Haflinger Nash aan het werk. Z1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:08

Ik probeer netjes te zeggen zonder reageren op andere meningen wat ik zie van de foto's. Daar ga jij mijn inziens nu best feller op in met je eerste zin over de stang.

Dat is het lastige van internet, tikken komt nooit over zoals je het bedoelt.. Maar dat is wel de reactie die ik bedoel, want ik vraag ook niet om die terugkoppeling op die manier, ik reageer op een topic in rij-itp met wat onderbouwde "kritiek".

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:13

Ik volg je op insta, en heb zeker bewondering voor je 2 knappe paarden en jou, maar je ogen dichtknijpen op het moment dat goed uitgelegde feedback blijkt te kloppen vind ik toch niet helemaal netjes. In feite kan je knappe haf het prima aan, maar de filmpjes geven mij soms toch een ander beeld. Je gaat te ver in je zadel zitten met als gevolg geen stille benen en slungelende armen, en het feit dat de filmpjes al maanden geleden zijn gemaakt heeft hier niets mee te maken, want ook op je recente foto’s is dit te zien. En dat is niets gemeens tegenover jou, want je doet hardstikke je best en rijdt veel beter dan menig ruiter (waaronder ikzelf)

Voor mensen is het makkelijk oordelen vanaf de zijlijn en uiteraard in the end of the day weet jij prima wat je wel en niet kan doen, maar doe alsjeblieft ook iets met de goed beargumenteerde feedback die je krijgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:44

Wat heb je hem goed aan het lopen, TS! :) Heel gaaf beeld, zo! Ik vind het altijd leuk om wat ongebruikelijkere rassen zoals haffies op een hoger niveau te zien. :j

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:01

poeh wat een reacties hier :( de meesten hier weten wel hoe ze iemand de grond in moeten trappen 8)7

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:01

Slotje voor overleg.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:37

Er zijn enkele berichten verwijderd die de Moderator-opmerking niet respecteren. We heropenen het topic, maar nogmaals het verzoek het volgende op te volgen:


Moderatoropmerking:
Inmiddels zijn er 2 modopmerkingen geplaatst en nog altijd denken een hoop gebruikers dat deze niet voor hun gelden. Een modopmerking geldt voor iedereen.
Graag niet in herhaling vallen, en de discussie die eruit voortvloeit hoeft ook niet meer aangehaald te worden. Ook niet in een enkel regeltje in een uitgebreide post. Door constant ermee door te gaan blijft men een negatieve sfeer creeeren.
Tot nu toe waren er alleen moderatoropmerkingen geplaatst. Het negeren van de moderatoropmerkingen worden vanaf nu strenger aangepakt.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 22:27

Resistance schreef:
Wat heb je hem goed aan het lopen, TS! :) Heel gaaf beeld, zo! Ik vind het altijd leuk om wat ongebruikelijkere rassen zoals haffies op een hoger niveau te zien. :j

Dankjewel.


OleJon schreef:
poeh wat een reacties hier :( de meesten hier weten wel hoe ze iemand de grond in moeten trappen 8)7

Een ieder zo zijn hobby :P

Nogmaals bedankt voor de leuke reacties. De mensen met feedback, ik ga kijken wat ervan nu nog van toepassing is. De foto's zijn immers van juli.

Tzt komt er ook een topic met de prachtige portretfoto's

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:26

Ten eerste wil ik aangeven dat ik je algemene basishouding netjes vind, gezien vanaf de foto's. De tips die ik wil meegeven zijn dan ook precisie puntjes.

Ik zou op de galopfoto's en in de oefeningen (appuyementen) graag zien dat je meer gaat zitten door je bekken achterover te kantelen en je bovenbenen naar binnen te draaien.
Ik zou je hand graag meer voor zien in dezelfde oefeningen, de terugwerkende hand lijkt spanning op te leveren in de kaak van je paard.
Verder zie ik veel variatie in je beenligging, wat soms lijkt te neigen naar onbalans, dat zou naar mijn idee nog stabieler kunnen. Maar wellicht komt dat wanneer je meer gaat zitten.

Succes verder in het Z :)

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:11

Je bent een prachtige meid met een ontzettend mooi paard, een echte krachtpatser.

Een genot om naar te kijken :j

InfinityT
Berichten: 272
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:57

Citaat:
Een ieder zo zijn hobby :P


Grijns :Y)

Wat een krachtpatser heb je onder je! _/-\o_ Logisch dat je trots bent! Zou ik ook zijn. En dat setje... <3 Love it

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:49

Ha TS,

Ik reageer niet zo vaak op in the picture/ aan het werk topics omdat ik niet zo geloof dat je elkaar op de foto rijtechnisch feedback kan geven. Daarvoor moet je soms wel weken kijken naar een combinatie of heel heel heel veel ervaring hebben.

Tevens vind ik dit soort topics wel ontzettend leuk omdat je kan leren van elkaar. Naar wat vind ik een fijn beeld? Wat zou ik anders doen? Hoeveel mooie combinatie er zijn. En hoe breed en ver liefde voor je dier gaat.

Hopelijk blijf je posten, want ik doe niet aan Instagram enzo. Want daar staat Bokt toch voor? Om met en van elkaar te leren. Het is niet wit of zwart. Maar er zijn wel 100 kleuren van de regenboog. Discussie op Bokt helpt om je visie op paarden te verbreden en van elkaar te leren. Leren doet soms een beetje pijn, maar je leert alleen in veilige omgeving. Dat is hier niet. En dat vind ik heel verdrietig.

Dankjewel voor je leerzame foto’s en dat je mij helpt met het vormen van mijn visie.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:07

Waar heb je eigenlijk je rijlaarzen vandaan? Heb zelf ook niet de normale kuitmaat maar wel opzoek

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 21:26

Ik heb ze laten aanmeten bij de Countrymill. Dit is de petrie anky