Haflinger Nash aan het werk. Z1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:57

Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.


Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:44

Allegra schreef:
Meningen ja. Geen feiten. Er is geen enkel onderzoek te vinden wat bewijst dat je met een combi zoals de TS en haar paard, schade aanricht, als je hier bewust mee omgaat.

Weet je, ik heb geen idee of het paard er schade van ondervindt. En daar gaat het mij ook niet om.

Ik vind het alleen vreemd dat je een paard intensief traint en dan niet alles in het werk stelt om het paard zo goed mogelijk zijn werk te laten doen.
Ik lees zaken als een osteopaat, er zal ook vast gekeken zijn naar het zadel, het paard zal zijn entingen krijgen, hoeven goed onderhouden, voeding is afgestemd, etc etc.
Ik kan er dan met mijn verstand gewoon niet bij dat de ruiter het enige is wat dan buiten beschouwing wordt gelaten in het regime om het paard zo optimaal mogelijk te trainen.

TS geeft aan dat haar paard minder loopt onder een andere ruiter, natuurlijk geloof ik dat meteen. Is ook niet zo verwonderlijk, ze heeft hem immers zelf gefokt, ze zijn compleet op elkaar ingespeeld. En dat is heerlijk!
Ik denk alleen dat hij nog beter kan lopen als hij minder gewicht mee hoeft te sjouwen. Hij zou het makkelijker krijgen om beter in balans te lopen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers