Een jaar lang genieten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 00:22

Het jaar is alweer voorbij gevlogen... en wat een heerlijk jaar! Ik heb geprobeerd enigszins chronologische volgorde aan te houden. Wonderfull (Polansky x Uniform) is een inmiddels alweer 15 jarige KWPN-merrie, die nu 1.5 jaar bij mij is. Een uitgesproken karakter, een echte baas ook in de groep, maar ik kan met haar lezen en schrijven en we doen dan ook van alles samen.

Laten we het jaar rustig beginnen met een zondagse buitenrit in februari, waar paps mee was op de fiets
Afbeelding


We begonnen in april met onze allereerste 'cross', indoor. We hadden pas 1 crosslesje gehad maar die gekke dame vind alles best, dus waarom niet?
Afbeelding

Tijdens het wachten voor we de bak in konden, hier zie je pas hoe groot ze eigenlijk is :')
Afbeelding


En dat smaakte naar meer... Dus gingen we in mei maar voor een outdoor oefencross.
Afbeelding

Maar dat was niet alles wat we deden in mei, want we kregen ook nog belangrijk bezoek. Hij wilde zien wat mijn favoriete plekje in mijn woonplaats was, dus ik zei natuurlijk "overal, als het maar vanaf de rug van mijn paard is". Dus zo gezegd zo gedaan, met de burgemeester op buitenrit :D
Afbeelding

En toen hingen we ook nog even tentoon bij een tentoonstelling van de "raadsleden in beeld". Sterallures alom hiero, want stiekem toch een beetje trots.
Afbeelding

En ondertussen ergens hierboven was het paddockseizoen over en het weideseizoen weer begonnen! Vorig jaar moest ik nog wel eens een halfuurtje vangen, dus dit jaar toch ook wel een beetje bang voor geweest. Niks was echter minder waar :')... (even een linkje naar een video op instagram, weet niet helemaal hoe ik een video moet posten)
https://www.instagram.com/p/BihEidEnbYU

Inmiddels aanbeland bij juni. En mensen wat was het lekker weer! Al sinds Wonderfull een maandje bij mij is zijn we alleen op buitenrit gegaan vanaf stal. Eerst in het 'bosje' achter stal, later gewoon de weg op. En elke keer prijs ik mezelf zo ontzettend gelukkig met dit paard dat dit zo kan, dat ze zo braaf en zo stoer is.
Toen ik dan ook het geluk had dat ik een trailer van een stalgenootje mocht lenen, ben ik samen met mijn vader naar de Loonse en Drunense duinen gereden. Hij aan de koffie, ik en paardlief op pad. Hoe trots ik was dat ze gewoon zonder aarzelen het bos in loopt en 3 uur lang alleen maar relaxed en vrolijk gelopen heeft :D
Afbeelding

Vervolgens werd het alleen maar heter en heter, en dat was geen weer om hard te werken hoor :+ en toen was ik ook nog eens op vakantie. Superzielig voor paard lief natuurlijk, die stond in de wei te genieten. Er zo uit zien en dan ook nog haar tong naar mij uitsteken.... De arrogantie
Afbeelding

Augustus paardlief weer lekker opgepakt, dressuurlesje hier, springlesje daar, maar omdat het weer zo mee zit toch vooral genieten met buitenritjes. Ze vond al dat werken maar zwaar hoor.
Afbeelding
(zo hangt ze vaker tegen me aan, dan moet ik haar hoofd kriebelen. Als ik dan wegloop om bijvoorbeeld verder te poetsen, draait ze net zo lang tot ze weer zo staat :'))

Inmiddels was ik al een tijdje aan het sparen voor mijn eigen trailer. Omdat dame nog wel eens lastig kan doen met laden, wilde ik een ifor williams. En zowaar kwam er 1 voorbij op FB die ik de volgende dag nog opgehaald heb :D trailerlaadproblemen waren in 1 klap over. Dus zo begon september dan maar weer een uitje naar de Loonse en Drunense duinen. Die nieuwe trailer bevalt de dame wel :+
Afbeelding

Ik trok mijn apenpakkie ergens achteruit de kast tussen de spinnenwebben voor een onderling wedstrijdje (vanwege het complete gebrek aan dressuurfoto's dus toch maar 1 erbij doen). Foto is genomen ergens halverwege richting halsstrekken.
Afbeelding

Ook was mijn verjaardag in september, van mijn ouders kreeg ik een crossles bij Rob Janssen cadeau. Wat hebben we in een les weer een brok extra vertrouwen in de cross opgebouwd! Tijdens de lessen van Rob heb ik echt het gevoel dat we alles aankunnen. De waterbak ging opeens foutloos, eerste keer op- en afsprongen waren superleuk, echt een toffe les! (wederom, filmpjes...)
https://www.instagram.com/p/BorIHA8CZLp/

En wat een top voorbereiding op de laatste cross van het jaar. Met een brede glimlach heb ik mijn rondje gereden, we leken wel te vliegen, wat was ze enthousiast :D (bewijs van de glimlach, goed kijken hieronder...)
Afbeelding

In oktober hadden we nog meer leuke dingen op de agenda. Ik kan er nog niet teveel over zeggen, maar........ /3 <:) :){
Afbeelding

En tot slot dan het begin van november. Haar wintervacht liep toch wel uit de hand, dus voor de eerste keer het scheerapparaat erover. Ook dat deed ze weer voorbeeldig :D
Afbeelding

En zo zijn we alweer aan het einde van dit jaarverslagje. Nog steeds kan ik af en toe niet geloven dat ze van mij is. Ze is voor mij echt een stukje geluk, een moment op de dag dat de zorgen even weg zijn en mijn hoofd alleen bij haar. Niks wat mij blijer maakt dan een rondje door het buitengebied, lekker stappend op ons gemakje, hoofd even leegmaken. Voor volgend jaar staat dat ook gewoon op het programma: veel genieten en wellicht officieel de cross gaan starten. Ik zou me geen beter maatje kunnen wensen en hoop dat ik nog veel jaren van mijn witte dame mag genieten <3

Afbeelding

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:28

Wat een fantastisch paard heb jij volgens mij! Leuk jaaroverzicht :D

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:37

Nou inderdaad wat een fantastisch paard zeg!! Het inspireert me helemaal. Kan niet wachten tot mijn jaarling oud, groot en sterk genoeg is om hopelijk net zulke toffe dingen te gaan doen!
Veel plezier nog samen! :)

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 12:11

Dank jullie wel :D
Kocht een paardje eigenlijk vooral voor buitenritten en lekker tutten, maar ze haalt zoveel plezier uit springen en crossen dus dat doen we dan maar gewoon erbij :+ (zelfs als held op sokken hier haha)

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:20

Ah inderdaad genieten! Wat een fijn jaar hebben jullie gehad. Heel gaaf paard!

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:14

Ziet er uit als een leuk jaar! En wat een tof paard :D

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:19

Wat een geweldig jaar met een geweldig paard. Hopelijk het aankomende jaar net zo veel plezier samen!!

Cambo_L

Berichten: 68
Geregistreerd: 31-05-18
Woonplaats: Culemborg

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:37

Wat een knappe merrie ! <3

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:45

Wat ziet dit er leuk uit! Volgens mij hebben jullie ook de grootste lol samen, leuk om jullie zo te zien genieten. Geniet ervan, en ik ben benieuwd naar de foto's na 4 december ;)

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:45

Wat zijn jullie een heerlijk stel samen. Maar was de burgemeester rondrijden nog niet hoog genoeg gegrepen? <:) ;)

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 16:50

Bedankt voor al jullie leuke reacties!
Lol hebben we zeker, af en toe kan ik het zelf ook niet helemaal geloven dat ik het zo heb getroffen met haar hoor. Soms net zo eigenwijs als dat ze groot is maar ze is vooral gewoon heel lief en we hebben echt veel plezier zo samen :D

De burgemeester was leuk, maar de decembertaken waren helemaal leuk :)) tipje van de sluier, de intocht is het niet maar ze wordt wel een lokale televisiester :')

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:13

Ze is echt heel knap! Hoe groot is ze?

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 20:56

Ze is 1.73 ongeveer, ik 1.64. Ik zocht eigenlijk niet zo'n grote, en een ruin, maar kwam met haar thuis :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:42

Haha, typisch :+ Jullie zijn wel een hele leuke combinatie!

Anoniem

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:53

Wat een heerlijk blij duo zijn jullie! :D

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 10:24

Ah dank jullie wel voor de lieve complimenten :D

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:56

Wat een mooi verslagje, het crossen is duidelijk jullie ding :D

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 09:46

Dank je! En uitgelicht *\o/*

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:19

Super gaaf paard en wat kijkt ze lief op die laatste foto! <3

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:34

Wat een heerlijk paard!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 12:45

Dank jullie wel <3

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:12

Wat een leuk jaar! En wat ziet ze er goed uit! Ze heeft er veel bespiering bij gekregen.

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:21

Ziet er leuk uit! Lekker crossen :D
En wat fijn dat de trailerlaadproblemen opgelost zijn, miss moet ik ook maar eens naar zo'n trailer kijken :)

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:06

super leuk !

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Een jaar lang genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 22:22

Bedankt <3

Ze ging eigenlijk net zo snel de trailer weer uit als dat ze er in stond, dus moest iemand hebben die dan de stang voor me dicht deed en klep omhoog terwijl ik haar omkocht met eten :') en met eruit halen hield ik haar vast maar ze begon al tegen de stang te duwen als de klep omlaag was. Zodra die er vanaf was vloog ze eraf.

De Ifor dus gekocht met het idee ik moet toch een trailer van goede kwaliteit, als het helpt met laden is het mooi meegenomen anders oefenen. Maar vanaf dag 1 is ze helemaal zen met inladen (dan zet ik de vooruitloop ook open maar stang voor natuurlijk wel erop) en met uitladen via de vooruitloop gaat het ook echt super. Ik laad haar nu met gemak alleen in en uit :D Kan het iedereen aanraden!