt! :D

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:07

Wat een mooi overzicht! Mooi plekje sta je nu ook zeg!
Die korte coupe is wel heel stoer. Ik ken het zat zijn van de lange manen maar al te goed. Maar durf nog niet voor de fjordencoupe te gaan :=

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 10:49

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

DeEenhoorn schreef:
Aaaaaaahh Kathy weer op m'n beeldscherm, wat doet ze het goed sinds ze niet meer als manegepaard met veel ruiters word gebruikt! :D

Ja joh, onwijs! Ze is erg opgeknapt en helemaal tevreden met haar huidige leventje. <3


Amanda schreef:
Die korte coupe is wel heel stoer. Ik ken het zat zijn van de lange manen maar al te goed. Maar durf nog niet voor de fjordencoupe te gaan :=

Gewoon doen. Als het niet staat, groeit het vanzelf weer aan, maar ik weet zeker dat het Jim goed gaat staan :j

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:57

Leuk overzicht, Linda! Fijn dat alles zo goed verloopt (over het algemeen) na die overtocht en die spannende eerste tijd. :)

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:08

Dat is wat anders dan als manegepaard rondjes te loen. Het ziet er allemaal erg fijn uit :D Doe zo verder!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 18:11

Dank jullie wel <3

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:17

Leuk !!
Huidige stal lijkt mij erg fijn ook ! Groooooote buitenbakken :wow:
En mag ik een tikkeltje jaloers zijn op het uitzicht? :o <3

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 10:06

Haha dat mag wel.. ik kijk zelf ook altijd graag naar het uitzicht vanaf de bakken :o

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:09

Geweldig leventje zo voor een ex manegepaard, jullie genieten er wel van zo te zien....

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 10:29

Dank je wel! Genieten doen we met volle teugen <3

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:33

Wat een leuk overzicht en wat fijn dat het zo goed met jullie gaat! Kathy ziet er echt top uit!!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:43

Kathyyyy <3
Ik heb vooral veel beeldmateriaal gezien van jullie, maar nu ik een paar dagen bij jou in Spanje ben en Kathy in het echt meemaak, is het zo overduidelijk te zien hoe happy ze is bij jou! Zo leuk om te zien hoe ze op jou gefocust is en hoe ze veranderd is <3 Ze boft maar met jou! :D

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:04

ik volg jullie al een hele tijd op instagram! super leuk om jullie verhaal + overzicht hier te lezen :)

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:08

Wat een mooi overzicht Linda, Kathy heeft het echt goed getroffen!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 00:48

Wat een lieve berichtjes weer allemaal <3 Dank jullie wel!!

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Kathy's eerste jaar in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:25

Oh, ze heeft haar plekje wel gevonden! Wat een leuk overzicht. Genieten.