Schotse hooglanders bij elkaar drijven.

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DemDeempel

Re: Schotse hooglanders bij elkaar drijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:44

Oh wauw lijkt me wel een hele ervaring om te doen, is toch anders dan in de binnenbak van een manege.

Wat is de reden dat ze verplaatst moesten worden als ik vragen mag? Ik hoor niet vaak dat daar een hele groep ruiters voor wordt gevraagd. Al ziet het er wel rustig en gemoedelijk uit

DemDeempel

Re: Schotse hooglanders bij elkaar drijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:05

Aha, dankje voor de uitleg. Ik vroeg me al af waarom een boswachter Schotse hooglanders van dat natuurgebied liet drijven door een groepje ruiters. Maar als de dieren in particulier beheer zijn dan is het natuurlijk aan de eigenaar van de dieren om hiervoor te kiezen.

Oh en nog een vraagje, waar is dit want ik zie dat jullie niet de hele tijd de paden volgen. Normaal moet je altijd de paden blijven ivm de natuur, maar als het hier niet hoeft is dat natuurlijk wel een keer leuk om te proberen. Dan heb je gelijk een heel ander soort buitenrit

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:19

Oh de holterberg ken ik wel, prachtig stukje natuur daar :j

@Thioro, ik snap natuurlijk dat de koeien de paden ook niet volgen haha. Maar in alle natuurparken die ik in Nederland ken is het wel de bedoeling dat je binnen de paden blijft om de natuur niet extra te belasten. Je moet ook niet door heide heen banjeren als dat in de bloei staat op de Veluwe bijvoorbeeld.

Ts, hiermee impliceer ik niet dat jullie iets verkeerd doen, echt niet. Maar ben daarom wel extra nieuwsgierig ernaar, fijn dat jij dan die extra informatie kan geven, nu heb ik weer wat geleerd daarover. En wat fijn dat ze jullie inschakelen en het niet met een truck hoeven te doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie